Franckie Burns Här har vi nu Gallo och Hännikäinen och jag måste säga att jag älskar det. Det handlar sällan om hur många poäng dessa spelar gör. De banar väg för medspelarna och tvingar motståndarna att ständigt försvara med fysik. Sånt ger poäng och vinster i längden.

Lägg därtill Russells hockeyröv och förmåga att skjuta i krysset med en motspelare hängandes i vardera arm.

De är ett bra bygge ,men saknas spets på forwarssidan

Ny artikel på Corren idag. Pajen pratar i klartext. Kan inte tolka det på något annat sätt än att det ska in en forward till som inte heter Little. Säger att det är offensiv kvalitet man letar efter och man räknar inte med att Hänna gör massvis med poäng även om det vore en bonus.

Enligt vad Sporten erfar är planen just nu att förstärka med ännu en forward i sommar och att plocka in Little när möjlighet ges en bit in på säsongen.

Pajen är tydlig i dagens corren, En till ska in och det är inte Little som väntas in senare under hösten. Han säger också att man pratar med ett par spelare och att den är någon som kan hjälpa till i offensiven..

Ja men precis, följder den linjen som man tidigare förmedlat ut. intressant att man för diskussioner med ett par spelare.

Vad tror vi (realistiskt) om vilka namn som kan vara aktuella? förutom forumets älskling Hudon då.
Eller blir det snällt och vänta in pålitlige fiskarn?

– Vi har ett par spelare som vi diskuterar med. Allt ifrån spelare som sitter fast i kontrakt till sådana som inte riktigt har bestämt vad de vill göra nästa säsong.

Undrar vem/vilka det skulle kunna vara som sitter på kontrakt?

Strömwall kan ju vara ett namn. Lilja har väl fortfarande inte bestämt sig heller?

Är vi med och hugger på Ryfors? Verkar ju vara flera spelare som gärna skippar att återigen jobba med Abbott.

Zejho Vi har ett par spelare som vi diskuterar med. Allt ifrån spelare som sitter fast i kontrakt till sådana som inte riktigt har bestämt vad de vill göra nästa säsong.

Störig språkpolis här nu men gissar att ett par är fler än 2 i det här fallet? 😄 Annars gissar jag att det är en spelare som sitter på kontrakt och en spelare som inte bestämt vad han vill göra nästa säsong och uttrycket “allt ifrån” är väldigt överflödigt 😆

Metallica

Ja fasen vad gott att det är en anfallare utöver Little som kommer i höst.

Ja kastspö eller metspö men inte ett fiskenät för då blir det lite fusk. 🙂

Nu väntar vi bara in information ifrån storfiskarn!

Metallica

Känns inte Ryfors som en spelare Pajkobsson (och då med mest hänvisning till Jakobsson i detta fallet) skulle kunna vara på och ”fiska” hem?

Är det någon som har koll på hur Ryfors spelade i Rögle sista säsongen i SHL, var han LW eller huserade han mer som C?

Ryfors - Ljungh - Russell hade annars kanske funkat?

Alternativet, om Russell hade kunnat husera som LW, så hade ju det var lite mumma med Russell - Ljungh - Strömwall också.

• Rob svarade på detta.

QPR Ja fasen vad gott att det är en anfallare utöver Little som kommer i höst.

Jag är verkligen skitledsen, jag känner mig verkligen som den tråkigaste här. Men det Pajen säger är ju egentligen bara “Ja, minst en till ska vi ha in.”! Han bekräftar ingenting om Little. Så vad kan vi dra för slutsatser av det här?

*Ja, minst en till ska in. Visst kan det innebära två, men ordagrannt är det minst 1 spelare

*Det kan vara Little, men inte nödvändigtvis.*

**Man pratar med flera spelare (självklart har man flera diskussioner igång samtidigt, det har jag också när jag anställer folk)

• Rob svarade på detta.
          • Jesse gillar detta

Anonymous6 är det Silly så är det silly, så jag önskar mig att Vrana inte trivs i Detroit, kontraktet gäller rbara 21/22 och trots flera anbud så vill han hem till sina kompisar i Linköping.

exile82

Från Corren idag:

Som vi berättat tidigare finns en förhoppning att förlänga med skyttekungen Broc Little, men det är fortsatt inget som Persson vill bekräfta. Inte än. Enligt vad Sporten erfar är planen just nu att förstärka med ännu en forward i sommar och att plocka in Little när möjlighet ges en bit in på säsongen.

Samt detta sedan lång tid tillbaka hos Sportbladet;

Känslan är och har varit sen lång tid tillbaka hos mig iallafall att Little redan är inräknad i truppen, även om inget presenterats än.

Rob Ja, jag säger inte att det inte kommer bli så. Jag hoppas det finns plats i en tredjeline.
              Min poäng är att det är väldigt lätt att läsa in för mycket i en intervju som Bergsten gjort med Pajen. Det blandas hejvilt mellan citat från Pajen och Bergstens egna tolkningar (Sporten erfar…etc). I artikeln i corren som isolerad artikel så vet jag inte om man kan dra för stora växlar. Men visst, jag hade inte koll på artikeln i Sportbladet och väger man ihop dem så får man en annan bild. Sen är det ju det här med “vatten under broarna” i sportvärlden…
              Vi får se…

Pajen är duktig på att formulera sig så vagt och diffust som möjligt för att undvika att säga för mycket. Men kan verkligen inte förstå hur man kan läsa hela artikeln och tro att han skulle mena att forwarden man letar efter för att göra lagbygget komplett i själva verket är Little (som redan sägs vara signad och klar men inte får presenteras ännu). Det är väl höjden av att övertolka enstaka meningar.

Inte en chans att han säger det han ändå säger med den vetskapen.