Elie-Strandberg-Rattie
Verkar funka bra, vi fortsätter med den kedjan.

Little-Ehn-Greco -
Hur får vi igång Greco? Kan Ehn göra någon skillnad för Greco? Vem kan man sätta in med Greco för och få det och lossna? Behöver han kanske mer tid bara?

Leier-Bystedt-Russell

Gallo-Wagner-Bouma

Lejon-Fantasten

Jag tänkte precis som dig tills Ljungh är tillbaka men jag vill fan testa idén många hade från början som inte fått chansen.

18-17-39

Känns given efter igår

41-25-13

Sista testet innan 41-13 säras

77-26-19

Gillade som sagt den här borta mot Oskarshamn

22-21-90

Gallo är verkligen inte bra i spelet men tung kedja att möta och kan starta mycket i egen zon.

Tror Greco hade mått bra av att lira med Elie som center eftersom Elie både har storleken & är förvånansvärt snabb på rören jämfört med Russell

Tycker PP blivit mycket bättre utan Ljungh o Hulta i uppställningen. Spelet blir snabbare och mindre förutsägbart med strandberg som både kan passa/skjuta och Jeppe som spelar pucken snabbare än Hulta..

Oj ja! Fort dom kom in har spelet lyft och mycket snabbare spel. Fortsätt så! Bara hoppas tränarna låter det vara. Man vet aldrig med dom framförallt Östman som verkar vara envis som en åsna.

MrNebbiolo Jag gillar hur du tänker, och den laguppställningen ser jäkligt intressant ut också! 🍻

edenbrah Det tror jag också, kanske även Leier skulle göra sig bra där med Elie och Greco? Och att Little skulle göra sig bra i första kedjan med Strandberg och Rattie då istället?

Jag hoppas att man fortsätter med alla 8 backarna de sista matcherna före juluppehållet, för när Hävelid kommer spela JVM behöver vi alla backar spelklara med matcher i benen.

13 dagar senare

Om Ljungh kan spela mot HV så kanske man ställer upp med något liknande:

Elie - Strandberg - Rattie

Little - Russell - Greco

Leier - Ljungh - Gallo

Bouma - Ehn - Costmar

Nytillkommen extragubbe

Förutsatt att Ljungh faktiskt kan vara med så har vi en ruggigt djup trupp när man kan plocka bort både Bystedt och Wagner utan att det märks egentligen.

Stople in Egentligen inte. Men om Ljungh behöver längre tid på sig och någon skulle bli skadad eller förkyld så blir det väldigt tunnt såklart. Antar att breddvärvning är rejält billig och bara några veckor framåt.

Metallica tror det är osäkert med annandagen för Ljungh, rentav otroligt han kommer till spel då.

”Efter jul”, ”möjligen i mellandagarna” är beskeden

Sillen Så kan det säkert vara. Vi får se helt enkelt. Tror inte att Ljungh är lika viktig för laget som han borde vara. Rent numerärt är det iallafall rimligt att plocka in en billig extragubbe.

Måste bara säga att laget känns mycket bättre överlag i år än förra året, så det känns som vi kommer köra bra även i vår. Kollade på laguppställningen sista matchen förra säsongen och då såg det ut såhär:

Rattie - Bystedt - Russell
              Little - Ljungh - Palmu
              Hännikäinen - Strandberg - Törnqvist
              Ehn - Costmar - Gallo
              Maxwell

Nyberg - Hultström
              Fantenberg - Hävelid
              Junland - Pettersson
              Schira

Jämfört med senaste matchen i år:

Elie - Strandberg - Rattie
              Little - Russell - Greco
              Leier - Bystedt - Gallo
              Bouma - Ehn - Wagner
              Westlin
              (+ Ljungh när han är tillbaka från skada)

Fantenberg - Hävelid
              Nyberg - Hultström
              Pettersson - Myrenberg
              Aronsson
              (+ William Worge Kreü)

Palmu -> Greco
              Törnqvist -> Bouma
              Hännikäinen -> Elie
              Costmar -> Leier
              Maxwell -> Wagner
              Junland -> Myrenberg och Aronsson
              Schira -> Kreü

25 dagar senare

Hör vi något hur laget tränar? Jag tippar på

Elie-Basse-Rattie

Little-Russell-Greco

Leier-Ljungh-Bystedt

Bouma-Ehn-Costmar

Wagner 13e och Gallo på läktaren.

Fanten-Hävan

Nyberg-Hulta

Jeppe-Myren

(WWK) Aronsson spelar nog inte förrän nästa vecka.

MrNebbiolo
                Ska Ljungh centra 2 kedjor och får inte Gallor ens träna med laget längre enligt dig? 😛
                Russel bortplockad med? ;P

MrNebbiolo

Nyberg-Hulta skulle jag vilja splittra, riktigt svaga i egen zon. Hellre WWK där och Nyberg som 7:e back.

Ska inte Costmar tillbaka till DIF nu när vi har fullt manskap igen?

Mosvaka Gallo är ju på läktaren? Vadå inte ens träna med laget

Bowmore Inget bestämt alls angående Costmar & DIF, tror han blir kvar nu han ändå lirat godkänt med Ehn & Bouma, då bör vi skicka Gallo till löven eller något liknande