Hotspurs HV71s fans hatar oss, så för mig får dom gärna åka ut, visst kul med ‘derbyn’ men med intresset som är nu har vi ändå bra publiksiffror.

Ta en kik på Twitter, alla hatar oss. Men, de hatar å andra sidan alla lag som är i ropet av olika anledningar.

Jag är helt övertygad om att många HV-fans skulle älska att vi åkte ut. Men jag tror samtidigt att många HV-fans åtminstone skulle föredra möjligheten att vinna mot oss framför Modo.

exile82 Japp så m.a.o vill Hv fansen att vi ska åka ut 14 dagar i veckan oavsett om dom själva skulle spela ut oss eller om något annat lag skulle göra det. Alla hatar oss och vi älskar det 💙🤍❤️

Börjar redan fundera på vilka man kan tänka sig sno från det laget som åker ut, skulle säga dessa (utan att veta om någon av dessa redan är klara för nåt annat lag)

MoDo: Niederbach, Aagaard, Södergran, Lehtinen

HIV71: Borgström, Ang, Alsing

Förstår inte varför folk är så sugna på Lehtinen.

Känns som en kopia av Heljanko.

Denna säsongs Golgatavandring innehåller mest lidande ändå, och kval vet vi hur det fungerar. Gäller att samla pengar nu på minst 2 hemmamatcher till.

Modo har klara plus i målvakt och en coach som agerar mer.

HV har plus i att kunna vinna hockeymatcher trots 40-3 i skottstatistik i baken emellanåt. Och får vi tillbaka powerplay-Borgy från december och Modo drabbas av tillfällig amnesi gällande hur enkelt man stoppar en one-man show så är det ett plus till.

Finns ett litet plus i form av att Modo-spelare går ut i media och skapar uppförsbacke åt sig själva genom att säga att de kommer vinna lätt.

Men det ser mörkt ut hörni, gäller att det krigas från start när vi anländer i Mordor.

Jag tror att HVs enda chans att spela i SHL nästa sässe, är att entlediga Anton Blomqvist.
          Han är för dålig på alla plan. Helt fel tränare för HV. Roger Melin hade tagit HV till topp 6, det är jag övertygad om. Möjligen 7-10 pga urusla målvakter.

Modo går segrande ut ur detta. 4-1 till norrlänningarna.

stahl Vad tycker du och övriga HV-fans om Blomqvist? För mig som utomstående framstår han som en pajas med störtfåniga “hårda tag”.

Missförstå mig rätt, vi har också provat den varianten med Bert, så vi är inte på något sätt bättre. Men Bert framstår som balanserad och resonlig i jämförelse med det som kommer ut i media om Anton. Det har väl visat sig många gånger att det som funkar bäst i Sverige är mjukare formella ledare, tex Melin…

Jordfräs Innan säsongsstart fanns hopp om nåt nytt, sen visade sig det snart vara mycket snack och ingen verktygslåda. Det som överraskade mig mest är den totalt obefintliga och tondöva matchcoachningen. I höstas tappade vi 6-7 poäng som direkt följd av det. Sen kan man inte bara skylla på Blomquist själv att han blev utkastad på djupt vatten utan ordentliga simkunskaper. Det ansvaret ligger på annan ort till största delen.

Har själv haft som signatur sedan länge:

”För övrigt tycker jag att Blomman borde få sparken.”

Men det råder ingen konsensus, vissa skyller på allt annat. Finns inte heller ett isolerat fel med vårt plockepinn till lagbygge. En hel del kommer från snaps-sportchefen (onämnbart namn), svinigt dyra och långa kontrakt med spelare som knappt når stabil HA-nivå.

Hade det inte varit för förändringen av fallskärmen hade kanske en playout purge av alla dessa kontrakt varit stålbadet som behövdes och snabbaste vägen till nästa SM-guld. För ni är väl ändå medvetna om att vi kommer ta nästa guld innan ni är i närheten av ert nästa silver?

Jordfräs Har tydlig inside information om att det gäller även i HA. Så ingen sån exit heller.

stahl Hade det inte varit för förändringen av fallskärmen hade kanske en playout purge av alla dessa kontrakt varit stålbadet som behövdes och snabbaste vägen till nästa SM-guld.

Ja, för det gick ju så himla bra den senaste gången ni hamnade i allsvenskan och gjorde en nystart. SM-guld i antalet kval?

Gode gud i himmelen, skicka ut HV igen och låt de jävlarna stanna där nere i skiten för all framtid.

Cluben har ju chansen att “råka” dra på några skador på håvespelarna imorn 😉

Lukkinen

Tycker inte jag, tror det är bra att få ett perspektiv utifrån när de kört samma gäng hela vägen. Dessutom är Karlin oerhört prestigelös och skicklig, tror tyvärr får jag säga att detta är oerhört positivt för Modo.

MrNebbiolo Tiden får utvisa vem som som får rätt här men Modo har varit rätt formstarka efter jul, från helt avhängda till att de nästan klarade sig utan kval. Får se om detta hjälper eller stjälper dom. En sak är iaf säker; från och med fredag åker öl och popcorn fram 😎