MrNebbiolo Är det vad vi vill ha?

Det vi vill ha är bra hockeyspelare som vill hit för en överkomlig prislapp. Det här med att värva in “kärnspelare” och “legoknektar” är så abstrakt att det egentligen inte betyder nåt. Vilken idiot som helst blir ju en kärnspelare om man är i klubben tillräckligt länge.

Det är inte säkert det blir succé med en Tedenby, Jesper Olofsson eller Dennis Rasmussen heller. Att vara svensk och ha en anknyting till Linköping är givetvis ett plus, men det kan inte vara den avgörande faktorn för då kan vi lika gärna förlänga med Kreu direkt.

MrNebbiolo Skadehistoriken avskräcker enormt anser jag.

Absolut. Vet bara att han opererades för en ”överkroppsskada” denna säsong. Behövs ju en ordentlig hälsoundersökning där innan man skriver på något.

Inte mycket nytt men hockeynews har en ny artikel och namndroppar en doldis som ett möjligt nyförvärv.

Carl Berglund

En doldis för den breda hockeypubliken, men likväl en spelare som är otroligt nyttig och har sina styrkor i att göra sin omgivning bättre. Men det är också en spelare som kan ta många olika roller i ett lag. Har tagit den långa vägen via till ett NHL-avtal och har gjort en imponerande resa sedan han lämnade Färjestads J20 för sex år sedan. LHC behöver ledaregenskaper och det är precis vad Carl Berglund står för.

Han och Fornåå Svensson spelade en säsong tillsammans på college i UMass-Lowell 22/23.

Johnsson och Lawner sitter ju knappast på några monster kontrakt och borde ju inte vara omöjliga att kränga iväg till lag i allsvenskan / Finland? Önsketänkande kanske men med tanke på deras säsonger ifjol så hade det inte varit helt fel att få in något nytt och förhoppningsvis med lite mer långsiktigt tänk.

Hade i alla fall känts betydligt mer spännande och intressant med en Berglund och Fornåå Svensson i en fjärdekedja till att börja med, två killar som har storlek och flera säsonger i Nordamerika där man säkerligen utvecklats i det fysiska spelet. Ur ett lite längre perspektiv killar som skulle kunna klättra i hierarkin.

ananas He’s excellent at receiving bad passes in the neutral zone, kicking pucks to his stick without losing momentum.

Sjukt att hans enda spets är att spela med dåliga medspelare

Hulta en av få som får godkänt förra säsongen men sett till kostnad på kontrakt och att vi vill sätta ett bättre försvarsspel så är det inte helt fel att han får chansen i schweiz…

ananas
      Tveksamt? Ja tack till mer tyngd in.

Nybeck - Shore - Elie

Ehn - Ljungh - Kovacs

Rattie - Bakke - Eklind

Fornåå Svensson - Berglund - OJ

Little, Hoffa

Little köper en betydligt lägre lön och färre matcher vilket hans kropp skulle må bra av, in vid behov.

Tror det blir svårt att lösa Shore som många vill, får hoppas att en ordentlig försäsong och att han ansluter tidigare gör honom gott.
      Lättare att lösa ut killar likt Johnsson och Lawner, vilket jag hoppas man gör.

edit:

MrNebbiolo
      Ajdå, synd…

Hultström känns surt med tanke på hur beigt mycket annat känns just nu. Visst att han säkert inte kan upprätthålla spelet på samma nivå, men det är en kille som kommit från de egna leden och som gått i bräschen när många andra inte har. Känner mig inte alls sugen på Nardella som ersättare faktiskt, då ser jag hellre en omstrukturering än en solklar ersättare. Sen är ju så klart en annan aspekt att vi inte mår dåligt med en riktigt bra PP-back så klart… Hur ser det ut med Galvas i Malmö? Han har varit bättre och bättre över tid. I kombination med en till bra back som inte riktigt är i toppskiktet skulle det kännas spännande tycker jag.

Ang Eklind så tror jag det vore precis den typen av spelare som jag tror att vi skulle behöva.

• W4X gillar detta

Rob Lättare att lösa ut killar likt Johnsson och Lawner, vilket jag hoppas man gör.

Vore bra att bli av med iaf nån av dessa två för att få in mer storlek till de lägre kedjorna, men samtidigt spelar väl båda ganska billigt och den sistnämnda kan omöjligt vara lika dålig nästa säsong igen.

Kolla när Hultström nu går till NL och sedan blir vi utbudade av Djurgården när han vänder tillbaka till Sverige. Förnedringen hade varit total.