LaumannBingo Jag tycker nog inte det är lika självklart som många andra. Gallo har varit otroligt blek på sistone men han har ändå en förmåga att dyka upp på rätt plats och trycka in en puck då och då som jag tycker Wagner saknar. Men med det sagt känns ju Wagner som den man bör satsa på ur ett långsiktigt perspektiv.
Laguppställning 23/24
alfie Håller helt med. Kanske är det en “Markering” mot Gallo som behövs för att han ska vakna till. Känns som problemet med Gallo är att han har en skev bild av vilken spelartyp han är… All tillstymmelse till att vara den jobbiga, hårt jobbande spelaren som fick smeknamnet "“Hungarian hurricane” är som bortblåst
MrNebbiolo Gillar inte tombolan och ställer mig starkt frågande till om han petar Russell från att vara center nu…
Hoppas och tror att man behåller Russell som center. Han har gjort det bra. Stark på tekningarna, tung att möta och ger yta åt sina vingar. Samtidigt tycker jag man ska prova ha Bystedt på en kant.
Tycker det är helt rätt att sära på Little och Greco. Det har varit lite för mycket kaka på kaka i den kedjan. Jag är försiktigt positivt.
Håller med gällande Greco och Little. Spelar han dock Bya som center blir jag mörkrädd men men vi får se. Desto mer orolig att han skiftar bland backparen, Myren och Jeppe som varit kanon ihop borde få fortsätta…
- Redigerad
MrNebbiolo Har svårt och se att Bystedt skulle peta Russell som center, det är bättre Bystedt får agera ytterforward, då Russell funkat väldigt bra som center, och har verkligen kommit till sin rätt på den positionen, det är väl möjligen tekningar som han såklart kan förbättra, precis som Bystedt borde förbättra-om han nu ska fortsätta sin karriär som center.
- Redigerad
Dammar av den här “gamla” tråden som vi inte använt på ett tag, men egentligen kanske vi skulle ha en “Spelartråd” för att diskutera spelare för spelare.
Men, jag skulle vilja prata om Mattias Hävelid. Inför säsongen så sällade jag mig till skaran som trodde på ännu en tuff säsong och jag är den första att erkänna att jag hade fel. Det som jag såg fram emot var att se Bystedt och framför allt vad Hävelid med en hel försäsong och kry kropp skulle kunna åstadkomma. Jag förväntade mig inte dominans men mer av det spel som vi sett tidigare i både a-lagssammanhang och juniorsammanhang. Men Mattias har haft oerhört svårt och ser ut som en Sjöström eller Cronholm.
Är självförtroendet så sönderslaget? Hur ska LHC hantera det och hur kan de få upp honom på banan igen om han nu blir kvar i föreningen? Att potentialen finns där råder det nog inga tvivel om, men kan han få fram det på a-lagsnivå?
- Redigerad
Hävelid känns om möjligt mer valpig nu än tidigare, vilket förvånar även mig. Tycker han är svag, tunn och dålig defensivt och hans offensiva kvaliteter, som vi alla vet att han har i sig, har han knappt visat i år. Nej. Låt han och Bya få dra över till USA i sommar så kan vi plocka hem båda om några år när de harvar i AHL och fått bygga på sig lite muskler och nordamerikansk “fuck you”-attityd.
Kjeppkinesen men ponera att även San José känner “fan, han behöver mer tid i SHL”. Det har ju knutit sig totalt för honom. Kan en ny sommarträning nollställa allt?
- Redigerad
exile82 men ponera att även San José känner “fan, han behöver mer tid i SHL”. Det har ju knutit sig totalt för honom. Kan en ny sommarträning nollställa allt?
Tror inte de resonerar så. De har ju varit tydliga med att de kommer ta över båda nu. Men om jag ponerar att Hävan blir kvar så behöver han göra en Dahlin och käka tre pizzor om dagen och tillbringa all sin vakna tid i gymmet. Killen krympte ju till den här säsongen.
- Redigerad
San Jose lär nog vilja se över Hävelids utveckling från nära håll. Jag tror att det hade varit större chans att se honom ännu en säsong här om han hade tagit ordentliga kliv. Då hade SJ kunnat slappna av och lita på “processen”. Det är ju inte så att potentialen saknas, det handlar bara om hur man ska få ut den. Då är frågan om SJ tror att man själva kan göra det bättre än LHC.
Låter rimligt, det kanske är en icke-fråga. Här har han kört fast lite.
Jag var ochså en av dom som hade stora förhoppningar att Hävelid skulle blomma ut ordentligt den här säsongen. Det stora problemet som jag ser det är att han spelar alldeles för överambitiöst och för mycket ungdomlig entusiasm fortfarande. Det blir ofta för svårt och sätter sig själv i onödigt knepiga situationer där han går bort sig. Behöver helt enkelt bli bättre på att värdera situationer när det är läge att spela enkelt eller försöka sig på något svårare. Lite samma syndrom som med Bystedt och det kanske beror på att man vill visa upp sig så mycket som möjligt och känner att man måste göra det där lilla extra istället för att spela smart och med mera tålamod, tillfällen att glänsa kommer alltid ändå.
Behöver ju individuell coachning eller någon slags mentor men vet inte om Jakobs, Arlbrant eller Östman är rätt personer för det i det här fallet.
Bowmore Behöver ju individuell coachning eller någon slags mentor
Det finns ju en, men han vill ju inte coacha honom. Även om man kan tänka sig att det blir en del snack vid middagsbordet så är ju inte det riktigt samma sak som att ha det nära sig vid isen, träningar, omklädningsrum, matcher etc.
Om Fantenberg är tillbaka imorgon finns väl en stor risk att Hävelid får sitta på läkaren?
Så än en gång kan jag se att vi saknar en mental coach som kan lyfta upp spelare som tappat lite av sitt självförtroende. Detta gäller väl alla spelare men synnerligen behövs det mest för unga spelare som svajar.
Nils Mm.. Har viljat se en mental coach i 8 års tid, men inte fan har de ens haft tanken på att anställa en mental coach på heltid.. Inte vad de kommunicerat utåt i alla fall. Lika väl skulle de också behöva en heltids analytiker, men vad som är viktigast och få in först, det är svårt och svara på. Arla är och andra sidan rätt skicklig-och nördig när det kommer till statistik, så rent offensivt är det lugnt, men kunskapen en mental coach sitter på, finns det ingen i ledarstaben som har.
Lejon-Fantasten Har viljat se en mental coach i 8 års tid, men inte fan har de ens haft tanken på att anställa en mental coach på heltid.
Ja jag har också saknat en mentalcoach en lång tid, med en sådan skulle vi inte ha haft 5 år av bedrövelse.