edenbrah

Förstår vad du menar, men vid första anblick vem hade du valt?

https://www.eliteprospects.com/player/112892/petrus-palmu

https://www.eliteprospects.com/player/77561/stefan-matteau

- —

https://www.eliteprospects.com/player/45426/markus-hannikainen

https://www.eliteprospects.com/player/159844/jiri-smejkal

Spelare i Europa har mer och bevisa, vilket leder till mer spelglädje och även mer kämpade. I Europa spelar man för klubben, jämfört borta i Nordamerika där det mesta handlar om pengar, sponsorer och liknande.

alfie Jag håller med, det är frustrerande. Man ska ju komma ihåg att det finns 13 (eg. fler) andra klubbar med exakt samma strävan som LHC. Det är väl helt enkelt så att de personer som styrt LHC, såväl organisatoriskt som sportsligt, varit sämre på sina jobb än vad personer som styrt andra klubbar varit. Jag tror inte på att saker sitter i väggarna, utan att det sitter i personerna. Även om det bytts ut folk har det, upplever jag utifrån sett, sällan kommit in personer med helt nya perspektiv eller idéer. Dels kan man se det på de sportsliga resultaten, dels kan man se det på att inte mycket har hänt kring “produkten LHC” eller arenaupplevelsen de senaste 10-15 åren.

Ndur Vi har en 04:a som gjort 2+0 på två matcher, deras bästa junior (Robertsson, 03:a), står noterad för en assist.

Såklart för tidigt att avgöra, men deras 44 spelade massor med viktiga minuter på en utsatt position, samma med deras 6. Vem bidrog med mest, dom eller Bystedt? Båda är i NHL innan Bystedt om jag får sia.

• Ndur svarade på detta.

Är Loui Eriksson bara ett rykte eller finns det någon substans i det hela?

Det har flaggats för Sundström tidigare, vad skulle han tillföra?

Ndur Jag tror generellt att det skiljer ganska lite mellan hur klubbar på SHL-nivå jobbar, vilket också syns i hur extremt jämn ligan faktiskt är.

Jag tror det omvända. Det skiljer enormt mycket mellan toppen och botten. Jag påstår att beslut, analysförmåga, kvalité på träningar och såklart utfall i match är avsevärt bättre i toppklubbarna, och det är ingen slump. Det är resultatet av hårt jobb, rätt personer på rätt plats och förmåga att ställa krav och följa upp. Duger du inte, så är du out.

Hockeyn finns inga rykten överhuvudtaget, bara våra tankar och en tanke från Sanny & Svensson

Ndur jag tror inte det gagnar syftet att komma med svepande teorier och förklaringar där grundnarrativet är att allt vi gör är dåligt och allt andra gör är bra.

Det gjorde jag inte.

PersonligaPersson Ja, det är helt okej att vi tycker/tror annorlunda. Jag kan bara konstatera att för min del är det just att tro, eftersom jag inte vet hur det ser ut på insidan av LHC, än mindre i andra klubbar. Det vi kan se med blotta ögat är att andra klubbars arbete ger bättre resultat än LHC:s dito.

PersonligaPersson Jag tycker Elias Salomonsson är jätteskicklig och lovande. Hittills i karriären har han alltid legat efter vår egen Mattias Hävelid. Sen kan det hända att Salomonsson lyckas bättre på seniornivå, det är ju svårt att veta i dagsläget.

Hockeyn

Med tanke på att Maxwell är skadad så skulle ju Sundström eventuellt kunna bidra med en del.

Så som jag tänker på Sundström så är frågan om han inte hade kunnat bidra med en rätt hygglig speluppfattning samt kunna hålla i och fördela puck, alltså en mer ”kreativ” spelare som kanske även kan göra att LHC får in en bättre center som klarar av att föra spel. Antagligen rätt revanschlysten och känner möjligtvis en del i laget inklusive Östman. Sundström in stärker öven upp centerpositionerna:

Matteau - Ljungh - Rattie

Little - Sundström - Russell

Heineken - Strandberg - Bystedt

Gallo - Ehn - Törna

Maxwell (skadad), Costmar, Weigelt.

X-(:)-X-y håller med, måste på riktigt ha funnits någon mer i den kalibern än matteau,

Mer spets behövs. Alla ser det

X-(:)-X-y Östman snöade in på en Sylvegård-typ så man byggde hela vänsterkanten med sämre kopior. Ehn är ändå ljusår bättre, men Hännikäinen och Matteau är ju så att säga kaka på kaka. Behövde vi någon av de? Spelare som kan tacklas eller åka skridskor har vi redan.

Det roliga med finnen var att Pajen själv sa att det är ingen poängspelare. Ändå sitter man här i september och han ska bära offensiven i en förstakedja.

Ndur absolut, det är ett diskussionsforum. Alla åsikter bör vara OK så länge ingen kommer till skada eller att någon tar sig friheten att inskränka andras friheter.

Du är inne på något intressant, tycker jag. Det bästa LHC har idag om du frågar mig, alltså LHCs bästa tillgångar alla kategorier, är J-20 laget. Det är en USP jämfört med andra klubbar, (Frölunda och Skellefteå har typ likvärdiga J-20 lag. Deras juniorer är ju upptagna med SM slutspel…när våra vinner JSM guld. Men men).

Hur förädlar vi detta bättre?

Skulle Hävelid blomma ut ännu mer och ännu snabbare i ex Frölunda eller Skellefteå?

Att Emanuelsson är mindre etablerad än Hävelid är sant idag, men vem har bäst odds att komma “klar” till NHL?

PersonligaPersson Det bästa LHC har idag om du frågar mig, alltså LHCs bästa tillgångar alla kategorier, är J-20 laget.

Idag är pessimisten alfie tillbaka. Detta har varit en sanning men i år ser j20 verkligen inte bra ut och som jag förstått det är U16 och j18 långt från topptippade där bakom. Vi går några dåliga säsonger till mötes också på juniorfronten.. sen kanske det kan ploppa fram nåt namn här och där, men som helhet verkar det bli några mellanår.