Hulta har vart bra, inget snack. Men lite darrigare bakåt.

Men såhär, man blir av med Hultas offensiv. Man fick inte in Martin förrän sent in på säsongen. Där borde man kunna få ut en ganska fin offensiv från start, sett till hur han avslutade denna säsong. Kan även Myren lägga in en växel så balanserar det ut sig.

Skulle därför kolla på en riktigt stabil tvåvägsback istället för en ren offensiv sådan som Hulta.

Niklas_H Finns mängder med backar som är bra mycket bättre o mer stabila än honom

Jepp, det finns det, men de spelar i NHL för betydligt mycket mer pengar.

Gud Du ställer höga krav. Spelaren som vinner backarnas poängliga är “okej”? Inte bra, bara okej?

Ska du hitta en bättre back så har du i princip diskvalificerat alla backar i SHL, så då ska du värva en NHL back för samma summa pengar som man betalar i SHL?

Jag tror inte att man kan ersätta Hulta genom att värva en rak ersättare, utan man får (som vissa varit inne på tidigare i tråden) fördela ut det Hulta bidrog med på flera spelare.

Jag har mest sett Bernhardt nu i kvalet och tyckte han var direkt dålig i det defensiva jobbet i många situationer. Var det bara i kvalet eller hur har han varit under säsongen som stort..?

Jag har skrivit det någon gång innan, men jag har svårt för den spelartypen som Hulta är. Tidigare backar vi haft som (enbart) var bra offensivt såsom Fernholm och Johan Fransson var inte heller favoriter. Kan vi få in en ny Pihl eller Rahimi tar jag det alla dagar i veckan över en offensiv toppback.

Han gjorde si och så många poäng den och den säsongen, men hur många var han inne på bakåt? Balansen mellan gjorda poäng och kostade poäng är inte värd några 250-300k varje månad.

Marknaden är skral sägs det, men för nästan tre hundra lök borde det vara möjligt att få in en ersättare.

Gud

Utan backar som bidrar i offensiven så blir det inte heller full utväxling på vår offensiva spets. Tyckte redan i år att ett problem var att vi ofta bara anföll med 3 spelare som lätt blev uppkäkade. Hultas 42 poäng gav många pinnar till forwards. Bra förstapass är ju en sak, men man behöver 2-3 st som även går i offensiven eller fyller på i andravåg och hjälper till att nagla fast spelet i offensiv zon, eller gör något mer konstruktivt med pucken än att dra den stenhårt i knähöjd i rundeln som t.ex. Kreu.

Hur rimligt är det att tro att Hulta återupprepar årets säsong? Gör han det så går han typ inte att ersätta, men om han lirar på sin vanliga nivå vill jag bestämt (!) hävda att det går att utnyttja hans lönepost på ett bättre sätt. 🧑‍🏫

Cluben bör ej förhasta sig här. Det är förhoppningsvis nästa sommar det ska läggas stora pengar för att få hem framtida kaptenen Ginning.

Kolle42 Cluben bör ej förhasta sig här. Det är förhoppningsvis nästa sommar det ska läggas stora pengar för att få hem framtida kaptenen Ginning.

Nästa säsong går det ut många kontrakt, vilket känns otroligt skönt. Då får tränarteamet och Pjårtensson chansen att bygga laget på riktigt. Ginning hem borde vara prio!

NorthLondonForever Fast i stort sett allt som varit problematiskt för Cluben har ju kunnat härledas till att den defensiva strukturen inte finns från LAGET (inte backarna) och att det brustit mycket när vi inte haft tillräckliga spelskickliga backar som kan sätta igång spelet från egen zon, ge alternativ i mittzon eller hålla igång spelet i offensiv zon. Sen är det klart att man behöver bättre defensiv struktur och spela mer rejält men just den delen blev ändå bättre framåt slutet. Om vi har Martin, Fanten, Öhrqvist, Myren med från start ser det ändå mycket bättre ut än vad vi började förra säsongen med men att ersätta Hultström med en Pihl är verkligen inte rätt väg i min bok. Mer tvåvägs än Hultström är, absolut, men en defensiv bjässe är inte rätt väg att gå. Vi behöver rörlighet och flexibilitet inte en till Rissanen, Aronsson eller liknande

Ni som sett Nardella mycket hur står han sig mot Hulta? Min bild är att dom är ganska lika men Nardella är mycket mer rörlig!

Får man drömma så tar jag gärna in 2 svenska backar istället men förstår valet om man går på nardella. Han kan SHL och är väl nästan garanti att han ligger på runt 30 pinnar.

SIFFET Ni som sett Nardella mycket hur står han sig mot Hulta? Min bild är att dom är ganska lika men Nardella är mycket mer rörlig!

Rätt lika i sin spelstil. Bra skott, bra pass, bra skridskoåkning men dålig bakåt. Tittar man i Nardellatråden på HV:s forum så var många rätt missnöjda med hans höstsäsong, men desto nöjdare med honom på våren. I Diffen var han ju helt överlägsen.

Väldigt fina underliggande siffror i HV.

Kjeppkinesen Blir exalterad när du kommer in och slänger fram underliggande siffror. 🤤

Har kikat lite mer på Nardella och jag kan tycka att det är en bra värvning. Men då vill jag gärna se en lite större back bredvid som är duktig i egen zon och inte helt gör bort sig med passningar osv. Marcus Björk som någon nämnde har en bra profil om man tittar på ålder, storlek (191 cm 92 kg) och siffror i defensiven.

Fantenberg - Martin

Nardella - Björk

Rissanen - Myrenberg/Öhrqvist

Norén

Lennström har inte skrivit nytt i Schweiz ännu va?

Enligt uppgift från en normalt sett bra källa är han och frugan sugna på flytt hem till Sverige, och då hon inte har någon anknytning till Sverige i övrigt, finns ingen given destination. Polare med Kovac sedan tiden i AIK, osv.

Metallica Blir exalterad när du kommer in och slänger fram underliggande siffror. 🤤

Jag är en ny man nu!

Kallzon Är tveksam till Lennström.

Såg också intervjun och det lät som att bara fanns ett lag för honom i SHL ja.

Om han skulle vara villig att lira för oss så är frågan om vi behöver ännu en skadebenägen spetsspelare på backen? När han lirar är han grym, men han lirar ju aldrig en hel säsong.

Ingen tvekan om att Lennström hade (drygt) en utomordentligt bra säsong i FBK. Men att förutsätta att det är den Lennström vi skulle få tror jag är att ha fel förhoppningar. Det var ju någonstans peaken i hans karriär. Han kommer dock kosta såsom han spelade under FBK-säsongen. Så jag tror vi gör bättre i att sprida ut våra ägg i fler korgar.

Däremot kommer säkert PJ lyfta luren och buda högt, och sen klaga på att ingen vill komma hit.