Vad hände med den här, ödmjuka, @Matematikern som släppte tunnelseendet för en sekund?

alfie Haha gött ändå.

@Lukkinen kommer undan med:

Rövarhistoria om hur Junland tjuter i sliprummet -> Bert bedrev psykisk terror

Medans mitt:

PJ rekryteras som höst ansvarig för sporten (rekrytering), har 0 på CV:t inom analys/statistik, snackar om hur han o Pajen killgissar sig fram när det kommer till att ta in spelare -> Rekryteringen baseras på subjektiva bedömningar istället för matematiska modeller

granskar du värre än uppdrag granskning granskar skattesmittare på Cayman Islands?

Man kan nästan tro att du har något emot mig 😉 Bara nästan. Helt absurt när vi tänker efter.

Lukkinen Vad gjorde jag för fel med “Bert-grejen”?

Fråga @Lokalpatrioten om han minns. Blev helt omöjligt att följa diskussion när du drog igång din superflytt. Att ekonomi och silly inte hör ihop är väl också stolpe ut kanske, för att ge ytterligare ett exempel.

alfie Jo det spelar roll vad du skriver. Om du försöker sätta dit mig utan att ha något att komma med förstår jag att du tillslut ledsnar när tanken tar slut.

Mycket förtroendeingivande utelämnade du Hanks vittnesmål om att det numera (förhoppningsvis) ska jobbas mer konkret med analys, även om det mest verkade beröra event-data från matcherna och inte rekrytering.

Matematikern Blev helt omöjligt att följa diskussion när du drog igång din superflytt.

1. Ser allt som svart och vitt
        2. Har det tufft socialt (åtminstone på forum)
        3. Och nu står det även klart: Gillar ordning och reda

Jag tror inte dina särdrag tackar dig för den situation du hela tiden sätter dig i här på forumet. Försök en trevligare approach så ska vi lyssna på vad du har att säga! Vi kanske tycker det är intressant 👍🏻.

HOCKEY Då ska vi se. Om det är tonaliteten som ifrågasatts snarare än innehållet har jag vunnit?

Matematikern

Om du är här för att vinna diskussioner kan du gärna få ta din flöjt och pysa. Om du är här för att diskutera så försök att bete dig som en medmänniska så ska du få se att det blir trevligare! Du har ju en annan syn än många här och den tillför. Men du suger på att leverera den så det blir liksom inget av diskussionen.

HOCKEY Äh, det behövs två för att dansa tango. Tänker inte sitta här o ta massa skit från folk utan koll. Om man inte kan föra en vuxen diskussion med sakargument utan att linda in allt i mjuka kuddar bör man kanske fundera ett varv extra?

Vi är väl här för att väga och mäta argument mot varandra för att få föreningen att utvecklas och inte klia varandra på ryggen?

Matematikern har inget emot dig som person, min vän 🙂

… än, kanske ska tilläggas. Du kanske är ett rövhål utanför den här typen av diskussioner

EDIT: ”Lukkinen kommer undan med”. Nu antyder du ju att Lukkinen är enda källan till att Bert var psycho och får det att låta löjligt. Jag bor inte ens i Linköping och har ingen inside men hörde ändå av minst 5 av varann oberoende källor att Bert var galen och bedrev rent pennalistisk träning. Kan såklart inte faktakolla men - ingen rök utan eld, vilket du själv gick med på back in the day, men som du nu övergett och tagit på dig krigsuniformen igen.

Matematikern Blev du godkänd på utbildningen? Verkar ju inte som du har den bästa kollen.

Haha, vilken sköning du är. Jag hade förväntat mig en snygg comeback som har totalt 0 med frågan i sig att göra. Vad har jag inte den bästa kollen i? Teorier om försvarsmekanismer, eller analysen av dig?

Ja just det, jag klarade kursen. Och mer än så….

alfie Samma här 🥰 Du verkar tvärtom riktigt vettig. Att jag skjuter hårda argument mot dig är absolut inget som ska träffa dig, utan åsikterna ska brottas med varandra

Edit: Samma sak till dig @exile82 Försökte mig på ett rått skämt

alfie Jag köper det, men vill ha samma behandling som honom när det gäller min krotik mot subjektiva rekryteringar

Matematikern @Lukkinen kommer undan med:

Rövarhistoria om hur Junland tjuter i sliprummet -> Bert bedrev psykisk terror

Återigen, ska du anklaga folk för att ljuga får du komma med konkreta bevis för “lögnen”. Att någon är av en annan åsikt än du eller att du är oinformerad / ignorant i ett ämne är absolut inte likställt med att andra ljuger. Så länge du inte har några bevis ger du helt enkelt fan i att anklaga skribenter för att dra lögner och “rövarhistorier”.

Matematikern Fråga @Lokalpatrioten om han minns. Blev helt omöjligt att följa diskussion när du drog igång din superflytt.

Så ditt problem är att jag samlade ihop det never ending Bert-tugget, som spred sig i flera parallella trådar, i en tråd för ordning och reda på Bullen? Är du medveten om att det är en moderators uppgift att hålla ordning på forumet? Är du så lättstött kan jag lova dig att du kommer bli enormt sårad även i framtiden då trådar modereras fortlöpande. “Fucka upp” trådar. Skärpning

Matematikern Att ekonomi och silly inte hör ihop är väl också stolpe ut kanske, för att ge ytterligare ett exempel.

Ytterligare ett av dina drev att LHC fick hyreslättnader under covid då andra hyrde in sig i arenan vilket enligt dig ledde till att Greta inte fick någon gröt på äldreboendet. Nej, ekonomi och hyreslättnader till följd av covidsituationen som nu är bakom oss har absolut noll med silly season att göra och ska behandlas i rätt tråd. Du är fel ute.

Matematikern Tänker inte sitta här o ta massa skit från folk utan koll.

Intressant då du tydligen har noll koll på personalsituationen som rådde kring Bert men ändå häver ur dig att andra ljuger och drar rövarhistorier? Så… konsekvent av dig…

Matematikern Om man inte kan föra en vuxen diskussion med sakargument utan att linda in allt i mjuka kuddar bör man kanske fundera ett varv extra?

Ursäkta, men vem är det som anklagar andra för att ljuga och dra “rövarhistorier” här? Dessutom i en fråga som du helt uppenbart är helt oinformerad om. Vuxen diskussion var det ja…

@Matematikern tror alltså att det går ut på att VINNA varenda diskussion. Skulle inte förvåna mig om du är sambo med självaste Bert som står bakom axeln på dig, alltid redo med björkris och ett raseriutbrott om du skulle visa minsta tecken på respekt eller förståelse för andras åsikter eller argument.

Intressant!

Hockeytröjan tror alltså att det går ut på att VINNA varenda diskussion.

På tal om att hitta på saker. Något för Uppdrag Lukkinen?

Matematikern På tal om att hitta på saker. Något för Uppdrag Lukkinen?

Nu gör du så där igen, varför drar du in mig i det här? Vill du diskutera något med @Hockeytröjan får du gärna göra det utan att dra in mig i det. Precis som när du startade detta. Du förde ditt korståg mot försäsongmatcher (en fråga som jag personligen hållit extremt låg profil i) men kände dig sedan nödgad att börja peta in Bert på ett hörn igen och tagga in mig två gånger. Varför? Vad är du ute efter? Bert-frågan har varit död i nästan två år och inget nytt har framkommit och du har själv erkänt att du hade fel. Ändå måste du älta igång det hela igen trots att jag och andra bad dig att vänligen inte veva igång skiten igen. Högst befogad fråga; vad tusan är du ute efter?