Vad tror du? Vad vill du?

Mer potential i HV men sämre tränare. Modo bättre grundspel och målvakt.

Jag tror Modo tar hem det om de inte drabbas av skada på målis.

Vilka vill jag ska vinna. Konkurrensmässigt för oss kortsiktigt är det bättre om HV ryker. Men skulle sakna SHLs bästa derbyn.

Vilka vill du skall vinna kvalet?

Modo
HV71
Omröstningen har avslutats

Strategen Vad tror du? Vad vill du?

51% mot 49% till HV:s fördel. Och jag vill att HV ska klara det, men att de vinner på OT i match sju efter att ha tappat 3-0 till 3-3 i matcher, så att så många HV-fans får lida så mycket som det bara är mänskligt möjligt.

Kommer bli ett riktigt kul kval att njuta till.

Känns svårt att säga på förhand. Modo är bättre än HV, men HV har väl haft ganska lätt för Modo denna säsongen. Jag hoppas dock att HV åker ur och studsar tillbaka igen, det skulle slakta mycket av deras ekonomi att göra. Vilket endast kan ses som bra.

Jag hoppas och tror att HV kommer klara ett nytt SHL-kontrakt. Jag skulle verkligen sakna våra trevliga derbymatcher om det inte skulle bli så.

Jag tror att HVs målvakter är den svagaste punkten, men jag hade gärna velat ha HV i SHL nästa säsong.

Fan vet hur det kommer gå, men det blir ju en ekonomisk smäll som blir större i år i och med att fallskärmen försvinner. Kännbart för alla

Jag hoppas att Hv löser det.

Finns inget lag jag avskyr mer än Modo.

Bättre tränare i Modo och bättre målvakt.

Resten är i min bok bättre i Hv.

Hoppas HV löser det trots allt, matcherna mot dom är två garanterade utsålda hus så det är positivt för oss även om man vill se dom lida något enormt. Men tror att Modo tar det i slutändan

De senaste 25 omgångarna landar Modo in på en 8:e plats medan HV är sist.

Modo är ett bättre hockeylag och ser ut att vara i lite mer harmoni än HV. Det är bara ångest i Jönköping medan jag tror att det är lite lättare stämning i Ö-vik. Tror Karlin kan skapa mer avslappnade spelare än Anton i Hv.

Spännande kval, men jag tror Modo tar det och Hv åker ur. Samma som jag hoppas på också..

Jag skiter nog i vilket. Visst, ett par matcher per år som går från fullt hus till 6000-7000 på läktarna men i andra vågskålen tror jag att HV är ett större hot sportsligt på lång sikt.

Så för mig kvittar det vilka som ryker. Kommer njuta oavsett 😌

Hoppas och tror på HV71. Köper inte snacket om ”sportsliga hotet”, kan vi inte vara framgångsrika utan andra lags förfall har vi ingenting i högsta ligan att göra. Skulle sakna hv71 om de åkte ur

Win/win oavsett hur det går. Könjöping mår skrot / färre Norrlandslag. Hoppas bara det inte blir covid-27 så kvalet ställs in.

Vi får hoppas att Nubben kommer tillbaka till HV71 till nästa år. Hans dyra kontrakt rivs om hv71 åker ur. Vem vill inte se tex Tedenby på kontrakt för ca 270 i månaden 😁 för HV71.

Känslan nu är väl att. Modo tar det, främst tack vare bättre målvaktsspel. Men jag hoppas HV håller ut och blir kvar.
      Mötena med HV är ju betydligt roligare än Modo.

Jag går hellre och tittar på LHC-HV än LHC-Modo nästa säsong. Jag pratar hellre om HV än om Modo med mina hockeyintresserade vänner nästa säsong. Jag vinner hellre mot HV än mot Modo nästa säsong. Jag hånar hellre ett dåligt HV än ett dåligt Modo nästa säsong. Jag förlorar ta mig fan hellre mot HV än mot Modo nästa säsong. Så för mig är valet solklart.

Sen kan de få lida ett tag i kvalet, det skulle sitta fint!