Nils jag saknar Fantenberg som point i nÄgot av PP enheten.

Fullt rimligt. DÀr skulle jag tÀnka mig Fantenberg som point i PP2, HÀvelid flyttas ut till vÀnsterkanten och sÄ Àr det antingen Russell eller Gallo framför mÄl. Det troligaste scenariot i min uppstÀllning Àr nog dock att Fantenberg tar HÀvelids plats rakt av.

Tycker helt Àrligt fanten kan fÄ vila PP, han loggar redan massvis med istid samt BP. Det rÀcker sÄ

Junland Àr fortfarande den back i ligan som förvÀntas vara inne pÄ flest gjorda mÄl i PP per spelad minut i 5 mot 4, sett till skapade chanser. BÄde Fantenberg och Hultström bra med i topp 10 ocksÄ.

Ifall Heineken Àr med redan pÄ torsdag sÄ skulle jag gÀrna, som mÄnga andra, se att man vÄgar testa nytt. Palmu fÄr en del kritik vilket Àr befogat nÀr man ses som poÀngspelare men inte levererar poÀng, dock tycker jag han Àr en av fÄ som faktiskt visar upp en hel del skils med pucken i offensiv zon och lÀgger fram pass om och om igen. Innan alla Àr tillbaka frÄn skador/uppdrag tÀnker jag mig nÄgot liknande pÄ torsdag:

Palmu - Strandberg - Rattie

Gallo - Ljungh - Russell

Heineken - Maxwell - Törna

Ehn - Costmar - Ikonen

Ekmar m.fl.

1. Jag Àr övertygad om att Palmu Àr den skillspelaren som Rattie behöver bredvid sig, likt Hanzl var för honom i TimrÄ.
  2. Är övertygad sĂ„ som Ehn tidigare visat, att han i en ”fjĂ€rde” pĂ„ pappret skulle lyfta den kedjan till en högre nivĂ„.
  3. Första kedjan fĂ„r vara lite ”haltande” bakĂ„t sĂ„ lĂ€nge de förlĂ€gger det offensiva spelet i rĂ€tt zon. Dock ska tillĂ€ggas att jag tycker Palmu visar upp en rĂ€tt bra attityd i försvarsspelet hittills ocksĂ„.

NÀr samtliga Àr tillbaka tÀnker jag mig nÄgot liknande (innan folk skriker sig hesa sÄ var vÀl statistiken riktigt bra för Little tillsammans med Maxwell och kedjorna har ingen tydlig hierarkisk indelning):

Palmu - Strandberg - Rattie

Little - Maxwell - Russell

Gallo - Ljungh - Ehn

Heineken - Bystedt - Törna

Costmar, Ekmark, Wagner m.fl.

(Jag antar att Ikonen inte blir kvar med full bemanning)

Jag tycker nog att bÄde Palmu och Ikonen visar en uppsida, för bÄda gör ett gott jobb i fina pass och fin defence. SÄ att anvÀnda Palmu bredvid Rattie skulle kunna ge en del poÀng.

Anonymous5 innan folk skriker sig hesa sÄ var vÀl statistiken riktigt bra för Little tillsammans med Maxwell

StĂ€mmer förvisso, men kĂ€nslan Ă€r att Little har haft bra kemi med – och dĂ€rtill förhöjer – alla förutom Ljungh. Maxwell har knappast rosat marknaden sedan Little blev skadad och jag tror nog att Little fortfarande skulle fĂ„ möjlighet att göra sin grej oavsett om han hade Maxwell, Strandberg, Bystedt eller Ehn bredvid sig.

Gardet

Exakt. Little har finfin leverans oavsett omgivning. Och Maxwell katastrofal leverans oavsett omgivning.

Gardet Ska tillÀggas att det var bra corsisiffror Maxwell hade i början av sÀsongen. Mer skott för formationen framÄt Àn bakÄt. Han som individ har hela tiden varit helt oförmögen till att göra mÄl och assist oavsett corsi.

Som sagt, Maxwell har vissa fina kvalitéer. PoÀngspelet Àr definitivt inte en av dom.

