Lukkinen

Nåväl att skrapa ihop en mängd assist och andraassist när en alltid får vara med och sabotera PP och vara inne på tek i anfallszon innebär inte att en är nyttig för ens lag.

SnipernPyatt2 Bra sammanfattning av LINKÖPING* Man lär ju inte somna med en positiv känsla idag iallafall 🙂

storfiskarn34

Varför Maxwell, kanske inte så flashig men gör jobbet. SKEPPA MATTÅ OCH HÄNANAJAOAOKAKOKAOAK (Finnen)

Och bättre vadå, 3e center?

storfiskarn34 Ta med Matteu i samma veva, det han är bäst på är att dribbla av sig själv! 2 för 1 deal?

Vore en befrielse om vi äntligen kunde bli av med Maxwell. Hela tiden osäkerhet kring hur laget ska formeras pga den glasliraren och i ärlighetens namn är han inte i närheten tillräckligt bra för att vara värd att vänta på. Bystedt äger Maxwell i brygga varje dag i veckan. Costmar också.

Kan man hitta någon som tar över Hännikäinens och Matteus kontrakt också så gärna för mig. Dessa två är hopplöst usla. De tar bara istid för Gallo som rakt upp och ner är bättre än båda två.

Vet inte om Rattie är rätt spelare att gnälla på. Han är värvad för att göra poäng och efter 3 matcher där laget varit under all kritik står han trots allt på 1+1. Fortsätter han så blir det väl 38 pinnar 😃

damphunden Hultström, svindyr och alltid en gigantisk fara bakåt

Jo, ändå är jag ganska övertygad om att samtliga 14 SHL-lag hade velat ha honom. Hade han sett så dålig ut i t ex Skank eller Frölunda? Cluben är ett svart hål för spelare, en plats där man devalverar sitt värde totalt.

damphunden Ledare har en absolut en funktion att fylla men det är primärt rekrytering av kompetent personal som skapar framgångsrika företag. Samma gäller för hockeylag.

Ja, uppenbarligen bommade även Pajen på tränarstaben också isåfall. Vi kan kolla på lagen -21 kontra -22.

Fantenberg är bättre än Eddie. Kommentarer överflödiga.

Hultström är knappast sämre än Lindroth vad gäller misstag och utvisningar. Däremot större uppsida.

Rattie är på pappret bättre än Lantosi. Alla dagar i veckan.

Strandberg vs Gibbons? Ja…. Den ena gjorde 1 poäng, på en halv säsong.

Vad har vi kvar. Modigs var väl knappast spetsigare än Matteau eller Hännikäinen ens.

Samma stomme i övrigt. Samma målvakt. Slutsatsen är då att det enbart är Pajens fel att man förlorar förnedrande 9 av 9 matcher inom loppet av två månader? Jag hör vad ni säger men det stinker skit om den tesen. Det är något som gör att detta lag underpresterar å det grövsta.

East Jag tycker han var bra idag. Han kommer göra sina mål. Han tar mycket skott och är placerad där det händer.

storfiskarn34

@LittleT var inne på att man var sugen på Loui (och att pucken snarare låg hos honom, rätta mig om jag tolkade fel) och du indikerar på att man vill skicka Maxwell för en bättre center (?). Är det Jakobsson som steppat in och visar ha handlingskraft tidigt?

Utifrån ovanstående, tänker man sig något i stil med:

Loui (?) - Ljungh - Russel

Little - NY - Rattie

Ehn - Strandberg - Törna

Heineken - Bystedt - Matteau

Gallo/Costmar/Weigelt

?

Lukkinen Det är nästan så att jag också hade kunnat prestera samma antal assist med den speltiden och förtroendet han fått.

Det som dock inte syns på EP är att vi alltid var en halv gubbe kort när Junland spelade vid backcheck. Han jagade ofta puckföraren men han aldrig med vilket leder till att den andra försvararen var tvungen att diagonala över till Junlands sida vilket ofta ger 1 motståndare ren på ena kanten. Det har hänt typ 1000ggr och har lett till så oerhört många farliga chanser bakåt.

jg Jag tror allvarligt talat att han är precis vad LHC behöver. Rutin så in i h-e, kan säkert sprida ett lugn och någon att ta rygg på. En spelare som inger respekt. Han åker inte sönder några försvar längre men har garanterat spelskicklighet kvar för att klara sig bra i SHL. Bra spelsinne och någon som tar bra och rätt beslut på isen. Kör.

Iväg med Maxwell, iväg med Matteu. In med Loui och en till.

• jg gillar detta

SargUt

Tycker att Junland - Jeppe var vårt överlägset bästa backpar förra säsongen. En stor anledning till att laget kom ihop och lyfte sig. I ärlighetens namn var väl inget backpar i laget ens nära dessa två ihop?

Edit
        Dessutom var han 8 i hela SHLs poängliga för backar. Det tvivlar jag starkt på att du matchar. Inte ens given hans istid 😉

storfiskarn34

Det finns ett par till de skulle kunna skicka som inte håller alls men det blir väl för dyrt. Tyvärr!

Då får vi hoppas han skeppas snart och det händer något fort för detta är katastrof

Kan det vara så att Gereon försvinner under säsongen? I Färjestad valde ju Jakobsson att kicka ass tränarna före HC.