- Redigerad
PJ om nyförvärv i Corren:
– Det enkla svaret är att vi vill få in mer fart och föryngra lite grann. Få in spelare som tar nästa kliv. Bakke Olsen vill till NHL och kommer att visa det.
Hur många nyförvärv räknar du med?
– Fem-sex pusselbitar till, skulle jag säga. Den här gången kommer jag inte att säga något om att truppen ska vara klar till midsommar. Den kommer att vara klar 15 februari nästa år. Punkt.
Vem är förstamålvakt när ni går in i säsongen i höst?
– Ingen aning. Den är omöjlig att svara på.
Kontrakten går ut för bland andra William Worge Kreü och Henrik Törnqvist. Är det en fördel att de är ”hemmaspelare”?
– Absolut. Varje dag i veckan. Står det och väger mellan två likvärdiga spelare tar vi alltid det lokala. Det är inget att hymla om. Men jag har inte pratat med båda än och vill höra hur de känner och vilka roller de kan tänka sig.
Han säger också att Ginning är en realistisk drömvärvning, om än inte denna säsong pga Ginnings kontrakt till nästa sommar. Vrana nämns också som vanligt. Och om Ante:
Kan Ante Karlsson vara aktuell som assisterande tränare?
– Han har kommit in och gjort det väldigt bra. En omtyckt människa på Linköpings gator och torg och definitivt en kandidat att vara med i ett ledarteam. Därmed har jag inte sagt att det blir så.
Men du ser gärna att han blir kvar?
– Vi tycker om Ante, det gör vi.
Låter ju i alla fall inte som att han är avskriven…