Lukkinen

Det Ă€r sĂ€kert jĂ€ttebra att ha fin Corsi, och jag vet att vi Ă€r överens i denna frĂ„ga 🙂Jag Ă€r en enkel bondson och ett begrĂ€nsat förnuft dĂ€refter. Min enkla logik Ă€r att poĂ€ng=mĂ„l och att mĂ„l Ă€r nĂ„got centralt i en scoringline. NĂ€mn ett slutspelslag i nĂ„gon liga de senaste 10 Ă„ren med en toppcenter med poĂ€ngsnitt 0,2 p/match över tid. Hade det funnits ngn annan uppsida sĂ„ kanske det gick att motivera, men jag ser ingen attityd, glĂ€dje, ilska, frustration, fysikt spel, chansskapande som vĂ€ger upp. Bara en enda stor Mollgan som pĂ„ nĂ„got oförklarligt sĂ€tt lyckats fĂ„ en topp-6 plats i snart tvĂ„ sĂ€songer.

Ehn - Bystedt - Rattie

Palmu - Ljungh - Russell

HÀnni - Strandberg - Törna

Gallo - Costmar - Ekmark/Wagner

Maxwell, Ikonen

Bystedt Àr glödhet och vÄra andra centrar Àr iskalla. Lika bra att sÀtta ihop kedjor som kan producera nÄgot av vÀrde.

• [raderad]

Metallica ser intressant ut, trÄkigt bara att Gallo tvingas spela I 4e kedjan. En utav fÄ som presterat.

[raderad] Ja, kan delvis hĂ„lla med. För mig Ă€r han en “stim”-spelare som gör 3-4 mĂ„l pĂ„ raken för att sedan bli vĂ€ldigt osynlig i 10 matcher. Har vĂ€l dessutom sjĂ€lv sagt att han blir trött av för mycket istid..

Tror han gör sig bÀst i en kedja tre eller fyra utan all press och istid.

Om det vore sĂ„ vĂ€l att Bystedt spelar pĂ„ sin position. Han kan lika gĂ€rna spela pĂ„ kanten som han gjorde innan han drog ivĂ€g. Litar inte pĂ„ Östman & co. Hoppas innerligt att han fĂ„r verkligen spela pĂ„ sin plats och i topp ocksĂ„. Har svĂ„rt att tro man bĂ€nkar Maxwell. LHC gör det sĂ„ sĂ€llan med sina favoriter

P22 Oddset pĂ„ det alternativet du nĂ€mner Ă€r nog inte skyhöga, typiskt LHC. Varför lĂ„ta Bystedt komma hem fullpumpad med sjĂ€lvförtroende och spela pĂ„ sin ordinarie position, gud sĂ„ dumt nej det gĂ„r inte

Gallo skulle passa bra i en tredje lina med Bystedt som center, sedan som tredje spelare sÄ skulle jag vilja ha Ikonen, om vi förlÀnger med honom. Om Ikonen inte fÄr förlÀngt sÄ skulle jag vilja testa Wagner som tredje lÀnk. Jag ser gÀrna att Törna jobbar hÄrt i 4de tillsammans med Costmar och HÀnni. Jag tycker nog att Ljungh och Strandberg bör centra de högre linorna.

HÀnnikÀinen - Bystedt - Rattie
              Ehn - Ljungh - Russell
              Palmu - Strandberg - Törna
              Gallo - Costmar - Ikonen
              (Wagner, Ekmark, Maxwell)

Ljunghs kedja ska sÄklart hÄllas intakt. En intressant tanke för övriga kedjor: Bystedt och Rattie Àr giftiga offensivt. Ja men in med finnen dÄ som kan tÀcka upp i egen zon samt parkera arslet framför kassen pÄ motstÄndarna. Har dessutom lirat ihop med Bystedt hela sÀsongen. Tredjekedjan har potentiell uppsida och firma Gallo/Ikonen Àr sylvassa i sin fjÀrde.

Vad sÀger ni? Har jag tappat det eller finns det nÄgot hÀr.

Metallica Ja det ser bra ut med kedjorna Àven om jag skulle vilja byta plats pÄ Strandberg och Costmar, och pÄ det sÀttet behÄlla bÄde Ehn och Gallo kedjorna.

7 dagar senare

Kjeppkinesen Little - Bystedt - Rattie

Tror den dĂ€r blir lite vĂ€l offensiv. Men visst, fĂ„r de spela med Fanten och Hulta behöver de inte bry sig sĂ„ mycket om spelet i egen zon 😁