I år blev det en jätteintressant silly, vilken skillnad från föregående närmaste åren.
Silly Season 2023/2024 - Diskussionstråd
- Redigerad
Chad När det kommer till PJ-och det han säger till Corren, så ska man 9 av 10 gånger ta det med en stor nypa salt. För någon månad uttalade sig PJ på ett ungefär, såhär till Bergsten:
“Och även om det skulle vara klart med den spelaren, så är det ingenting jag skulle berätta för dig.”
Nils vilken skillnad från föregående närmaste åren.
Jag tycker man värvade bra förra säsongen också. Fanten och Hulta är ju inga dussinlirare precis. Nu gäller det bara att få in en riktig toppspelare till FW så har Jakobsson gjort mer än vad man kan begära.
- Redigerad
Nils Sannerligen, PJ rör om i grytan ordentligt-och har både visat sig vara handlingskraftig-och kunnat sätta lite av sin prägel på laget utefter de förutsättningar som fanns - med tanke på hur långa kontrakt de flesta av våra spelare har i laget. Och han har gjort det jävligt bra med de förutsättningarna , än så länge, skulle jag vilja säga.
Notera: 3 forwards (Strandberg,Costmar och Gallo) har inte kontrakt som sträcker sig längre än över 23/24, vilket gäller även 2 backar - i Nyberg och Pettersson.
Till er kära skribenter-/ kritiker.. Först:
De 5 åren som vi inte gått till slutspel hade vi Emvall som GM och Pajen som Ass GM samt Pajen som Gm - till den kommande säsongen- så har vi för en gångs skull inte tagit in någon utifrån Svågerpolitiken- utan tagit en SC utifrån.
Jag vet, inget har visats på isen än- men vi kommer dit. Jag är positiv-och känner ett hopp (som alltid) men framförallt, en stark tilltro-samt tro för både PJ, laget-och för tränarstaben på det stora hela (Arlas intåg som ass coach för forwards gjorde sitt också).
Snart är det helg, Så passar på och önska alla här inne - en trevlig helg!
Kjeppkinesen Fanten och Hulta är ju inga dussinlirare precis
Fanten, Hultaoch Raattie var riktigt bra värvningar som vi verkligen behöver, men tyvärr så blev det några bottennapp också.
Ja vi får väl hoppas att det inte blir lika djupa bottennapp som de föregående säsongerna.
Det låter som att PJ har fått bränna av en del pengar, om man nu måste jaga in mer cash från sponsorer. Jag tror att dealen med Palmu inte var till vår fördel, men visst trodde jag att det hade kunnat finnas en slant över till en toppforward ändå?!
exile82 men visst trodde jag att det hade kunnat finnas en slant över till en toppforward ändå?!
Ja, det trodde du. Det trodde jag med.
Eftersom Lilja har fått ett lukrativt kontraktsförslag så måste det finnas pengar över om nu tweeten från Hockeykarusellen stämmer.
[raderad]
Nils därför Jakobsson jagar cash
… och forward
alfie Där släcktes ljuset, tack! Nu är det som det ska igen.
- Redigerad
[raderad] Tynan ser riktigt mysig ut! Exakt en sån spelartyp jag eftersträvat lääänge nu. Pucksäker, avig, bra blick, känsliga handleder. Dessutom rightad och liten –> en Ryan Lasch-kopia typ.
Detta baserat på några få byten Men hans poängsnitt och ratio mellan mål och assist genom karriären skvallrar ju om en snubbe med riktigt bra hockey sense.
Anonymous6 det här kontot har haft rätt på Allard till Luleå och Ryfors till Rögle