Jag hoppas Elie kan spela imorgon men annars vill jag istället se.

Leier-Ljungh-Rattie

Little-Russell-Greco

Bouma-Ehn-Strandberg

Gallo-Bystedt-Wagner

(Westlin)

Man testade nya backpar på träningen idag;

5 - 6

37 - 8

28 - 3

27 - 55

28 och 3? Verkar blir en farligt svag defensiv uppställning

Stople in Vi får väl hoppas att det är i det backparet som en blir 7:e back och den andra står över

Elie-Strandberg-Rattie
      Verkar funka bra, vi fortsätter med den kedjan.

Little-Ehn-Greco -
      Hur får vi igång Greco? Kan Ehn göra någon skillnad för Greco? Vem kan man sätta in med Greco för och få det och lossna? Behöver han kanske mer tid bara?

Leier-Bystedt-Russell

Gallo-Wagner-Bouma

Lejon-Fantasten

Jag tänkte precis som dig tills Ljungh är tillbaka men jag vill fan testa idén många hade från början som inte fått chansen.

18-17-39

Känns given efter igår

41-25-13

Sista testet innan 41-13 säras

77-26-19

Gillade som sagt den här borta mot Oskarshamn

22-21-90

Gallo är verkligen inte bra i spelet men tung kedja att möta och kan starta mycket i egen zon.

Tror Greco hade mått bra av att lira med Elie som center eftersom Elie både har storleken & är förvånansvärt snabb på rören jämfört med Russell

Tycker PP blivit mycket bättre utan Ljungh o Hulta i uppställningen. Spelet blir snabbare och mindre förutsägbart med strandberg som både kan passa/skjuta och Jeppe som spelar pucken snabbare än Hulta..

Oj ja! Fort dom kom in har spelet lyft och mycket snabbare spel. Fortsätt så! Bara hoppas tränarna låter det vara. Man vet aldrig med dom framförallt Östman som verkar vara envis som en åsna.

MrNebbiolo Jag gillar hur du tänker, och den laguppställningen ser jäkligt intressant ut också! 🍻

edenbrah Det tror jag också, kanske även Leier skulle göra sig bra där med Elie och Greco? Och att Little skulle göra sig bra i första kedjan med Strandberg och Rattie då istället?

Jag hoppas att man fortsätter med alla 8 backarna de sista matcherna före juluppehållet, för när Hävelid kommer spela JVM behöver vi alla backar spelklara med matcher i benen.

13 dagar senare

Om Ljungh kan spela mot HV så kanske man ställer upp med något liknande:

Elie - Strandberg - Rattie

Little - Russell - Greco

Leier - Ljungh - Gallo

Bouma - Ehn - Costmar

Nytillkommen extragubbe

Förutsatt att Ljungh faktiskt kan vara med så har vi en ruggigt djup trupp när man kan plocka bort både Bystedt och Wagner utan att det märks egentligen.

Stople in Egentligen inte. Men om Ljungh behöver längre tid på sig och någon skulle bli skadad eller förkyld så blir det väldigt tunnt såklart. Antar att breddvärvning är rejält billig och bara några veckor framåt.

Metallica tror det är osäkert med annandagen för Ljungh, rentav otroligt han kommer till spel då.

”Efter jul”, ”möjligen i mellandagarna” är beskeden

Sillen Så kan det säkert vara. Vi får se helt enkelt. Tror inte att Ljungh är lika viktig för laget som han borde vara. Rent numerärt är det iallafall rimligt att plocka in en billig extragubbe.

Måste bara säga att laget känns mycket bättre överlag i år än förra året, så det känns som vi kommer köra bra även i vår. Kollade på laguppställningen sista matchen förra säsongen och då såg det ut såhär:

Rattie - Bystedt - Russell
                  Little - Ljungh - Palmu
                  Hännikäinen - Strandberg - Törnqvist
                  Ehn - Costmar - Gallo
                  Maxwell

Nyberg - Hultström
                  Fantenberg - Hävelid
                  Junland - Pettersson
                  Schira

Jämfört med senaste matchen i år:

Elie - Strandberg - Rattie
                  Little - Russell - Greco
                  Leier - Bystedt - Gallo
                  Bouma - Ehn - Wagner
                  Westlin
                  (+ Ljungh när han är tillbaka från skada)

Fantenberg - Hävelid
                  Nyberg - Hultström
                  Pettersson - Myrenberg
                  Aronsson
                  (+ William Worge Kreü)

Palmu -> Greco
                  Törnqvist -> Bouma
                  Hännikäinen -> Elie
                  Costmar -> Leier
                  Maxwell -> Wagner
                  Junland -> Myrenberg och Aronsson
                  Schira -> Kreü