Ifall Heineken Àr med redan pÄ torsdag sÄ skulle jag gÀrna, som mÄnga andra, se att man vÄgar testa nytt. Palmu fÄr en del kritik vilket Àr befogat nÀr man ses som poÀngspelare men inte levererar poÀng, dock tycker jag han Àr en av fÄ som faktiskt visar upp en hel del skils med pucken i offensiv zon och lÀgger fram pass om och om igen. Innan alla Àr tillbaka frÄn skador/uppdrag tÀnker jag mig nÄgot liknande pÄ torsdag:
Palmu - Strandberg - Rattie
Gallo - Ljungh - Russell
Heineken - Maxwell - Törna
Ehn - Costmar - Ikonen
Ekmar m.fl.
- Jag Àr övertygad om att Palmu Àr den skillspelaren som Rattie behöver bredvid sig, likt Hanzl var för honom i TimrÄ.
- Ăr övertygad sĂ„ som Ehn tidigare visat, att han i en âfjĂ€rdeâ pĂ„ pappret skulle lyfta den kedjan till en högre nivĂ„.
- Första kedjan fĂ„r vara lite âhaltandeâ bakĂ„t sĂ„ lĂ€nge de förlĂ€gger det offensiva spelet i rĂ€tt zon. Dock ska tillĂ€ggas att jag tycker Palmu visar upp en rĂ€tt bra attityd i försvarsspelet hittills ocksĂ„.
NÀr samtliga Àr tillbaka tÀnker jag mig nÄgot liknande (innan folk skriker sig hesa sÄ var vÀl statistiken riktigt bra för Little tillsammans med Maxwell och kedjorna har ingen tydlig hierarkisk indelning):
Palmu - Strandberg - Rattie
Little - Maxwell - Russell
Gallo - Ljungh - Ehn
Heineken - Bystedt - Törna
Costmar, Ekmark, Wagner m.fl.
(Jag antar att Ikonen inte blir kvar med full bemanning)