Sillen ett stort antal säsongskortsinnehavare som kräver att få bryta sitt avtal

Då backar jag. Anledningen kan mycket väl vara ekonomiska läget i världen och att man skyller på wl. Dumt att oavsett öppna den dörren tycker jag och står fast vid att det blivit mer systematiskt med dessa sånger mot enskilda fyllon, det är skillnad.

Anonymous6 Man gav en redan anställd rollen som SLO, på väldigt få timmar i komplement till rollen personen redan hade på kansliet. Min upplevelse var att det inte fanns någon större ambition att driva dialog mellan supportrar och förening, varken från personen som fick rollen eller från LHCs ledning.

Det blev mest ett spel för galleriet: ”Titta vi har SLO, vi har prioriterat och försökt!”

Tillägg: Jag tror inte att SLO nödvändigtvis är vägen fram, däremot krävs en god och prioriterad relation mellan WL och LHC, där båda parter tar sitt ansvar 🙂

LHC ska nog vara försiktiga och inte köra bort WL. Kolla bara hur det gått för brynäs efter att deras kamratkompaniet inte längre är på matcherna. Sämst ståplats i ligan i konkurrens med Malmö

Hade nog förträngt att man försökte med en SLO. Ser ut som det blev ett skapligt haveri.

Han bad om ursäkt iaf.

Det är ju sjukt intressant att följa den diskussionen på avstånd. Det som går att konstatera är att allt går i cykler, läs första inlägget i denna tråd från 2007. Vad är skillnaden i dag? Inte mycket va?

Kjeppkinesen Nu är jag absolut ingen expert och det här är bara en tanke, men det slår mig att det vi har att göra med här förmodligen är en klassisk konflikt.

Att konflikter uppstår behöver nödvändigtvis inte vara något dåligt. Tvärtemot brukar man säga att det är ett tydligt tecken på bl.a. engagemang. Det i sig är ju i grunden faktiskt väldigt bra och positivt.

Det känns som att WL och LHC hade haft nytta av att försöka implementera några bra strategier för att lösa konflikten. Inte sällan innehåller sådana kompromisser, samverkan o.s.v.

Kan även passa på att göra ett medskick för den intresserade. En bra diskussion om moralfilosofi i skönlitteratur som faktiskt har en del beröringspunkter med detta: https://sverigesradio.se/avsnitt/fiktion-och-filosofi-tva-satt-att-forsta-varlden

Kjeppkinesen Köttet var rätt snabb att äntra Facebookscenen. Det kanske ligger lite i det som @Kapten Duck var inne på, roligare att vara en stor fisk i en liten sjö….

Målaren Lite kul att “en redan anställd” var med och bildade White Lions… Undrar vad som hände på vägen som gjorde att det blev så här som du beskriver.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/st%C3%A5plats/id1586116782?i=1000581377262

Mycket intressant kring vad man får sjunga och inte i senaste ståplats podcast.

Biffen lyfter även att han tycker det är dåligt när den som är högsta ledare i klubben (Nocco?) inte ens hälsar på tifogruppen när dom sitter och målar i korridoren.

Kanske bara var en engångsföreteelse men säger ändå endel tycker jag

LaumannBingo Finns MASSOR som är intressant som diskuteras i podden. Att inte hälsa på TIFO-gruppen är riktigt, riktigt dåligt. Det är en sån liten gest som betyder så mycket. Även resonemanget kring diverse ramsor var bra. Det är som sagt stor skillnad på att systematiskt skrika “ho-ho-horunge” och “Där kan du sitta din jävla fitta”. Ser inte problemet med att skrota de ramsorna och på något sätt inse att det inte är 95 i stångebrohallen längre.

LaumannBingo Biffen lyfter även att han tycker det är dåligt när den som är högsta ledare i klubben (Nocco?) inte ens hälsar på tifogruppen när dom sitter och målar i korridoren.

Det är lite intressant, för förra säsongen hälsade han ofta på oss som jobbar på matcherna, men den här säsongen smyger han förbi och typ tittar inte på någon av oss.

Undrar om han är lite nervös för att han vet att det finns någon “inom” föreningen som skvallrat om hans dåliga uppförande till styrelsen, så han inte litar på någon…

aotearoa Är det alltid så att han inte hälsar eller har det hänt en gång? Alla kan ha en dålig dag tänker jag.

Anonymous6 Han har nog dåliga dagar rätt ofta i så fall (vilket känns rätt troligt iofs), för det har hänt flera gånger.