Hur är det inte straff där när Tomasek görs ner?

Jag undrar om Lodin och Lindbäck är på toaletten och pudrar näsan i pausen? Märks att Färjestad är sämre i år. Saknaden av Lawner är gigantisk🙃 kan någon gissa hur många öl det går för lindbäck på bussresan hem? Det gick ca 2-3 öl på närmsta bortamatchen, när han lirade för hustrumisshandlarna. Nu snackar vi 95 mil,typ.🙃

Klart rättvis seger för Saik. FBK har varit för dåliga under slutspelet! Skönt få tyst på experterna som tippade FBK SM guld! Jag var aldrig lika övertygad.

Mitells kontrakt går ut nu. Han blir inte kvar. Eventuellt Schweiz för Mitell!

Detta är alltså vad FBK:s officiella supportergrupp lägger ut på twitter efter man åkt ur. Jag kanske är annorlunda, men jag ser fan inte charmen med att gå in i säsong med kravet att man ska vinna guld. Hur är det spännande? Sen att man som officiellt konto lägger ut detta, nja stelt och att man inte korrekturläser det? Jag menar, läs denna styltiga mening: “…alla lämnat slutspelet under första rundan av slutspelet

Såg ni intervjun med Mitell direkt efter matchen? Snacka om att mellan raderna skylla hela förlusten på Lindbäck.

SnipernPyatt2 Jag ställer mig tveksam till att långa, gnälliga och knasigt strukturerade inlägg på twitter från en officiell supportergrupp är mer tungan på vågen gällande framgång än att de har 7x mer i eget kapital.

5 dagar senare

Den tripping utvisningen som Skellefteå åker på är inte den “dyraste” jag någonsin sett.

De är verkligen inte stenhårda i bedömningarna mot Brynäs. Inte med utvisningar de får med sig, inte i bedömningar mot sig och nu inte ens med icings.

I morgon startar den nya säsongen 25-26 för LHC. Undrar om några av de gamla är med Werner-Broc-Kreu samt Linköpingsborna Ekmark o Törna eller är de portade tills vidare. Kanske dyker det upp några nya ansikten ? Hoppas Kovacs och kompisen Lennström känner på flåset och styrkan. Det är dags att börja spänna bågar o trösklar redan nu. De gamla Ekmark och Törna är det bra att hålla dörren öppen för man vet inte vad som väntar om något år eller så. Det är så man skapar klubbkänsla trots allt. Ginning Forsling-Lycksell-Högga-Karlström .Vrana - Lundmark ska känna sig välkomna att träna med gänget på plats. Det behöver ju inte innebära att träna tillsammans alla pass. Kan ju också vara så att tillgång med träningslokaler och redskap ändå finns,

Kallzon Det var väl klart redan innan han kom hit? Almtuna sa väl till och med i övergången att han var klar för en konkurrerande klubb till nästa säsong och att det var delvis därför man släppte honom?

alfie Det har varit klart i några månader, även om det inte varit officiellt.