HV71 - Linköping, 11/3 - 19:00 (TV4 Motor)
Linköping 135-144 (-9)
Modo 134-164 (-30)
Modo vinner 10-0 och har -20. Om vi skulle förlora 10-0 har vi -19. Nej det kommer inte att gå, aldrig att vi förlorar med 12-0
Känner ni?
Inte?
Nej, inte jag heller.
Ingen ångest.
- Redigerad
Jocke Just ikväll är jag med er i den ångestfria delen. På fredag kommer det vara annorledes. Är det inte ändå lite nesligt att förlora sista grundseriematchen för er mot ett HV som inte spelar SHLs bästa hockey (understatementTM), trots att “HV spelar bäst ändå”?
Det som känns, inte ångest, men lite kämpigt är att LHC-klacken kan sjunga “HV åker ur” helt oavsett hur matchen går glada i hågen under HELA matchen - sist i Saaben tystnade i alla fall sången skönt när vi vände matchen och hittade hålen i flaxande målvakten. Men om alla på forumet lovar att inte ens tänka orden “HV åker ur” ikväll och på fredag, så ska jag känna lugnet strömma. :
- Redigerad
stahl r det inte ändå lite nesligt att förlora sista grundseriematchen för er mot ett HV som inte spelar SHLs bästa hockey (understatementTM), trots att “HV spelar bäst ändå”?
Jag kommer känna lika lite vid vinst som vid förlust. En helt betydelselös tillställning. Det enda som skulle få mig att känna någon form av glädje vore om Borgström låg på lasarettet efter första perioden.
Werner blir det idag. Myrenberg vilar! Det är bra.
HV ställer över Borgström, Ang och Luoto enligt deras fansite. Jag hoppas att vi inte ställer över några spelare som kan göra skillnad. Detta är ju en match mot HV där vi ska visa vad vi går för även om den troligtvis är helt betydelselös.
Vi kör fullt lag. Lite förvånad faktiskt. Har nästan utgått ifrån att det har varit lite småskavanker på sistone som spelarna tvingats spela med pga kritiskt läge i tabellen. Tydligen inte. lite onödigt. Är det nu Elie, med färskt kontrakt på fickan, trasar sönder knäet fullständigt?
- Redigerad
alfie Är det nu Elie, med färskt kontrakt på fickan, trasar sönder knäet fullständigt?
Nog är det väl lika bra att han bryter knäet nu än i premiären
Ang är kines