alfie Återigen, vad vet du om hur Cluben jobbar med underliggande siffror

Jag vet stt den ytterst ansvariga för sporten, som nyligen rekryterades, gick till en snubbe (PJ) med bakgrund som hockeyspelare och inte analytiker/statistiker. Vi vet också att det är han o Pajen som spånar och tillsammans killgissar spelartyp och hur väl den passar i laget:

Vad är ditt problem nu?

Matematikern Vad är ditt problem nu?

Aha, så du drar slutsatsen att de bara går på magkänsla enkom för att de inte har nån formell utbildning inom statistik? Seems legit.

alfie Nej, lyssna på intervjun så berättar han ju exakt vilken metod dom använder, och det är ju så långt ifrån en statistik modell du kan komma. Fortfarande problem?

Lukkinen Har du missat att det inte handlar om det, utan att resultatet bevisat är värdelöst och uppladdningen generellt känns långt från optimal. Vad är det i så fall vi bråkar om? Vi alla vill väl ha den bästa möjliga försäsongen, och den kan omöjligen vara fylld med bussresor och islador som ‘matcher’ innebär. Om ni vill hanka kvar vid själva matchtänket må så vara. Jag är fullkomligt övertygad om att du kan få mycket bättre resultat på annat sätt.

@alfie gav ett, nåja, helt okej alternativ på upplägg men det där måste gå att förbättra väsentligt.

Lukkinen Således ditt eget “fel” om du inte är förmögen att göra rätt från början och ditt inlägg flyttas dit det hör hemma

Vilken tur att vi har en ofelbar och ödmjuk moderator som aldrig har fuckat upp en diskussion genom att tjorva runt med massa trådar och alltid konsekvent vet vad som är OT. Kanske ska söka dig till situationsrummet och styra upp det också? Vore ju kanon.

Lokalpatrioten Väntar med spänning på vad @alfie ska svara efter att ha lyssnat på vilken metod PJ och Pajen använder vid rekrytering.

Rekar en ghost-låt som passar till när det kryps till korset sålänge 🙂

Jag har läst en hel del ledarskapsutbildningar, bland annat om olika försvarsmekanismer som förekommer. Denna vet jag inte om det är projektion, humor eller förskjutning. Men jag lutar åt en klassisk “aaaahh men duuu’råå”….

(Jag förekommer kommentaren, ja, det finns studier på detta)

exile82 Blev du godkänd på utbildningen? Verkar ju inte som du har den bästa kollen.

Menar du på fullaste allvar att @Lukkinen är ofelbar och skötte Bert-grejen optimalt?

Jag säger inte att Lukke är kass här, han gör för det mesta bra bedömningar, men man måste väl kunna stå för att det ibland blir tokigt, som i det här fallet? Hur detta blir en aaa men duuurå från din utbildningen förstår jag faktiskt inte.

Matematikern Vilken tur att vi har en ofelbar och ödmjuk moderator som aldrig har fuckat upp en diskussion genom att tjorva runt med massa trådar och alltid konsekvent vet vad som är OT. Kanske ska söka dig till situationsrummet och styra upp det också? Vore ju kanon.

Vilka trådar anser du att jag “fuckat upp”?

Matematikern Haha, detta handlar inte om PJ. Mycket möjligt att han bara använder magkänsla. Det jag invänder mot är att du får ha fördomar och göra antaganden när ingen annan får det, utan allt ska styrkas med fakta. Du har fortfarande ingen aning om hur Cluben jobbar med underliggande statistik. Får PJ frågan i podden? Nej. Kan det finnas andra i föreningen som jobbar med det?

Funderar på att ”göra en @Lejon-Fantasten” och snooza den här diskussionen nu för blodtrycket börjar slå i taket. Det spelar ingen roll vad man skriver till dig. Det ska snedtolkas och vridas och vändas i oändlighet utan tillstymmelse till att du ens försöker förstå.

Vad hände med den här, ödmjuka, @Matematikern som släppte tunnelseendet för en sekund?

alfie Haha gött ändå.

@Lukkinen kommer undan med:

Rövarhistoria om hur Junland tjuter i sliprummet -> Bert bedrev psykisk terror

Medans mitt:

PJ rekryteras som höst ansvarig för sporten (rekrytering), har 0 på CV:t inom analys/statistik, snackar om hur han o Pajen killgissar sig fram när det kommer till att ta in spelare -> Rekryteringen baseras på subjektiva bedömningar istället för matematiska modeller

granskar du värre än uppdrag granskning granskar skattesmittare på Cayman Islands?

Man kan nästan tro att du har något emot mig 😉 Bara nästan. Helt absurt när vi tänker efter.

Lukkinen Vad gjorde jag för fel med “Bert-grejen”?

Fråga @Lokalpatrioten om han minns. Blev helt omöjligt att följa diskussion när du drog igång din superflytt. Att ekonomi och silly inte hör ihop är väl också stolpe ut kanske, för att ge ytterligare ett exempel.

alfie Jo det spelar roll vad du skriver. Om du försöker sätta dit mig utan att ha något att komma med förstår jag att du tillslut ledsnar när tanken tar slut.

Mycket förtroendeingivande utelämnade du Hanks vittnesmål om att det numera (förhoppningsvis) ska jobbas mer konkret med analys, även om det mest verkade beröra event-data från matcherna och inte rekrytering.

Matematikern Blev helt omöjligt att följa diskussion när du drog igång din superflytt.

1. Ser allt som svart och vitt
                      2. Har det tufft socialt (åtminstone på forum)
                      3. Och nu står det även klart: Gillar ordning och reda

Jag tror inte dina särdrag tackar dig för den situation du hela tiden sätter dig i här på forumet. Försök en trevligare approach så ska vi lyssna på vad du har att säga! Vi kanske tycker det är intressant 👍🏻.

HOCKEY Då ska vi se. Om det är tonaliteten som ifrågasatts snarare än innehållet har jag vunnit?

Matematikern

Om du är här för att vinna diskussioner kan du gärna få ta din flöjt och pysa. Om du är här för att diskutera så försök att bete dig som en medmänniska så ska du få se att det blir trevligare! Du har ju en annan syn än många här och den tillför. Men du suger på att leverera den så det blir liksom inget av diskussionen.