jg Tack för att du pointade ut denna trevliga intervju med Christian Heljanko, annars hade jag troligtvis missat den.

En sak jag gillade speciellt var hans svar om gruppdynamiken som vi har i vårt lag.

Linköping nådde slutspel i fjol för första gången på sex år, du har vunnit mycket… vad kan du bidra med kring slutspel och vinnarmentalitet?
– Vi får se, men det man kan säga är att gruppen är den absolut största nyckeln. Du behöver inte ha bäst spelare på pappret, den stora grejen är att du hittar gruppdynamik och en bra atmosfär där alla bidrar och där alla litar på alla.

Nils En sak jag gillade speciellt var hans svar om gruppdynamiken som vi har i vårt lag.

Han säger absolut ingenting om gruppdynamiken i LHC, han pratar om gruppdynamik generellt och dess betydelse för att lyckas.

jg

I Linköping känner han bara till Rasmus Rissanen.

– Vi gjorde ett par dagar ihop i armén för fyra år sedan

Tror faktiskt att vi har hittat en lekkamrat åt Rissanen redan innan de ens har spelat i Cluben. Nog kan vi ta rygg på dessa håriga kamrater om ryssen kommer.

Sejbin

Jag tolkar SHL-bud som ”inga bud från LHC och inga tillräckligt luckrativa bud från LHCs konkurrenter”. Eller tror vi att LHC hört sig för?

• Ndur svarade på detta.

ananas Hört sig för har man nog definitivt gjort, men platsen finns ju inte för Bäckman den här säsongen. Går det bra en hel säsong i Norge kan det säkert vara aktuellt nästa säsong då kanske både Myrenberg och Hävelid försvinner.

8 dagar senare

Lundmark förlänger med Jets. Lär väl bli AHL-spel

4 dagar senare

Kolle42 Har Forsling någonsin spelat i DIF? Nej, då betyder det att svt/expressen/aftonbladet inte skriver något.

Aja, de (Expressen, Stockholmsbladet och DjurgårdsNews är bara avundsjuka. Vi får som vi vill ändå, då vi ska sticka ut-och det gör vi med att inte nämnas i någon av kvällsblaskorna. Sen kan jag tycka att det är urusel stil mot Forsling, att de inte nämner att han gjorde en storstilad entré med Blackhawk-med Stanleycup-bucklan-och blev blev mottagen av uppemot 5000 supportrar- med konstant jubel och stående ovationer men det är en annan sak. Det talar bara om hur genomruttna Stockholmsbladet, Expressen och DjurgårdsNews är.

Lejon-Fantasten Nej, de är inte avundsjuka de är bara ointresserade. Svenska pressen skriver hellre om Oliver Ekman-Larsson än Forsling, eftersom OEL har koppling till Leksand. Journalisterna är inte oberoende utan följer sina favoritlag (typ de klassiska lagen från SHL/Elitserien).

• Ndur svarade på detta.

TheDude Journalisterna är inte oberoende utan följer sina favoritlag (typ de klassiska lagen från SHL/Elitserien).

Jag tror mer det handlar om vad som genererar klick och visningar.

Ndur Jag tror mer det handlar om vad som genererar klick och visningar.

Jo, det kan stämma till viss del. De har säkert fått order av marknadsavdelningen att skriva mer om vissa lag. De gånger de lite pliktskyldigt skriver om LHC så känns det som om de inte orkat läsa på utan mest repeterar gammal skåpmat.

Ndur Helt klart. Tyvärr är inte LHC intressant för många utanför Linköping.

Däremot kan jag tycka att en stor hyllning av en svensk landslagsman borde vara intressant alldeles oavsett. De kan enkelt vinkla rubriken till typ “mäktiga hyllningen av svenske Stanley Cup-vinnaren” eller liknande. Det är tillräckligt diffust för att generera klick trots att det är i Linköping.

Det hjälper förmodligen inte att att det skedde samtidigt som Truls tog sig till final i pingis, handbollslandslaget spelade och hopplandslaget slogs för att försvara sitt guld.