Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
Ja, precis. MrMadhawk har ju lyft flera gånger nu att priset som surras är väsentligt lägre, konstigt nog, än vad en spelare med en ordinarie NHL-säsong i ryggen vanligtvis hamnar på.
Att vara ordinarie i Coyotes 21/22 är ju lite som att vara ordinarie i Hästen, dvs ingen bedrift. De var katastrofalt dåliga med några få spelare som undantag. Sen kan han såklart vara bra ändå, men jag är tveksam
Den gode Loui löser knappast våra problem att laget går lite på halvfart o inte jobbar för varandra. Det tror jag inte ens riktig spets skulle lösa, bara mildra. Kraften måste komma inifrån
Pajens lagbygge måste med råge vara sämst Bang-for-the-bucks i hela SHL. Bara att titta på kaptensposten. Långtidskontrakt på en spelare som inte ens skulle hinna med i gåfotboll.
Fantenberg är enda godkända värvningen inför denna säsong. Men hur svår är en sån värvning? Bara att hosta upp pengar.
Hultström ströddes det säkert pengar över trots att han med största säkerhet kommer kosta oss fler mål bakåt än framåt. Äh jag behöver inte fortsätta ni här inne vet ju redan om alla brister.
- Redigerad
damphunden Pajens lagbyggeN måste med råge vara sämst Bang-for-the-bucks i hela SHL.
Rättade din text lite där…
In med Hävelid som assisterande. Eller ring Melin (han är ju svag för krislag och kan stanna säsongen ut) och skicka iväg Östman.
Något är verkligen uppåt väggarna fel just nu. Tittar man på truppen så finns det bra spelare. Att säga något annat köper jag inte.
Däremot verkar spelidén och glädjen i laget hamnat i ett gigantisk slukhål för det existerar inte ute på isen. Därför är det en förändring i ledarstaben som behövs.
- Redigerad
Åtgärd nummer 1. Sätt Pajen i frysboxen. Att det finns en enda sponsor som är villig att bidra till lagbygget när man vet att han drar i trådarna är otroligt. Han ska inte ha en lilltå med lagbygget att göra längre. Inget veto, inget sista ord. Han kan spendera resten av tiden vid kaffekokaren. Stoppa blödningen där först, då kan han dessutom inte ställa till med något annat i sin roll som GM.
Om Pajen sitter kvar kan vi väl bara anta att man anser att han gör och har gjort ett bra jobb. Varför skulle man annars ha en person kvar på en sådan viktig position.
Trovärdighet nolla.
En målsökande puck är vad vi behöver.
- Redigerad
Sparka tränare tror jag inte en sekund på. Hur många har vi betat av sista åren utan bättring?
Laget på isen är inte tillräckligt bra. Kicka Pajen och låt Jacobsson börja bänka och sparka spelare som uppenbart inte håller måttet. Skramla sen ihop varendaste öre som finns och ge honom möjlighet att komplettera med spelare som scoutats av enbart honom. Det skulle skaka om och ge föreningen lite framtidstro.
Metallica Det blir jävligt synligt att ingen tror på Östmans spelidé när alla börjar soloköra sista 4 minutrarna för att försöka få nåt att hända!
För övrigt;
När Junland kom tillbaka från Schweiz var han det absolut sämsta jag nånsin sett på en SHL-rink.
Synd att det redan var klubbat att han där o då skulle vara en hemvändande Messias och kapten.
- Redigerad
damphunden Laget på isen är inte tillräckligt bra.
Sparka Pajen för all del. Här och nu, för denna säsong, gör det nog ingen skillnad. Spelarna är redan värvade. Dessutom ryktas han redan lämna innan nästa säsong har dragit igång. Men visst bommade han på finnen och Matteau.
Men det är Östmans andra år nu. Man har dumpat gedigna sopor som Eddie, Lindroth, Gibbons, Modigs. Bytt upp sig mot Rattie, Hultström, Fantenberg, Strandberg.
Köper verkligen inte att enbart spelarmaterialet är anledningen till att laget idag är 10 ggr sämre än vad det var i mars. Tyvärr. Det är något monumentalt fel i utförandet.
Metallica Det är något monumentalt fel i utförandet.
Som flera redan påpekat, ser inte ut finnas någon glädje i laget, saknas en känsla (utåt i alla fall) att man spelar för laget. Många spelare ser ut slita och kämpa stundtals, men ser alltid så ensamma ut. Hängande huvuden och man nästan hör hur det suckas… hade försäsongen spelat roll skulle man nästan kunna tro att självförtroendet är i botten på grund av den…
Jag är inne på samma spår som @Metallica här. Vi har bytt ut några riktiga sänken och fyllt på med flera namn som alla lag i serien hade kastat sig över. Jag tycker det är rätt tydligt att det inte är spelarmaterialet i sig som är det stora problemet. Problemet är snarare att spelarna inte har en jäkla aning om hur de ska uppträda på isen tillsammans.
Sillen Och vilka lade upp matchandet på försäsongen?
Fantenberg, bra men enkel värvning.
Rattie, svindyr och har inte varit i närheten av vad en vill ha ut av en toppspelare. Idag hade han en jävla röta att hans missriktade skott vid öppet mål gick i huvudet på JJ
Hultström, svindyr och alltid en gigantisk fara bakåt
Strandberg, fegar i varje närkamp och bidrar inte tillräckligt för att centra en andrakedja i ett lag som vars ambition är minst slutspel.
Dessa fyra borde dock som du säger leverera bättre än de fyra du tar upp men lär också kosta BETYDLIGT mer. Knappast något lysande sportchefsjobb.
Ledare har en absolut en funktion att fylla men det är primärt rekrytering av kompetent personal som skapar framgångsrika företag. Samma gäller för hockeylag.
Linköpings Hockey Club :
0 SM-GULD
0 Framgång
Alldeles för stor arena, helt tom med undantag på 2-3 lördagsmatcher per sässe.
Bästa Junior-Verksamheten i Europa (TYP) men ingen blir bättre en än 4e lina brunkare.
Mest korkade nyförvärven, sämst spelidé, mest arroganta ledningen, SÄMSTA GM I VÄRLDEN, verkligen inga krav på varandra. Men speciellt, INGEN SUKT EFTER SEGER
Looserförening deluxe