LaumannBingo Biffen lyfter även att han tycker det är dåligt när den som är högsta ledare i klubben (Nocco?) inte ens hälsar på tifogruppen när dom sitter och målar i korridoren.

Det är lite intressant, för förra säsongen hälsade han ofta på oss som jobbar på matcherna, men den här säsongen smyger han förbi och typ tittar inte på någon av oss.

Undrar om han är lite nervös för att han vet att det finns någon “inom” föreningen som skvallrat om hans dåliga uppförande till styrelsen, så han inte litar på någon…

aotearoa Är det alltid så att han inte hälsar eller har det hänt en gång? Alla kan ha en dålig dag tänker jag.

Anonymous6 Han har nog dåliga dagar rätt ofta i så fall (vilket känns rätt troligt iofs), för det har hänt flera gånger.

aotearoa Okej, det är ju inte bra, köper det inte. Hade ju inte skadat om han stannat och pratat en stund heller tänker jag.

Anonymous6 Nej, precis. Ibland stannar han i ett hörn och pratar med de han känner (som är anställda av klubben), men det är allt.

Hoppas att WL köper detta nu.

Edit: Jag är inte emot yttrandefrihet på något sätt. Det som sägs, sjungs, uttrycks kan däremot få konsekvenser som är negativa för laget som vi alla älskar. Folk har nämnt det innan att det man ser möjligheten att säga upp säsongskortet för att få tillbaka lite pengar till hushållskassan och ser en möjlighet att skylla på något - den ska vi inte ge.

Blir intressant att se hur det här landar, klicken som älskar att köra “där kan du sitta” kommer troligtvis tycka att det är ännu roligare nu.

LaumannBingo Köper det som står skrivet. Känsloyttringar i stridens hetta från enskilda är en sak. Kollektiva ramsor som bara dyker upp utan anledning innehållande könsord och en massa annan skit är en helt annan. Om någon går in och exempelvis knockar Högberg så kommer till och med jag hänga på i ramsor innehållande allt alla bajsnödiga säsongskortsinnehavare ogillar. Men när en motståndare åker ut 2 min för hakning? Eller man är bara lite uttråkad på ståplats för att matchen suger. Kom igen för h-e…

Anonymous6 Ja, det får man hoppas! Säkert ashäftigt för de inblandade kidsen att bedriva en anarkistisk subkultur, men om det i förlängningen innebär att det är tomt på läktarna utanför ståplats tror jag inte ens att den klicken som gör detta tycker det är kul längre. Gäller att hitta en gyllene medelväg där ingen är helt nöjd men ingen heller är helt missnöjd.

Det är exakt som de skriver i uttalandet på hemsidan:

Känsloyttringar i affekt är något som är sker kontinuerligt, såväl på sitt- som på ståplats. Vi är medvetna om att dessa känsloyttringar fortsatt kommer att vara ett inslag på läktarna. Gränsen passeras emellertid när känsloyttringar övergår i ett kollektiv framförande.

LaumannBingo

Så bra att de träffas och försöker hitta samsyn, men jag kan inte låta bli att vara skeptisk till alltsammans.

Att LHC vill undvika klagomål från säsongskortsinnehavare kan jag förstå, så krasst har de inget val än att “ta i med hårdhandskarna”. Men att världen blir en bättre plats för att vissa ord förbjuds tror jag inte på. Det är för mig som att spruta vatten på toppen av lågorna - inte minst med tanke på att samhället utanför SAAB arena i modern tid aldrig varit råare. Det känns som man drar åt nåt slags gated hockey community här.

När jag var liten och gick på hockey med min far så fick vi ibland anledning att prata om och problematisera vad som hörts och gjorts på matcherna. Jag tror att det var bättre för mig än att jag hade skyddats. Det här blir lite samma sak som när vissa föräldrar, med sina karriärer i första rummet, vill lägga över ansvar för uppfostran på lärarna i skolan.

Varför var inte Capo med? Han har ju en oerhört viktig roll i detta.

HOCKEY När jag var liten och gick på hockey med min far så fick vi ibland anledning att prata om och problematisera vad som hörts och gjorts på matcherna. Jag tror att det var bättre för mig än att jag hade skyddats.

Det här är fortfararande aktuellt. Finns alltid någon blådåre i närheten som exploderar i en strid ström mindre vackra ord. Det är inte det som diskuteras här.

Jocke

Kanske ska medge att jag inte lustläst i den här tråden och heller inte varit på plats än. Hittade nu en kommentar från @Sillen som säger att man växlat upp rejält just den här säsongen. Kanske får backa lite då.

Ligger väl något i detta, vet inte om jag är så sugen på att ta med mina yngre döttrar om vissa ramsor ljuder i hallen, så är det ju…

Verkar som att man har mött varandra på ett bra sätt. Hoppas det lugnar ned sig framöver.

“Då kommer det åter vara fokus på läktarsång under spelets gång och under spelavbrott, det vill säga att ingen musik kommer spelas.”

Det är väl detta som har varit lite känsligt också? Låt klacken få sjunga ostört samtidigt som de slutar med att unisont dra medeltida ramsor kring könsord så borde det vara ganska friktionsfritt.

Bra beslut att inte dra på musik vid avblåsningar, känns det som. Hoppas det tas emot på rätt sätt, dvs som den utsträckta hand det ändå känns som att det är.

Har väl inte jätte mycket att tillföra men måste vara en jävla balansgång mellan alla parter för de ansvariga inom klubben. Inte direkt ett jobb jag velat ha.