Lukkinen
Jag tycker personligen inte man kan dra för stora växlar av vad Aronsson säger, visst han har umgåtts med Högga på och utanför isen, troligen varje dag, nästintill. Men han har inte känt Högga som vissa andra spelare i laget har, då han har varit hos oss 1 säsong so far, hade Jeppe Pettersson, Hulta, Fanten, Ehn, eller Ljungh uttalat sig, så hade det varit en annan sak, kan jag känna.

En spelare ska självklart uttrycka sig, och Aronsson verkar vara den typen, tillsammans med Fanten, men annars så är det inte många spelare man ser som uttrycker sig, vilket är synd, då det är väldigt uppskattat när våra spelare uttalar sig, som Aronsson gjorde.

Men, det är självklart underbart, fint, och enormt uppskattat att han verkar älska Högga, precis som vi gör. Och mycket riktigt som han säger, så kommer självklart hela Linköping vänta på Högga i framtiden.

Lejon-Fantasten

Jag tror tvärt emot att Aronssons reaktion är jävligt representativ för vad spelarna tycker och tänker i frågan. NHL är en våt dröm för samtliga spelare och att Aronsson bara varit i Cluben en säsong är inget hinder för att hinna lära känna Högga för den genuina och fina människa han är.

Lukkinen
      Ja det tror jag med, men skillnaden är den att de andra spelarna inte sagt något offentligt på det sättet. Nej givetvis är det inget hinder att Aronsson enbart varit i Cluben 1 säsong, men, du lär inte känna någon människa på 1 år, det tar lång tid att lära känna en annan människa. Sedan kan självklart Aronsson och Högga blivit tajta på kort tid så sätt, vilket de högst troligt har blivit, det är väl mer att man inte är så van vid och läsa uttalanden som våra spelare gör, men nu gjorde Aronsson det, och det är bra, det borde vara fler spelare dock, som uttalar som om Högga, kan man tycka. Det är trots allt en av alla våra allra bästa spelare genom tiderna, som lämnar.

Lejon-Fantasten Jag tycker personligen inte man kan dra för stora växlar av vad Aronsson säger,

Menar du att det inte är genuint eller äkta eller? Han säger väl vad han tycker och ser inget konstigt med det och nog hinner man bli väldigt sammansvetsad på en säsong om man vill.

Bowmore
        Det hoppas jag verkligen inte. Men jag känner inte Aronsson, så jag kan inte säga om det är äkta eller inte. Det enda jag vet, är att Aronsson är ny hos oss, han vill säkerligen bli en stor publikfavorit hos oss, och det med all rätt, vem vill inte bli det hos oss liksom. Men, som jag skrev, det är ovanligt att våra spelare uttalar sig om sina medspelare, offentligt, och det kan nog bero på att de flesta av spelarna i laget, har sagt det till Högga, eller via pm etc.

Kjeppkinesen Man kan nog konstatera att Aronsson gillar Högga, men att han också tog tillfället i akt att flörta lite med oss fans. 😉

Det är lite det jag menar, det skulle vara väldigt roligt och mycket uppskattat om fler spelare kunde uttrycka sig på sociala medier, man är ju inte direkt bortskämd med det på verken Twitter eller Instagram 😅 men ja.. Jag menar iaf inget illa mot Aronsson, jag gillar honom, och tyckte han skötte sig bra under säsongen som var, sett till förväntningarna som fanns på honom.

jg
          Det var rätt många år sedan som jag förstod att det inte riktigt stod rätt till, men men, har gång efter annan haft överseende, men det finns en viss gräns när det handlar om vuxna människor. Efter dem senaste händelserna så har de NOLL Förtroende. Protesten var en sak, den var onödig, men att säga så om Högga, trots att han lämnar för NHL(!!) och inte för någon annan jävla klubb i SHL!… Det är rakt av empatilöst och kallt!

Anonymous6 Jag slutade lyssna på Ståplats redan efter förra spektaklet. Det var ändå mest annan skit som det snackades om i den podden (inte så mycket hockey).

TheDude Jag slutade lyssna på Ståplats redan efter förra spektaklet. Det var ändå mest annan skit som det snackades om i den podden (inte så mycket hockey).

Man saknar Ahlborg, eller Ahlberg eller vad han heter. Tyckte det var mycket mer intressant när de pratade hockey och inte så mycket om ståplats. Men får väl förlika mig med att jag kanske inte är målgruppen helt enkelt.

PersonligaPersson Tolkar ditt inlägg som ironi och fördummande. Har jag fel så är det mitt fel.

Väljer att lägga ut texten lite.

inför säsongen gjordes ett avsnitt där både Trädgårdh, Stålhammar och Östman gästade. Rogga gnällde över att Junland tidigare nämnt att spelarna är lediga på söndagar som svar på varför de inte gästat podden. Det gnälldes vidare över att gäster från LHC inte varit med. Samtidigt har Rogga även under säsongen skrivit på X (Twitter) stt halva backsidan ska käka knopp resten av säsongen och stt Klas gör fler coachmissar än Tobbe i en annan del av köping skulle gjort.

Det är ofta ett jävla gnäll på allt som har med LHC att göra. De som står på ståplats är änglar och alla andra fattar inte. Inte ens de som sponsrar med miljonbelopp, säsongskortsinnehavare och dylikt.

Att sedan välja att vräka ur sig fraser som att ord är viktiga för honom och sedan kalla Högberg för hora är inget annat än patetiskt. Högga får chansen i världens bästa liga - grattis!

Varför ska någon från LHC gästa hans podd öht? Förstår det inte alls faktiskt. Spelare och ledare är lika mkt människor som vi andra.