Lukkinen Jag hoppas att man kan lösa Shore men känns inte så troligt & eftersom man sa att han fått oförtjänt mycket skit låter det som att man ändå är nöjda.

Tycker att laget är svårt att formera med Rattie, Shore, Bakke & till viss del Kovacs i uppställningen.

vill inte ha Rattie ihop med Shore, vill inte ha Rattie med Bakke, vill inte ha Kovacs ihop med Bakke eller Shore (känns dumt med två mer spelfördelare ihop). Samtidigt vill jag inte heller ha Bakke & Nybeck ihop då jag tror dom mår bra av att ha beprövade SHL spelare runt sig till att börja med.

Landar nog trots allt i

Nybeck Shore Elie

X Ljungh Kovacs

Ehn Bakke Rattie

LaumannBingo Tror som sagt inte heller man kan lösa Shore på ett smärtfritt sätt.. så länge man inte hittar något finskt lag med bra deg som kan tänkas ta över lönekostnaden för jag tror knappast han har något intresse från Schweiz 😬

Är det 6 mån utanför landet som gäller för våra transatlanter? Eftersom vi fick hockeyledigt tidigast möjligt så borde det innebära att de kan ansluta andra veckan i augusti under förutsättning att de sattes på första bästa flyg ut ur landet efter HV-matchen?

Eller hur fungerar det?

Jag tänkte skriva nåt smart om huruvida Ante kan tänka sig bli ass tränare igen eller inte. Men det blev långt och motsägelsefullt. Men alla människor gillar inte stå i centrum utan trivs bättre vid sidan om. Nu var han det i två säsonger till i Timrå efter kvalet var spelat och sökte sig hit så han kan ju inte må illa av vara huvudtränare. Ekonomiskt blir han nog en av bäst betalt ass tränare om han blir det samtidigt är det dumsnålt inte betala de pengarna. Får hoppas Pjårtensson är övertygade de hittar en lösning så det mesta av den lönen försvinner. Men det är ju dem som satt lhc I skiten pga den puckade onödiga förlängningen så bäst dem löser det.

Hur många lediga HC tjänster på SHL nivå finns det dock till nästa säsong? Alla lag har väl HC tillsatta enligt trovärdiga rykten. Ska Ante vara HC nästa säsong så är det nog vänta och hoppas nån får sparken eller söka sig utomlands.

SargUt Alla med insyn i föreningen vet att Hulta vinner alla k*kmätartävlingar.

Bara för att Lindroth inte är kvar 😂

LaumannBingo Ingår eventuella förlängningar i dom 5-6 pusselbitarna PJ pratade om?

Rimligtvis. Finns inte plats för 5-6 nya spelare plus förlängningar på några stycken.

NorthLondonForever Är det 6 mån utanför landet som gäller för våra transatlanter?

Jag tror det är 16 månader på Shore, va? 😏

Kjeppkinesen

Ja eller att man inte får ifrågasätta dessa experter med stor kunskap och låtsas hemliga källor.

Ang låter ju som klippt och skuren för Cluben. Mycket skicklig med uselt kroppsspråk, i alla fall enligt Sanny i podden. Vem passar bäst in i en kedja med Ang och Shore? Är det Rattie eller Kovács? 😂

Rattie - Shore - Ang: Legion of Gloom

Ska korrigera Törna förresten för att rätta upp saker och ting. Lönen där är 140 och inte 125.

Därav att jag trots Törnas avslutning tycker det blir oerhört svårt att behålla Törna för en roll i fjärde. Då ska han acceptera en sänkning till 80-100. När han förmodligen kan få ett hyfsat jobb i Finland likt Gallo fick är det nog svårt här.

Vi får se.

Mranonymous Hawel osv som varit intressant förut är inte aktuellt längre.

Skönt!

Mranonymous Den nya infon jag har idag iaf är att man söker en spelare till kedja 1 eller 2 men som är en ” Ehn ” typ. Så ni får skopa fram lite alternativ där.

Letar man efter ett etablerat namn eller någon från typ HA som man förväntar sig tar kliv i rätt omgivning? Spelar ålder och nationalitet någon roll?

Victor Stjernborg tror jag hade varit en perfekt värvning. Men ska väl vara klar för Skellefteå.

Sanny säger i dagens podd att Östman är typ en Führer i jämförelse med Håkansson… kan bli intressant detta. Håkansson beskrivs i övrigt som en supergubbe och väldigt snäll.

Lubos Horky i Rögle då? Inte sett honom supermycket men poängproduktionen är det inget fel på.

LaumannBingo angående lilja så är det inte så troligt att han hamnar här vad jag hör. Han gör ett bra slutspel där nere och vill vara kvar.

Man måste också ha med sig att spelare hellre går till lag som kontinuerligt går till slutspel så vi har en resa att göra helt klart. Vi tappar många namn där. ( tyvärr )

DragskottsDan Samtidigt behöver man ju inte vara en Bulan, Abbott eller Bert för att kunna ställa krav.

Musse kan ju vara betydligt tydligare med vad som förväntas av spelarna osv än Östman även om han nu skulle ”snällare”. Handlar ju lite om att man får fram vilken kravställan som gäller och inte hur det görs