Hoppas Modo Äker sÄ vi kan plocka deras mÄlvakt.
Kvalet Modo-HV
Jag hatar Modo mer Àn HV och det blir bÀttre publikmatcher och ett par riktigt korta resor med HV. Jag dÀrför lite pÄ att Modo Äker. Men det blir kul oavsett!
HV71s fans hatar oss, sĂ„ för mig fĂ„r dom gĂ€rna Ă„ka ut, visst kul med âderbynâ men med intresset som Ă€r nu har vi Ă€ndĂ„ bra publiksiffror.
Hotspurs HV71s fans hatar oss, sĂ„ för mig fĂ„r dom gĂ€rna Ă„ka ut, visst kul med âderbynâ men med intresset som Ă€r nu har vi Ă€ndĂ„ bra publiksiffror.
Ta en kik pÄ Twitter, alla hatar oss. Men, de hatar Ä andra sidan alla lag som Àr i ropet av olika anledningar.
Jag Àr helt övertygad om att mÄnga HV-fans skulle Àlska att vi Äkte ut. Men jag tror samtidigt att mÄnga HV-fans Ätminstone skulle föredra möjligheten att vinna mot oss framför Modo.
Börjar redan fundera pÄ vilka man kan tÀnka sig sno frÄn det laget som Äker ut, skulle sÀga dessa (utan att veta om nÄgon av dessa redan Àr klara för nÄt annat lag)
MoDo: Niederbach, Aagaard, Södergran, Lehtinen
HIV71: Borgström, Ang, Alsing
Jacke Borgström redan klar för Schweiz, Ang hade suttit ganska fint dock
Intressant att Modo redan börjat sÀlja biljetter till kvalet. Trodde man vÀntade med det tills det var klart i teorin.
FörstÄr inte varför folk Àr sÄ sugna pÄ Lehtinen.
KĂ€nns som en kopia av Heljanko.
K-man Med skillnaden att han presterat bra i SHL tvÄ raka sÀsonger. Med det sagt, jag vill inte ha in honom
Denna sÀsongs Golgatavandring innehÄller mest lidande ÀndÄ, och kval vet vi hur det fungerar. GÀller att samla pengar nu pÄ minst 2 hemmamatcher till.
Modo har klara plus i mÄlvakt och en coach som agerar mer.
HV har plus i att kunna vinna hockeymatcher trots 40-3 i skottstatistik i baken emellanÄt. Och fÄr vi tillbaka powerplay-Borgy frÄn december och Modo drabbas av tillfÀllig amnesi gÀllande hur enkelt man stoppar en one-man show sÄ Àr det ett plus till.
Finns ett litet plus i form av att Modo-spelare gÄr ut i media och skapar uppförsbacke Ät sig sjÀlva genom att sÀga att de kommer vinna lÀtt.
Men det ser mörkt ut hörni, gÀller att det krigas frÄn start nÀr vi anlÀnder i Mordor.
Jag tror att HVs enda chans att spela i SHL nÀsta sÀsse, Àr att entlediga Anton Blomqvist.
Han Àr för dÄlig pÄ alla plan. Helt fel trÀnare för HV. Roger Melin hade tagit HV till topp 6, det Àr jag övertygad om. Möjligen 7-10 pga urusla mÄlvakter.
Modo gÄr segrande ut ur detta. 4-1 till norrlÀnningarna.
stahl Vad tycker du och övriga HV-fans om Blomqvist? För mig som utomstĂ„ende framstĂ„r han som en pajas med störtfĂ„niga âhĂ„rda tagâ.
MissförstĂ„ mig rĂ€tt, vi har ocksĂ„ provat den varianten med Bert, sĂ„ vi Ă€r inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt bĂ€ttre. Men Bert framstĂ„r som balanserad och resonlig i jĂ€mförelse med det som kommer ut i media om Anton. Det har vĂ€l visat sig mĂ„nga gĂ„nger att det som funkar bĂ€st i Sverige Ă€r mjukare formella ledare, tex MelinâŠ
- Redigerad
JordfrÀs à fy fan, det hÀr hade jag glömt:
HV71:s trÀnare Anton Blomqvist fÄr nytt lÄngt kontrakt | SVT Nyheter
Hoppas för er skull kontraktet bryts om det blir HAâŠ
JordfrÀs Innan sÀsongsstart fanns hopp om nÄt nytt, sen visade sig det snart vara mycket snack och ingen verktygslÄda. Det som överraskade mig mest Àr den totalt obefintliga och tondöva matchcoachningen. I höstas tappade vi 6-7 poÀng som direkt följd av det. Sen kan man inte bara skylla pÄ Blomquist sjÀlv att han blev utkastad pÄ djupt vatten utan ordentliga simkunskaper. Det ansvaret ligger pÄ annan ort till största delen.
Har sjÀlv haft som signatur sedan lÀnge:
âFör övrigt tycker jag att Blomman borde fĂ„ sparken.â
Men det rÄder ingen konsensus, vissa skyller pÄ allt annat. Finns inte heller ett isolerat fel med vÄrt plockepinn till lagbygge. En hel del kommer frÄn snaps-sportchefen (onÀmnbart namn), svinigt dyra och lÄnga kontrakt med spelare som knappt nÄr stabil HA-nivÄ.
Hade det inte varit för förÀndringen av fallskÀrmen hade kanske en playout purge av alla dessa kontrakt varit stÄlbadet som behövdes och snabbaste vÀgen till nÀsta SM-guld. För ni Àr vÀl ÀndÄ medvetna om att vi kommer ta nÀsta guld innan ni Àr i nÀrheten av ert nÀsta silver?
stahl Hade det inte varit för förÀndringen av fallskÀrmen hade kanske en playout purge av alla dessa kontrakt varit stÄlbadet som behövdes och snabbaste vÀgen till nÀsta SM-guld.
Ja, för det gick ju sÄ himla bra den senaste gÄngen ni hamnade i allsvenskan och gjorde en nystart. SM-guld i antalet kval?