Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
Värvar man inget mer, hoppas jag åtminstone att både Bystedt och Costmar får spela i mer producerande roller.
Har ärligt talat redan lessnat på finnen och Matteau. Ser hellre att man satsar på egna grabbar som har någon form av offensiv talang. Det kan få laget att lyfta.
Finnen trampar skridskor i sarghörnen utan att det leder till något och Matteau fintar bort sig själv vid första bästa friläge.
- Redigerad
Ja, och utan Grimaldi kanske man ändå kan köra två första kedjor så som:
Bystedt-Ljungh-Russell
Little-Strandberg-Rattie
Visst hade Russell ändå rätt bra ”kemi” med Ljungh när de spelade ihop förr säsongen?
Anonymous5 Håller med. Ljungh och Russell funkar bra ihop. Prova med Bystedt där så kan det säkert hända spännande saker.
Tror Strandberg kan bli en dark horse. Får han spela med riktiga lirare (Little, Rattie) så kommer poängen också.
Metallica Tror Strandberg kan bli en dark horse. Får han spela med riktiga lirare (Little, Rattie) så kommer poängen också
Möjligheterna finns, och nu tycker jag med magkänslan vilket jag vet är katastrof, men jag tycker att man ser att han har mycket lir och en bra blick i sig. Däremot så har han varit lite för avvaktande i många situationer, kanske beroende på en viss osäkerhet i spelsystem eller något annat. Lite mer killer instinkt så kommer det bli bra
Håller med, hans speluppfattning fram till 1-2 målet mot Örebro var riktigt bra från Strandberg.
exile82 Däremot så har han varit lite för avvaktande i många situationer, kanske beroende på en viss osäkerhet i spelsystem eller något annat.
Kanske är lite rädd om sina ljumskar eller annat med tanke på skadehistoriken. Tror det finns mer att hämta där när han kommer in i det till 100%. Little-Strandberg-Russel känns spännande.
Bowmore Kanske är lite rädd om sina ljumskar eller annat med tanke på skadehistoriken. Tror det finns mer att hämta där när han kommer in i det till 100%. Little-Strandberg-Russel känns spännande.
Så kan det vara, samtidigt är det ju trist att vi ska ha en andracenter som åker omkring för att vara rädd för att skada sig. Hoppas det släpper i så fall och att han kan göra vettiga avvägningar!
Just nu åker han ur situationerna lite, jag vill ha mer attack från Strandberg. Hoppas att det kommer med tryggheten
Lyssnade igenom lite på podden med Sanny och Svensson:
Svensson tror på att LHC kommer ha värvat en forward inom 12 omgångar. Grimaldi nämns som en spelare som säkerligen kan vara av intresse för en klubb som LHC (att man inte skulle säga nej samt intressant som för alla andra klubbar) men att prisbilden sannolikt kommer vara ”enorm” för honom. Grimaldi tror jag de även nämnde kanske kan hamna i KHL eftersom många Kanadensare och Amerikanare valt att gå dit.
Sanny verkar även ha ”snöat” in lite på Loui Eriksson, som dem nämner i samband med LHC och huruvida han kan vara en spelare för Cluben. Sanny tycker det ”luktar” LHC lång väg för Loui. Man säger då att prisbilden för Loui sannolikt är billigare än normalt sätt utifrån förutsättningarna och för bara resterande 6 månader.
Anonymous5 prisbilden för Loui sannolikt är billigare än normalt
Sånt här får ju Pajen att komma i brallan. Jag är fan inte helt oäven ändå. Inte vad man hade drömt om men rätt position och duktig runt mål. Finns chansen till en billig peng så är det kanske bara att köra?
alfie Jag är fan inte helt oäven ändå. Inte vad man hade drömt om men rätt position och duktig runt mål. Finns chansen till en billig peng så är det kanske bara att köra?
Min spontana tanke var “fan, jag håller med @alfie här”, men i sekunden efter så landar jag i ett nej. Jag tror (magkänslan) att han är slut.
Grimaldi är såklart för bra för att vara sann! Men vi är ju i Sillytråden!
Jag antar att vi inte har någon i laget som har spelat med Rocco?! Jag ägnade igenom hans profil på EP och det kändes spontant som något jag inte kände igen.
Jag har lidit nog med Loui i Canucks (i dubbel bemärkelse, både lidit själv av att ha honom med den lönen i laget och lidit med honom eftersom han haft det så tufft), behöver inte ha samma sak i Linköping nu. Jag tror verkligen inte han kommer göra succé i SHL, även om han såklart fortfarande har egenskaper som skulle kunna glänsa till i SHL. Hade jag gett Loui ett råd så hade det vara att se på Mårtensson (inte många liknelser, bara ett exempel) och hitta en klubb i allsvenskan med chans att verkligen vinna något på den nivån.
exile82 jo, jag är inte helt såld på Loui heller såklart! Men vet ju hur det kommer bli. Det dröjer och dröjer och sen i januari, när krisen är total, dyker det upp nån halvmesyr som man undrar vad fan vi ska med honom till. Loui känns inte superbra, men av allt pajen plockat in under säsong genom åren är han ändå i topp.
Och även om han inte har nåt att tillföra i NHL längre så är SHL en annan nivå.
Tror tråkigt nog att @alfie prickar rätt även denna gång (som i fallet med Matteau).
Man vill såklart ha något yngre och spetsigare än Loui, men istället blir det något ännu sämre, gärna lite för sent. I vårat fall är det ju precis vad man behöver plocka in egentligen, en leftare med någon form av spelsinne som har presterat på hög nivå. Till ett reducerat pris dessutom.
Om tre månader kanske detta inte vore så dumt ändå.
- Redigerad
Hade man nämt Loui för 3-4 år sedan hade man jublat såklart. Nu vete tusan. 37 år och utan försäsongsträning känns sådär. Spelade tillsammans med Fantenberg 19-20 så skulle inte bli förvånad om han hamnar här ändå.
Även om han skulle vara relativt billig så ser jag inte poängen då det skulle ges ännu mindre speltid för juniorer. Skulle hellre se en större roll för Bystedt istf att ta in någon tveksam bara för att det är “billigt”. Vi måste våga satsa på ungdomen någon gång ochså.
Ska vi ta in något nu ska det vara något riktigt spetsigt. Grimaldi eller bättre i sådant fall.
Om ni fick byta maxwell mot Loui då…
- Redigerad
jg jag kan byta maxwell mot Loui, orkar ingen skadad spelare varannan match, funkar inte
Känner vi inte Pajen vid det här laget, efter alla år? Givetvis kommer det inte komma nån ordentlig spets. Snarare en reject från ett annat SHL-lag som man hoppas ska få ut mer här. Och om det är det vi väljer på så ser jag gärna Loui före