Ndur Förstår att det finns begränsningar i hur mycket tid du kan lägga på det här, men så småningom vore det riktigt intressant att se t.ex. grafer över corsi eller game score över tid, typ senaste 5/10 matcherna.
Bra idé! Jag kanske kan fila på något under OS-uppehållet, för de matcher som jag då har data för.
Ndur En annan sak jag tänkte på var att Max fick otroligt låg GS mot Luleå. Pga matchstraffet givetvis, men kanske borde det viktas lite annorlunda? Känns som han kommer få svårt att hämta upp till ett någorlunda rättvisande snitt bara pga ett matchstraff. Nu är ju matchstraff visserligen utslagsgivande i matcher, men kanske inte i paritet med det?
Jag hade faktiskt lite samma tanke, att det blir svårt att jobba upp sitt snitt efter ett matchstraff. Man kanske borde räkna bort de extra 20 minuterna man får för ett matchstraff. Laget straffas ju faktiskt bara med 5 minuters boxplay, inte 25. Frågan är om man ska tänka likadant för en personligt 10-minutersutvisning. Att de inte räknas in i Game Score heller. Vad tror du/ni?