Anonymous6

Företag hit och företag dit. Cluben finns inte till för att företag som ändå aldrig är på plats ska få marknadsföra sig. Cluben är till för oss supportrar och medlemmar. Sen vill jag ha namn på företaget och personen som klagar så ska jag ringa upp VD:n där och säga ett par väl valda ord.

Börjar man moralisera sönder ståplats inne på en hockeyarena så finns det snart ingenstans i samhället där vi riktiga män kan få lätta på trycket. Det är bättre för alla att vi får supa och skrika lite i SAAB:en. Någonstans måste männen få vara män!

alfie jag lovar dig att samma folk som nu lyfter att det är problematiskt att sjunga om fitta och horunge organiserat i grupp även tyckte det 2021, förmodligen också 2015 och 2010.

Och jag lovar dig att det vore bäst för mänskligheten om samma människor återgår till att sticka rödstrumpor istället för att lägga sig i läktarkulturen.

När hörde man senast “Adjö! Adjö! Adjö adjö adjö!” vid motståndarutvisning? Har den rakt upp och ner blivit utbytt mot “Där kan du sitta din jävla f***a?”

Anonymous6 Hur är debatterade ramsor förenliga med god läktarkultur, allt som är positivt i LHC:S anda och kärlek till Cluben? Hjälp mig med det.

Vad som är gott och ont är en definitionsfråga. Det du tycker är bra tycker andra är dåligt och vice versa.

En annan grej som alltid fascinerat mig är hur många som på riktigt försöker smäda och såra andra genom att kalla andra för “f***a”. Är sådana verkligen något så otroligt hemskt och ruskigt negativt i dessa individers ögon?

Lukkinen Framförallt vet väl alla att dom inte är en sån så varför skulle man ta åt sig? Oerhört korkad ”psykning” som inte biter överhuvudtaget.

LaumannBingo Verkligen! Vill jag ge någon annan en skopa ovett tänker jag personligen inte kalla vederbörande för något som i mina ögon är odelat positivt. “Din jävla påse med saltlakrits!”

Lukkinen

Det är ju inte främst för att såra motståndaren eller psyka den som man skriker könsord till en annan människa eller spelare, det är ju för att man själv är frustrerad och behöver få skrika ur sig sin ilska. Det är trots allt känslor vi har att göra med här. De är inte alltid logiska.

Kjeppkinesen

OK, och då drar man till med att kalla dom för “Din jävla <insert valfritt substantiv man tycker om>”? Jag kanske är för gammal för att förstå det förträffliga med det.

Minns en match mot Rögle för mååånga år sen när Lasse Volden stod, vi i klacken sjöng en ”Lasse Volden olé olé olé åh Lasse Volden” nästan halva matchen stackarn släppte in 6 mål och såg helt förstörd ut.

Samma nån slutspelsmatch mot Skellefteå där Sevcs började tjafsa med folk i publiken för att man bara stod och skrek på honom hela tredje perioden.

Smart & effektivt

Lukkinen

Ja, generationen kan spela roll. Vissa blir ju med åldern gråa och tråkiga medan andra bär det inre och busiga barnet livet ut.

Kjeppkinesen Fast det är ju en helt annan sak att enskilda personer skriker något i frustration, absolut så kan det komma lite könsord eller så.

Men en samlad ramsa ”där kan du sitta”, nej då är det bättre med ”adjö adjö adjö” eller annan ramsa

Kjeppkinesen

Dagens underdrift att jag börjar bli grå 😛

Du som dock är evigt ung får gärna förklara för mig på ett pedagogiskt vis hur man utrycker ilska eller smädar någon genom att kalla dom för något man tycker om. Hur är det effektivt? 🙂

Lukkinen Hur är det effektivt?

I och med att alla ishockeyspelare som inte spelar för Cluben är bögar (inget fel med att vara bög) så får man förutsätta att spelaren i fråga inte är förtjust i “fitta!”.

Japp, det är den här nivån jag håller i afton!

Kjeppkinesen

Optimistiskt att tro att alla “bögar” i de andra laget främst ska åka omkring och bekymra sig för kvinnliga könsorgan. Det kanske de gör? Någon som sitter på en forskningsrapport som stödjer denna tes? 🙂

Lukkinen Någon med en forskningsrapport som stödjer denna tes? 🙂

@Matematikern ? Eller just det, @Filosofen ?

Nej, men det ska bli spännande att se hur och om WL och Cluben kan hitta en kompromiss här. Vi vill ju varken tappa publik, det otroliga stödet från ståplats eller sponsorer. Alla måste se till Clubens bästa.

Kjeppkinesen Det är liksom osannolikt att WL helt plötsligt har ökat sitt busiga ordförråd med 100% till den här säsongen.

Men jo, det har dom faktiskt lyckats med käre kinesvän. Framförallt på det sätt som Lukke @Lukkinen beskriver. Det som tidigare var berusade 18-23 åringars ”busande” med ordförrådet har denna säsong tenderat bli till ramsor stora delar av klacken ägnar sig åt och därför ”hörs mer”.

@Anonymous6 enligt säkra och välinformerade källor är det ”ett stort antal säsongskortsinnehavare som kräver att få bryta sitt avtal”. Sen är det väl svårt att exakt veta varför man vill göra det. Könsord och svordomar kan ju vara något man skyller på.

@Lukkinen har också svårt förstå varför det kvinnliga könsorganet i så många sammanhang refereras till som något negativt av andra än rena incels…