Nog ska väl en topplirare som Rattie i ett topplag som Cluben få unna sig med en födelsedag två gånger om året…

Från dagens artikel i Corren om Smejkal:
“Sporten vet att Jiri Smejkal, som gjorde succé i Oskarshamn säsongen 22-23, är ett namn som finns på marknaden och att det är en spelare som LHC har på sin lista över möjliga nyförvärv. Nu skriver Expressen att klubben ”är på honom väldigt skarpt”.

Kl. 11.00 skrevs den artikeln, kan det kanske vara så att de har lyssnat på Sannys och Svenssons podd kanske? 😂 Och att de ska framstå som att “vi var före” 😆

Lejon-Fantasten Nu skriver Expressen att klubben ”är på honom väldigt skarpt”.

Lejon-Fantasten Kl. 11.00 skrevs den artikeln, kan det kanske vara så att de har lyssnat på Sannys och Svenssons podd kanske? Och att de ska framstå som att “vi var före” 😆

Det tror jag inte eftersom de hänvisar till Expressens artikel.

Corren kör med “LHC-profilen klar för ny klubb – i innebandy” som rubrik.

Ni kan aldrig gissa vem…. Edin Omanovic som är kommunikatör. Förlåt Edin men är han verkligen en LHC-profil? Han har väl knappt jobbat ett år hos oss….

Jahopp, blir det ny kommunikatör nu då? LHC har inte kommunicerat ut något om att Edin lämnar.

Kallzon
      Det är skönt, jag tycker Edin har gjort ett kanonjobb tillsammans med David Einar på mediasidan.

Lejon-Fantasten

9. Linköping

Linköping har drabbats av lågsäsongens största smäll, när (i mitt tycke i alla fall) lämnade för spel hela ligans MVP lämnade för NHL. Det slog ju ner som en bomb när LHC kommunicerade att Marcus Högberg kommer lämna, kort efter att han skrivit på ett nytt kontrakt med Cluben.

Med Högberg i storform var LHC till och med ett topp sex-lag, men ser vi till de underliggande siffrorna var man i ganska stor utsträckning ett bottenlag. Det är därför jag flyttar ned dem till en niondeplats i tabellen. Jag tycker de har ett för bra lag för att på allvar dras in i bottenstriden, även utan Högberg, men hans frånvaro gör att jag ser dem som ett åttondelsfinallag snarare än ett kvartsfinallag. Det säger jag även fast jag tror på Jesper Myrenberg, och faktiskt genuint tror att han är redo att stå åtminstone hälften av matcherna i SHL.

LHC har värvat två backar (Erik Norén och Rasmus Rissanen) och fyra forwards i form av Oscar Lawner, Nick Shore, Johan Johnsson och Adam Hofbauer. De flesta är beprövade i SHL, och det känns som “low risk - okey reward”-värvningar, rakt av. På utespelarsidan kommer man ha ett lag som är fullt jämförbart med det man hade förra säsongen. Nu handlar det om att pricka rätt på de sista pusselbitarna, där målvaktsposten blir den viktigaste att lösa. Prickar de rätt där så kommer LHC återigen kunna utmana om en topp sex-placering. De har trots allt en bra stomme.

Rpezon För en gångs skull är det väl bara att hålla med muppen på hockeysverige, där någonstans ligger vi. Får vi in en bra målvakt som på pappret är något högre än myran så hoppar vi upp någon placering o sätter vi en kanonmålvakt o en spetsig forward så hoppar vi upp topp6 igen!

Kjeppkinesen Östman är jävligt duktig på att förmedla en positivt stämning av laget och dess uppbyggnad. Efter ha hört denna podd så blir jag ännu mera sugen på hockey i höst. Östman talade gott om Vrana, bröderna Myrenberg och vår hjälte Ehn, man känner att han verkligen älskar dessa spelare. Sen var det kul att höra hur han känner för att spela mot motståndarlagen, och vilka som är underbara att slå. Så allt som allt var det en härlig halvtimma att höra Östmans syn om framtiden och hur han ser på lag mentaliteten och kärleken till hockey och spelarna.

Nils Kjeppkinesen
          Skrev lite med Corren här om dagen, och den podden som kom idag, var del 1 av del 2. Del 2 kommer idag (torsdag). Så det ska bli intressant att få höra den andra delen också, lär komma upp en hel del intressanta frågor ytterligare, som Östman kommer svara på 🥳

Lejon-Fantasten Tack för att du förmedlar att det var bara del ett av två, hade du inte gjort det så har jag nog missat den. Jag har inte till vana att gå in på Corren, när de har de mesta nyheterna under en betalvägg, så jag skiter i Corren och försöker få nyheterna på andra ställen.

Ja vi får se om Östman kan förmedla ännu ett till positivt besked om laget och inställningen. Det skulle vara kul att höra om den goda sammanhållningen i laget, och hur man gör för att spelarna alltid ska hålla sig till spelplanen, lite av detta var han ju inne på när han nämnde första kvarten och timeouten där.

Östman pratade om hur man vill förändra försvarsspelet lite mer till den kommande säsongen, i del 2 av Correns podd, och det handlade mycket om att få till mindre spel i egen zon, vara lite mer aggressiva, starta med aggressiviteten längre upp i banan, spela lite mer fysiskt och intensivt. Som i kvartsfinalen mot Skellefteå. 🍻

För att citera Östman på orden:
            “Jag vill att vi ska spela lite mer som mot Skellefteå (i kvartsfinalen), att vi ska vara lite mer fysiska, lite mer aggressiva, och att vi startar vårt försvarsspel lite högre upp i banan, och att vi på så sätt inte spenderar så mycket tid i våran zon. Det är väl det som jag tror att man kanske kommer se från sidan.”

Lejon-Fantasten starta med aggressiviteten längre upp i banan

Det gillar jag. Det är ofta våra försvarare backar undan och inte ens utmanar anfallarna på egen blå som exempelvis Kommunen och Frölunda gör. Har stört mig på just detta rätt mycket. Hold the line!

Lukkinen
                Ja jag gillar det också, tycker det låter bra.
                Precis, våra backar har varit lite för passiva vissa gånger, och det får det gärna bli mer ändring på, och att vi blir lite mer aggressiva längre upp i banan, som Östman var inne på i podden 🥳