jg Nog ska väl ett “topplag” kunna erbjuda en joint till både Kovacs och Vrana om de skriver på för oss? 😏

Lausanne har nu värvat sin nya back, en amerikan! Kanske man väljer att skeppa kovacs nu pga import. Eller låter han sitta kvar på läktaren. Men nu har man många importspelare på kontrakt.

Mcnugget Lausanne har nu värvat sin nya back, en amerikan! Kanske man väljer att skeppa kovacs nu pga import. Eller låter han sitta kvar på läktaren. Men nu har man många importspelare på kontrakt.

Snyggt. Då har de äntligen hittat sin back. Lausanne publicerade ännu fler bilder från träningarna idag och Kovacs lyser med sin frånvaro där. Bara för Jakobsson och Tony att kavla upp ärmarna nu och förhandla. Dunka in Kovacs denna vecka helst!

MrNebbiolo Helt klart. Nu när Lausanne har gjort klart med ytterligare en import och Kovacs inte tränar med laget så fattas det väl bara att betala någon del av lönen för att få loss honom. En så pass bra spelare måste få kosta lite. Inga fantasisummor såklart, men en viss del av nuvarande lön får man nog bara acceptera att ta på sig om detta ska gå vägen.

Den gode Peter Andersson verkar också ha någon arbetsuppgift i Lausanne.

Någon som vet hur Kovács skött sin försäsongsträning under sommaren? Har han gjort det på egen hand? Tränat med något lag här i Sverige?

Jag tror att vi får vänta i några veckor till säger PJ till Corren. Man räknar inte heller med att ha nyförvärvet på plats innan Gotlands resan. ( efter Oskarshamns matchen som är 7 augusti )Känns viktigt att få in den där gubben så man kan försöka spela ihop sig lite innan seriestart. Gillar inte riktigt detta.

Måste ju vara att vi väntar in förhandlingen med kovacs. Hoppas verkligen inte det drar ut på tiden.

Iofs så har det la dragit ut på tiden sen midsommar.

Mcnugget

Vi blir Luleå 22/23, pengar finns men spelare som vi vill värva finns inte tillgängliga för oss.

Mcnugget Iom att det ganska tydligt är så att Kovacs inte ingår i deras planer, vilket jag tror samtliga inblandade är medvetna om, så antar jag att det är en situation där Lausanne har gett beskedet att Kovacs inte ska vara med truppen på samling/träning.

Om han ska komma hit, får det fan bli klart snart, så att han inte kommer i slutet av Augusti, helt utan försäsongsträning.

HNez precis, man kan inte vänta allt för länge. Han måste få tid att komma in i truppen & spela ihop sig med några. Vi har redan Shore och Rissanen borta som ska spela ihop sig sen med sina kedjekamrater/backpartner. Inte ett optimalt läge detta. Inte alls.

Tänk om PJ har bamboozlat alla och har en värvning redo som signerar på fredag.. det hade varit riktigt imponerande! Osannolikt i allra högsta grad givetvis men ändå, drömma går ju.

Babba Det vore ju fantastiskt, men det kommer verkligen inte hända. Trist att inse att vi är längre bort än vad vi trott med den sista spets-fw.

HNez Sorry, men detta är fan för dåligt. Sista FW-värvningen ska i mitt tycke ha varit klar för en vecka sedan, inte minst till försäsongslägret.

Jag håller med dig helt och hållet om det. Det borde blivit klart betydligt mycket tidigare, men eftersom det är Kovács man verkar gått på (går på? Oklart). Så är det också förståeligt att tiden sprungit iväg.

HNez Det vore ju fantastiskt, men det kommer verkligen inte hända. Trist att inse att vi är längre bort än vad vi trott med den sista spets-fw.

Jag har förståelse för att du tänker så, men samtidigt, när har Jakobsson gjort ett ärligt uttalande till media? Händer typ aldrig. Men det är väl 70% risk att det inte blir en överraskning i form av ett nyförvärv på fredag. Och 30% chans att det blir det. Inte baserat på något särskilt. Vi får se vad det blir. Men man kan ändå hoppas på det bästa 🙏

clubenS När är det Gotland?

Efter försäsongsmatchen den 7:e Augusti mot Oskarshamn, så ska laget vara på Gotland och ha team building.