East

Det är 21 mål som skiljer.

Linköping 135-144 (-9)

Modo 134-164 (-30)

Modo vinner 10-0 och har -20. Om vi skulle förlora 10-0 har vi -19. Nej det kommer inte att gå, aldrig att vi förlorar med 12-0

Känner ni?

Inte?

Nej, inte jag heller.

Ingen ångest.

East Loosermentalitet deluxe 😂

• Redigerad

Jocke Just ikväll är jag med er i den ångestfria delen. På fredag kommer det vara annorledes. Är det inte ändå lite nesligt att förlora sista grundseriematchen för er mot ett HV som inte spelar SHLs bästa hockey (understatementTM), trots att “HV spelar bäst ändå”?

Det som känns, inte ångest, men lite kämpigt är att LHC-klacken kan sjunga “HV åker ur” helt oavsett hur matchen går glada i hågen under HELA matchen - sist i Saaben tystnade i alla fall sången skönt när vi vände matchen och hittade hålen i flaxande målvakten. Men om alla på forumet lovar att inte ens tänka orden “HV åker ur” ikväll och på fredag, så ska jag känna lugnet strömma. :

🫰

stahl dom första matcherna man ringar in i kalendern är dom mot Hv71. Kör så att det ryker på fredag och se till att hålla er kvar!

stahl Är det inte ändå lite nesligt att förlora sista grundseriematchen för er mot ett HV som inte spelar SHLs bästa hockey

Nej. Du hittar ut själv?

stahl r det inte ändå lite nesligt att förlora sista grundseriematchen för er mot ett HV som inte spelar SHLs bästa hockey (understatementTM), trots att “HV spelar bäst ändå”?

Jag kommer känna lika lite vid vinst som vid förlust. En helt betydelselös tillställning. Det enda som skulle få mig att känna någon form av glädje vore om Borgström låg på lasarettet efter första perioden.

P22 Precis det jag förutspådde längst upp i tråden. 😉 Men det är vettigt enligt mig. Myrenberg får gå på ledighet med tre raka segrar i ryggen. Werner brukar också prestera bättre på bortaplan än hemmaplan.

P22 Myrenberg vilar! Det är bra.

Ja, viktigt att han inte stukar fingret nu innan Valla Minigolf-säsongen drar igång.

P22 Metallica Jag vet inte om jag håller med om detta, visst det är en betydelselös match, men nog vore det skönt för Myran att kröna denna skit säsong med en sista seger. Så här tycker vi olika om vem som ska stå om nu alla äro friska och hela.

• P22 svarade på detta.

Nils Precis alla får tycka olika👍😘 tycker Myrenberg avslutade svagt i 3e perioden så kan vara tecken att han är trött. Han pallar inte ta flera matcher på rad tycker jag. Vi får se hur det blir ikväll med Werner. Vem vet Myrenberg kanske byts in under matchen beroende på matchbilden 😄

P22 Myrenberg vilar! Det är bra.

Varför då? Han får ju snart vila i sex månader! Om han ska kunna ta förstaspaden får han väl ändå palla att spela fyra raka matcher kan jag tycka. Nej, dåligt beslut av tränarna, sparka Ante!

• P22 svarade på detta.
            • Nils gillar detta

HV ställer över Borgström, Ang och Luoto enligt deras fansite. Jag hoppas att vi inte ställer över några spelare som kan göra skillnad. Detta är ju en match mot HV där vi ska visa vad vi går för även om den troligtvis är helt betydelselös.

Vi kör fullt lag. Lite förvånad faktiskt. Har nästan utgått ifrån att det har varit lite småskavanker på sistone som spelarna tvingats spela med pga kritiskt läge i tabellen. Tydligen inte. lite onödigt. Är det nu Elie, med färskt kontrakt på fickan, trasar sönder knäet fullständigt?

alfie Är det nu Elie, med färskt kontrakt på fickan, trasar sönder knäet fullständigt?

Nog är det väl lika bra att han bryter knäet nu än i premiären