SIFFET

Heilankans agent var ju säkert ute och viftade i media om att Kloten jagade Heilis. Det kan säkert ha trissat upp priset en aning såvida inte PJ såg igenom det.

SIFFET Jag hade för mig att Högga hade typ 250 K innan han skrev nytt, så stämmer säkert!

Han hade mer än 275K när han valde Islanders så det finns utrymme för ny målis. Det var väl den enda positiva med Höggas beslut, att han hade hög lön och inte efterlämnade ett ekonomiskt bekymmer också.

Nu är det bara forwarden kvar. Smäll in den också tack!

Gissar på 250-275K på finnmålvakten…

Ska inte underskatta vikten av att få in en målvakt som är en vinnare. Högga var sällan bäst när det gällde som mest. Nu får vi in en målvakt som har bevisat att kan vara idiotbra när det gäller som mest.

Har varit riktigt sugen på Heljanko hela tiden så detta känns bra. Starkt att få hit en eftertraktad målvakt som vet hur man vinner finaler. Snyggt jobbat alla inblandade.

Metallica så ska det låta. Positiv känsla. Många var ju extremt besvikna när vi värvade Rissanen också, som ändå klassas som en riktigt bra värvning på många sätt och som ses som en stor förlust av Örebro.

Jag tycker också man gjort det bra givet det skitläge som uppstod då Högga valde Islanders. Långt ifrån den EP-värvning av Rynnäs med dubbla höftoperationer vi var tvungna genomlida.

Jag väljer tro på den strategi man har och den långsiktighet som uppenbart präglar den. Gällande målisläget är jag säker på man gjort det allra bästa man kunnat mht situationen.

Framförallt känns det sjukt bra man aktivt valt bort spelare som haft krav vi inte köper (längd på kontrakt och krav på outs). För mig tyder det på att man prioriterar sina egna visioner och krav och inte ger efter för vad som helst.

alfie Inte helt säkert, han svängde väl på Rissanen? Tror och hoppas han hoppar i Heljanko båten han med!