Hör vi något hur laget tränar? Jag tippar på

Elie-Basse-Rattie

Little-Russell-Greco

Leier-Ljungh-Bystedt

Bouma-Ehn-Costmar

Wagner 13e och Gallo på läktaren.

Fanten-Hävan

Nyberg-Hulta

Jeppe-Myren

(WWK) Aronsson spelar nog inte förrän nästa vecka.

MrNebbiolo
    Ska Ljungh centra 2 kedjor och får inte Gallor ens träna med laget längre enligt dig? 😛
    Russel bortplockad med? ;P

MrNebbiolo

Nyberg-Hulta skulle jag vilja splittra, riktigt svaga i egen zon. Hellre WWK där och Nyberg som 7:e back.

Ska inte Costmar tillbaka till DIF nu när vi har fullt manskap igen?

Mosvaka Gallo är ju på läktaren? Vadå inte ens träna med laget

Bowmore Inget bestämt alls angående Costmar & DIF, tror han blir kvar nu han ändå lirat godkänt med Ehn & Bouma, då bör vi skicka Gallo till löven eller något liknande

Mosvaka

Hahaha gick fort där! Russell ska givetvis vara kvar i andra!

edenbrah
            Menade mest då MrNebbiolo frågade sig hur laget tränade, om Gallo tränar på läktaren så innebär väl det att han tränar utanför laget 😛. Annat är det om han förpassas till läktaren under match 😉

Frågan är väl om kvaltietsökningen vi får Costmar-Gallo är så kritisk nu? Kanske är bättre att Costmar får mycket minuter och bygga självförtroende i Djif? Gallo lär ju ändå inte få förlängt så kanske är bättre långsiktigt att skicka iväg Costmar en vända till. Ser trots allt mer utvecklignspotential och framtid i Cluben för honom än för Gallo.

Mosvaka

För mig får de gärna sälja Vilmos! Tycker Costmar visat betydligt mer sedan han kom tillbaka. Gallo har gjort max en bra match den här säsongen och är vissa matcher direkt värdelös. Vi behöver dock antalet spelare så tror PJ sitter lugn ändå.

Känns oerhört onödigt att släppa costmar oavsett vad.

alfie

Jag tycker ändå costmar ger oss betydligt mer både i vilja men även mål mot Timrå och fysiskt spel än Gallo. Han gör inte ett rätt mot varken Timrå eller Hv innan han blir helt bänkad där.

MrNebbiolo Kanske om man ser 2-3 matcher bakåt, men över hela säsongen har Costmar varit duktigt blek han också.

Fantiserar om en Costmar som återvänder lagom till slutspelet, pumpad med självförtroende som kan bidra med lite jokerstatus från en fjärdelina, likt Staal-Timpa-Zacke i slutspelet 2008 😍

MrNebbiolo
                    Jag tycker Gallo varit ett piggt tillskott senaste två säsongerna men under nuvarande säsong så tycker jag att han varit totalt osynlig, inget grit och verkar inte längre ta sig in under motståndarnas skin, något som var väsentligt för hans spel tidigare.
                    Det är synd tycker jag då charmen hos spelare som Vilmos försvinner när de inte längre spelar lite småfult och nära gränsen. Med dagens spel så kan han lika gärna sitta på läktaren då han inte längre tillför något, synd men tyvärr sant.

Mosvaka

Ja det är där skon klämmer för mig också, jag har aldrig tyckt att Gallo är en bra hockeyspelare. Han saknar fullständigt spelsinne och har inga direkts skills heller, sedan fick han maximal utdelning förra året och gjorde 15 mål. Tur det inte var ett kontraktsår, de skadade hans självbild tror jag. Han började tro sig vara en producerande spelare i SHL och tappade det som gjort honom omtyckt. Han är inte småful, verkligen inte jobbig att möta och tacklar knappt längre. Trist att se men sånt är livet, just nu anser jag både Wagner och Costmar som bättre.

alfie

Jag tycker redan costmar fått det lyftet genom att vara i Djurgården och tror att om Bouma-Ehn-Costmar får bygga vidare nu är det en riktigt bra kedja för oss framöver. Duktiga defensivt men inte kul att möta som back vid vår forecheck heller. Jag tycker inte vi ska låna ut igen.

Tydligen ordentligt med ändringar både i backpar och kedjor…

18-17-39 hålls intakt

41-19-25

77-61-13

90-21-14 hålls intakt

Sedan backpar där Hävan spelar med Jeppe men där ger corren inga fler backpar…

Gillar inte tombolan och ställer mig starkt frågande till om han petar Russell från att vara center nu…

MrNebbiolo Vi får väl se med Russell. Men risken är att Sharks ställt/ställer krav på att Bya ska vara center

LaumannBingo

Förstår det dock inte alls, han har gott om tid att spela center. Nu behöver han få självförtroende, de borde också kolla på Leo Carlsson, han spelade ytter i Örebro. Sen fick han spela center i VM och var kanon. Allt handlar om självförtroende, jag hoppas verkligen Bya för spela på en kant nu och kan ha mer fri roll. Russell tar ansvar som han gjort med Little och Greco.

MrNebbiolo 18-17-39 hålls intakt

41-19-25

77-61-13

90-21-14 hålls intakt

Vilken jäkla bredd vi har! 4 riktigt fina kedjor som alla har potential att avgöra matcher.