Exakt. Little har finfin leverans oavsett omgivning. Och Maxwell katastrofal leverans oavsett omgivning.
Laguppställning 22/23
- Redigerad
Gardet Ska tilläggas att det var bra corsisiffror Maxwell hade i början av säsongen. Mer skott för formationen framåt än bakåt. Han som individ har hela tiden varit helt oförmögen till att göra mål och assist oavsett corsi.
Som sagt, Maxwell har vissa fina kvalitéer. Poängspelet är definitivt inte en av dom.
Det är säkert jättebra att ha fin Corsi, och jag vet att vi är överens i denna fråga Jag är en enkel bondson och ett begränsat förnuft därefter. Min enkla logik är att poäng=mål och att mål är något centralt i en scoringline. Nämn ett slutspelslag i någon liga de senaste 10 åren med en toppcenter med poängsnitt 0,2 p/match över tid. Hade det funnits ngn annan uppsida så kanske det gick att motivera, men jag ser ingen attityd, glädje, ilska, frustration, fysikt spel, chansskapande som väger upp. Bara en enda stor Mollgan som på något oförklarligt sätt lyckats få en topp-6 plats i snart två säsonger.
Ehn - Bystedt - Rattie
Palmu - Ljungh - Russell
Hänni - Strandberg - Törna
Gallo - Costmar - Ekmark/Wagner
Maxwell, Ikonen
Bystedt är glödhet och våra andra centrar är iskalla. Lika bra att sätta ihop kedjor som kan producera något av värde.
[raderad]
Metallica ser intressant ut, tråkigt bara att Gallo tvingas spela I 4e kedjan. En utav få som presterat.
Om det vore så väl att Bystedt spelar på sin position. Han kan lika gärna spela på kanten som han gjorde innan han drog iväg. Litar inte på Östman & co. Hoppas innerligt att han får verkligen spela på sin plats och i topp också. Har svårt att tro man bänkar Maxwell. LHC gör det så sällan med sina favoriter
Gallo skulle passa bra i en tredje lina med Bystedt som center, sedan som tredje spelare så skulle jag vilja ha Ikonen, om vi förlänger med honom. Om Ikonen inte får förlängt så skulle jag vilja testa Wagner som tredje länk. Jag ser gärna att Törna jobbar hårt i 4de tillsammans med Costmar och Hänni. Jag tycker nog att Ljungh och Strandberg bör centra de högre linorna.
Hännikäinen - Bystedt - Rattie
Ehn - Ljungh - Russell
Palmu - Strandberg - Törna
Gallo - Costmar - Ikonen
(Wagner, Ekmark, Maxwell)
Ljunghs kedja ska såklart hållas intakt. En intressant tanke för övriga kedjor: Bystedt och Rattie är giftiga offensivt. Ja men in med finnen då som kan täcka upp i egen zon samt parkera arslet framför kassen på motståndarna. Har dessutom lirat ihop med Bystedt hela säsongen. Tredjekedjan har potentiell uppsida och firma Gallo/Ikonen är sylvassa i sin fjärde.
Vad säger ni? Har jag tappat det eller finns det något här.
När alla är friska:
Little - Bystedt - Rattie
Ehn - Ljungh - Russell
Palmu - Strandberg - Gallo
Hällinleilien - Costmar - Törnqvist
[raderad]
Kjeppkinesen låter rimligt
Kjeppkinesen Little - Bystedt - Rattie
Tror den där blir lite väl offensiv. Men visst, får de spela med Fanten och Hulta behöver de inte bry sig så mycket om spelet i egen zon
alfie Tror den där blir lite väl offensiv.
Av just den anledningen så tror jag inte Östman kommer matcha de tre ihop för Östman är en fegis!
Kjeppkinesen Byt plats på palmu och hänniläininen så ser det strålande ut!
Little - Maxwell - Rattie känns väl dock mer troligt tyvärr
Förstår inte att coacherna hellre spelar balanserade kedjor på pappret än dem som under matcher visat kemi.
Man hade grymt PP i början av säsongen, det gjorde man om så det inte fungerade. Även om det återigen fungerar hyfsat. Baserat på stats borde dock Bystedt spela PP. De flesta av hans poäng är gjorda i PP om jag kommer ihåg rätt. Kedjorna gör man om hela tiden förutom att man med åsnors envishet ibland spelar samma ickefungerande combo i 20+ matcher. (Läs 41-61)
Ikonen och Gallo var grymma tillsammans, nu lirar Ikonen om SM-Guld i Karlstad.
Med befintliga forwards:
Ehn-Ljungh-Russel. 19+21 tydlig kemi ihop och det lyfte Ljungh. Rejält med tryck i anfallszon.
Hännikäinen-Bystedt-Rattie. 77+25 har fungerat bra ihop. De kan öppna upp lägen för 39 när han glider runt.
Little-Strandberg-Gallo. Har inte spelat ihop men kan kanske fungera. 17 sätter upp 41. 22 går mot mål och får pass eller rakar in returer.
Maxwell-Costmar-Törnqvist. De platsar inte högre upp och fokus ska vara att spela 0-0 och äta lite istid. Törna kan få chansen högre upp vid skador.
Palmu extra forward och ungdomarna speltid i j20 eller utlånade för mer speltid.
Sedan gäller så klart att man även måste coacha och anpassa sig efter vad spelarna visar i matchen. Där har vi en del att önska.
Helt korrekt skrivet! Det är det man inte begriper på tränarna idé direkt. Visst förstår att man vill ha stabilitet och balans i femmorna men varför ändå ändra när det har funkar bra i andra matcher. Man blir inte fan klok på det. Man tolkar som dom har sina favoriter var dom ska spela m m. Köper inte helt deras idé över systemet med vissa spelare. VÅGA TÄNKA nytt och bänka dåliga spelare under matchen.
- Redigerad
Är det inte bättre vi lirar kedjor som vi vet har fungerat?
Ehn - Ljungh - Russell = Senaste kedjan som visat sig fungera
Little - Maxwell - Rattie = Bästa kedjan innan Broc skadade sig
Heinekienen - Bystedt - Törna = Har briljerat och gjort poäng i flertalet matcher i år och var alldeles briljant mot IKO.
Gallo - Strandberg - Kjeppkinesen/Palmu/Jesus/junior
Fan ta Östman om han spelar samma kedjor som startade senast. Då blir jag riktigt arg, förbannad, ilsken och rasande.
Kjeppkinesen Jag röstar på kinesen som ny HC!