alfie delar helt den bilden av läget, det ser inte ljusblått ut direkt kommande säsonger på J-fronten. Bara titta på hur intaget av egna produkter till HG störtdykt senaste två säsongerna. Men samtidigt är jag säker på att det är precis som Du säger, ”några mellanår”. Har en go känsla kring de lite yngre årgångarna, även om det givetvis inte går att dra några slutsatser ännu kring vilka som har förutsättningar bli bra eller ej på individnivå så känns lagen, spelarna och ledarna överlag väldigt harmoniska och hungriga framåt.

Den som lever får se, men vi ger inte upp hoppet om sverigeledande juniorverksamhet framöver.

Tre matcher till, sedan trillar Little in i laget. En rutinerad räv som vet vad som väntar. Det känns tryggt. Något som inte känns bra är Hävelids rygg. Hoppas verkligen han snart är tillbaka! Men, ponera att olyckan skulle vara framme och killen är långtidsskadad; har vi då råd att inte ersätta honom? Om prognosen ser taskig ut, är det då fortfarande självklart att en potentiell värvning ska vara en anfallare? Schira på sex backar lockar inte…

Lukkinen Men, ponera att olyckan skulle vara framme och killen är långtidsskadad; har vi då råd att inte ersätta honom?

Skulle det va så skulle jag i första hand va ruggigt knäckt och ledsen över att en sån talang kanske går miste om en karriär som hade kunnat bli glimrande 😢

I andra hand skulle jag tro, med tanke på hur mycket speltid Schira fått och får att man på nåt sjukt sätt är ganska nöjda med honom och inte skulle leta nån ersättare.

Det skrivs väl mer eller mindre att han vill lira i SHL. Frölunda nobbade tidigare p.g.a att man inte ansåg sig ha plats för honom då man hade andra strategiska planer för sina yngre spelare. Malmö ska ha ha haft honom på sitt bord (för många veckor sedan) men ansåg inte att man skulle ha råd med honom även fast han är avsevärt billigare än vad man kan förvänta sig för en spelare som kommer från en helt ordinarie säsong i NHL.

Man skriver att samtliga klubbar vet om att Loui finns tillgänglig och MrMadhawk gissar på en prisbild kring 200 000 kr/mån resterande 6-7 månaderna. Han avslutar med att skriva ”Linköping nappar någon vecka in i oktober?”.

Angående Sundström skriver man att läget är lite låst utifrån att FHC redan hunnit (snart) betala ut 5 löner, således blir det snart ett läge där det inte spelar någon roll för FHC om han går till annat lag eller inte, Sundström ska ha alternativ att ställa sig till.

LittleT

?

Är det klart? Sätter du din heder? 🙂

LittleT Försöker du säga att Loui är klar? Nr 21 och 187cm iaf. Dock 81 kg enligt EP.

och isf, no offence men du har haft fel förr. @storfiskarn34 vart fan är du min vän? 🙂

LittleT Kul att se dig här igen, var banne mig inte igår! 🙂 👍

Hoppas inte det är sant. Något bättre måste vi väl kunna få för 200k/månad?

Som jag tolkade vad vissa skrev i efterdyningarna till Matteauvärvningen så fanns det pengar kvar till en riktig jävla håll käften-värvning. Tar vi in Loui i 6 månader för 200k/månad så bör det med andra ord finnas ytterligare pengar kvar om vi skulle behöva nåt.

Eller så har man sänkt budgeten utifrån alla ekonomiska bakslag med elpriser, glädjeprognos på publiksnitt etc.

EDIT: tycker det känns lite kittlande ändå. Han kan givetvis vara slut, men då finns det ändå annat han kan bidra med. 37, visst, men Roy var 34-35 när han var här och hade haft några svaga säsonger bakom sig. Tror det kan bli bra! Nu gäller det bara att nån tar bladet från munnen och bekräftar det här som ett riktigt rykte!

alfie Eller så har man sänkt budgeten utifrån alla ekonomiska bakslag med elpriser, glädjeprognos på publiksnitt etc.

Bör dock inte påverka den extra pengapåse som Pajkobsson har fått?! Den är ju öronmärkt för värvningar.

Jag har fan fortsatt tveksam till att Loui för 200 lax i månaden är något att sukta efter. Bredd bredd bredd bredd bredd bredd har vi redan på tok för mycket av. Men ingen skulle bli glada än jag om han hänger 20 kassar här

alfie Det jag hört är att LHC intresserade utav att få hit Loui . Bollen ligger hos honom då flera klubbar är intresserade.