• Off topic
  • Ställ en fråga till personen under dig

Trupp 22/23:

Ehn, Ljungh på tek, Törna

Fantenberg, John Nyberg (Schira om skadefri)

Klas val 22/23

Ehn, Maxwell på tek, Russell

Fantenberg, Junland

All time shutter down sexa:

Pontus Petterström, Emvall på tek, Sebbe Karlsslon

Ivan Majesky, Mange Johansson

Högberg

Bästa, enligt dig, defensiva forwarden i Clubens historia?

Slottsvakten det där med defensiv forward är så lurigt. En tokoffensiv kedja som spenderar all tid i offensiv zon är ju liksom grymma defensivt på att defensiva situationer aldrig uppstår. Men om vi pratar BP, defensiva zonstarter etc så är prime Emvall, Pajen och Jocke Eriksson heta kandidater.

Vem hade du velat skulle ersätta Högga om han drar efter säsongen? Ett realistiskt namn och ett drömnamn

alfie Hävelid i 2 säsonger, innan han drar west vs. Drömnamn - Högga såklart.

Om du fick förmågan att lära LHC publiken 3 nya färdigheter, och alla skulle hörsamma din uppmaning. Vad skulle det vara?

PersonligaPersson Lära LHC-publiken färdigheter? Först skulle jag lära LHC publiken att aldrig mer sjunga den hemska ramsan “ååååh linköping, du är en finfin häst”

Sen skulle jag lära ut vart kablage till medialjudet går så de kan löda ihop någon ljudanläggning de är nöjda med så de kan hålla käft om dåligt ljud sen.

Sen skulle jag lära sittplats att antingen sjunger och skriker du när du är på match eller så går du hem.

Vad ser du helst. LHC i play-in eller HV i ytterliggare ett kval? Du får bara välja en.

Niklas_H LHC i play in givetvis.

På samma tema - Brynäs ryker ur SHL och Hästen går upp eller Brynäs snuvar oss på play in-plats och Hästen åker ur HA?

alfie Hästen ur HA alla dagar i veckan! Sen ska de konka och aldrig mer återuppstå.

Borde klas östman vara head coach eller är han bättre som assisterande?

Niklas_H Borde klas östman vara head coach eller är han bättre som assisterande?

Han har inte fått chansen med ett tillräckligt bra lag så jag kan inte svara på det.

Borde vi ligga högre i tabellen givet spelarmaterialet?

• Ndur svarade på detta.

HOCKEY Borde vi ligga högre i tabellen givet spelarmaterialet?

Spannet 8-12 känns rimligt, så nån placering högre kanske man hade kunnat hoppas men överlag tycker jag vi ligger där man kan förvänta sig utifrån spelarmaterialet.

Hoppas du att Mjölby HC går upp i Division 1?

Ndur Helt klart! Mjölby i Div.1 är en grym möjlighet för LHC-juniorer att få känna på seniorspel samt förstaårsseniorer att fortsätta med hockey på rätt hög nivå nära hemma.

Kommer Junland lägga skridskorna på hyllan i vår eller kör han kontraktet ut? Eller ännu längre?

Kjellman Han kör kontraktet ut och sen får han finna sig med en låg lön om han ska va kvar, men har svårt att se att man inte erbjuder honom nånting alls om han vill lira vidare.

Vad ligger genomsnitts-IQ på i ett SHL-lag?

alfie Vad ligger genomsnitts-IQ på i ett SHL-lag?

95

Hade du dragit på dig diabetes för 1 miljon kronor?

Kjeppkinesen Nae, en miljon hade bara åkt rätt in i huset och bidragit till lite lägre månadskostnad. Inte värt diabetes 😄

Vilka Linköpingstjejer (som inte jobbar inom föreningen) förtjänar en shout out för att ha lockat hit spelare eller fått spelare att stanna som annars högst sannolikt hade spelat nån annanstans? Exkludera Littles fru då hon är uppenbar (kudos Beatrice 🙏🏼)

Kolle42 Vem i Clubens damlag hade du helst badat bastu med?

Jag har nu kollat igenom alla kvinnorna i laget och av de få som jag skulle tänka mig att bada bastu med så får det nog bli Mimmi Gustavsson.

För att vara HBTQ- och jämställdhetsextremisten här ovan till lags så vill jag även nämna en från herrlaget som jag kan tänkas bada bastu med, och då får det bli Fanten. Jag tycker han är lite småsnygg ändå - dialekten till trots.

Skulle du lämna din fru för 100 miljoner?

Kjeppkinesen Nej

Vilka tre på forumet hade passat bäst in på ett Trump rally?

Nej skämt åsido, min riktiga fråga; Vilken spelare i laget kommer lyfta sig mest till nästa säsong? Och vem kommer sänka sig mest mot nu?

Kjellman Vilka tre på forumet hade passat bäst in på ett Trump rally?

För enkel fråga. Inget forum i världen har tre mer givna kandidater.

Kjellman Vilken spelare i laget kommer lyfta sig mest till nästa säsong? Och vem kommer sänka sig mest mot nu?

Förhoppningsvis Ljungh. Blir för lätt på den andra frågan att svara Junland så jag drar till med att Ehn återgår till att bli sådär intetsägande som han va stora delar av förra säsongen nu när han fått andra prioriteringar i livet och har blivit bekväm med ett nykritat ett långt kontrakt.

Vilken tidigare dunderflopp i Cluben förtjänar en andra chans?

alfie Vilken tidigare dunderflopp i Cluben förtjänar en andra chans?

Ojamäki.

Vilket årtal kommer vi ha normala elpriser igen?

alfie Vilken tidigare dunderflopp i Cluben förtjänar en andra chans?

Svår fråga eftersom vi har kvar våra floppar så länge! Andra chanser känns därför inte aktuellt. Ojamäki säger jag inte eftersom han är finne- finnarna har haft sin chans för ett bra tag. Det får bli Niklas Lundström (i ett annat liv, men ändå).

Samma igen.

Svarar på @PuckOut också då för att undvika förvirring: inte förrän vi har ett modernt elsystem med förnybara källor på plats. Fram till dess är det kanon med höga elpriser.

Alfies fråga om andra chansen!

HOCKEY Alfies fråga om andra chansen!

Worge Kreü skulle jag gärna vilja se i LHC igen. Jag är svag för stora pojkar med ett tyskt ü i efternamnet.

Fuck, marry, kill:

Greta Thunberg

Rasmus Paludan

Anton Rödin