Någonting gick fel när fullversionen av den här sidan laddades.

Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar

Mcnugget

Jag tror att vi får vänta i några veckor till säger PJ till Corren. Man räknar inte heller med att ha nyförvärvet på plats innan Gotlands resan. ( efter Oskarshamns matchen som är 7 augusti )Känns viktigt att få in den där gubben så man kan försöka spela ihop sig lite innan seriestart. Gillar inte riktigt detta.

Måste ju vara att vi väntar in förhandlingen med kovacs. Hoppas verkligen inte det drar ut på tiden.

Iofs så har det la dragit ut på tiden sen midsommar.

MrNebbiolo

Mcnugget

Vi blir Luleå 22/23, pengar finns men spelare som vi vill värva finns inte tillgängliga för oss.

Ecorren

East

Ligger dubbelvikt här. 😂

Kayden

Dags att visa att vi menar allvar genom att villigt betala en del av ett utköp om alla parter kan komma överens. Annars smälla in en https://www.eliteprospects.com/player/236471/filip-zadina (-44 är ju inte sexigt men var stortalang och 23 pinnar förra året hade varit i toppen av importer i ligan)

Nils

Kayden Dags att visa att vi menar allvar genom att villigt betala en del av ett utköp om alla parter kan komma överens.

Det är väl det vi inte ska göra, då är det väl bättre att lägga pengarna på en dyrare forward som vi vet kan producera en hel del poäng. Om nu Lausanne vill bli av med Kovacs så ska väl inte vi betala för deras misstag. Det är ju Lausanne som sitter i rävsaxen och inte vi.

För min del skulle jag bli nöjd om vi kunde signa en Gust, Wagner eller en annan forward i den kalibern. Att gamla med vänta på att Kovacs ska bli ledig är att ta en för stor risk att allt skiter sig.

HNez

Mcnugget Iom att det ganska tydligt är så att Kovacs inte ingår i deras planer, vilket jag tror samtliga inblandade är medvetna om, så antar jag att det är en situation där Lausanne har gett beskedet att Kovacs inte ska vara med truppen på samling/träning.

Om han ska komma hit, får det fan bli klart snart, så att han inte kommer i slutet av Augusti, helt utan försäsongsträning.

Mcnugget

HNez precis, man kan inte vänta allt för länge. Han måste få tid att komma in i truppen & spela ihop sig med några. Vi har redan Shore och Rissanen borta som ska spela ihop sig sen med sina kedjekamrater/backpartner. Inte ett optimalt läge detta. Inte alls.

clubenS

HNez När är det Gotland?

Lejon-Fantasten

HNez Sorry, men detta är fan för dåligt. Sista FW-värvningen ska i mitt tycke ha varit klar för en vecka sedan, inte minst till försäsongslägret.

Jag håller med dig helt och hållet om det. Det borde blivit klart betydligt mycket tidigare, men eftersom det är Kovács man verkar gått på (går på? Oklart). Så är det också förståeligt att tiden sprungit iväg.

HNez Det vore ju fantastiskt, men det kommer verkligen inte hända. Trist att inse att vi är längre bort än vad vi trott med den sista spets-fw.

Jag har förståelse för att du tänker så, men samtidigt, när har Jakobsson gjort ett ärligt uttalande till media? Händer typ aldrig. Men det är väl 70% risk att det inte blir en överraskning i form av ett nyförvärv på fredag. Och 30% chans att det blir det. Inte baserat på något särskilt. Vi får se vad det blir. Men man kan ändå hoppas på det bästa 🙏

clubenS När är det Gotland?

Efter försäsongsmatchen den 7:e Augusti mot Oskarshamn, så ska laget vara på Gotland och ha team building.

Metallica

HNez Sorry, men detta är fan för dåligt. Sista FW-värvningen ska i mitt tycke ha varit klar för en vecka sedan, inte minst till försäsongslägret.

Ja.. Tycker att Jakobsson på pappret har gjort en bra silly hittills, men nu är jag rädd att man har gått bort sig. Man kan sitta och invänta den där perfekta drömspelaren hur länge som helst, men nu drar försäsongen igång och vi ser ut att sakna tre bärande spelare (Rissanen, Shore, spetsforward). Det är för skört och tunnt.

Babba

Tänk om PJ har bamboozlat alla och har en värvning redo som signerar på fredag.. det hade varit riktigt imponerande! Osannolikt i allra högsta grad givetvis men ändå, drömma går ju.

HNez

Babba Det vore ju fantastiskt, men det kommer verkligen inte hända. Trist att inse att vi är längre bort än vad vi trott med den sista spets-fw.

jg

Lejon-Fantasten en överraskning

Hur definierar vi överraskning i detta läget?

P22

Det känns inte alls bra och truppen är tunn nu. Hade hoppas sista värvningen skulle komma i hamn redan då. När PJ inte räknar med sista forwarden är med på lägret samt återsamlingen på torsdag. Gotlandresan verkar på gång på måndag nästa vecka. Antingen håller PJ masken och har forwarden klar redan då eller inget alls.

Mcnugget

Metallica ja verkligen, känns riskabelt och tunt. Hoppas verkligen PJ löser detta. Som @MrNebbiolo sa så känns det som att vi gör en Luleå när dom värvade Kempe.

Lejon-Fantasten

Nils Det är väl det vi inte ska göra, då är det väl bättre att lägga pengarna på en dyrare forward

Precis, det är det vi borde göra egentligen, men den forwarden verkar inte finnas, tyvärr. I Augusti någon gång, så lär vi bli varse vad det blir för forward, eller om man nu bara tar in en forward på korttidskontrakt, som en temporär lösning.

Nils

Lejon-Fantasten En sak som jag undrar om: Alla tror att Kovacs är på gång bara det löser sig med Lausanne, men vet någon vad Kovacs vill och vet någon ´vad som sas mellan honom och Tony. Kovacs har gått ut i media och sagt att han vill stanna i Schweiz där familjen trivs, det kan vara bara ett spel för galleriet, eller så talar han rena sanningen från hjärtat. Så om han väntar på en annat kontrakt med en annan klubb i Schweiz, ja då hoppas vi på något som ej kommer att bli realitet.

Ja det här är det stora frågetecknet från min sida. Visst Kovacs skulle vara bra att ha i laget där jag tror att han kan passa in i vårt sätt att spela och jag garanterar att han kan göra en massa poäng i LHC. Men det kan ju andra göra också i den hylla PJ vill hämta spelaren från. En temporär forward vore en bra lösning vare sig om det blir Kovacs eller någon annan. Vi kommer ju bli kort om folk den första tiden så vi behöver bemanna med fler än spetsen till andra linan.

Anonymous5

Jocke

Elie - Shore - Petersson

Little - Russell - Rattie

Ålderstiget men givetvis läskande. Revenge is best served cold.

En Petersson i högform och icke skadad måste väl anses ha en högre högstanivå en Kovac.

HOCKEY

Jocke

Wow vilken rolig start för Abboten! 🤭

Vad mycket spännande läsning man har framför sig nu. Det vore förstås jätteroligt att knycka honom också till på köpet.

jg

Jocke Intressant…!

Nils

Anonymous5 Elie - Shore - Petersson

Ålderstiget men givetvis läskande. Revenge is best served cold.

En Petersson i högform och icke skadad måste väl anses ha en högre högstanivå en Kovac.

Att en hämnd serveras bäst kall håller jag med om. Men jag håller inte med om att para ihop Little med Rattie, det har vi försök redan tidigare och det funkade inte så bra. Så skulle André signa på för oss vill jag se honom i den andra linan.

Elie - Shore - Rattie

Little - Russell - André

Metallica

Anonymous5

Elie - Shore - Petersson

Hade ju inte tackat nej till denna. Bara vetskapen av att HV-supportrarna får se oss spela slutspel med den laguppställning gör mig glad.

« Föregående sida Nästa sida »