Mranonymous Den nya infon jag har idag iaf är att man söker en spelare till kedja 1 eller 2 men som är en ” Ehn ” typ. Så ni får skopa fram lite alternativ där.

Mranonymous som jag har tolkat det så söker man någon som är lite yngre ( gissar under 30 ) nationalitet och vilken serie man kommer ifrån vet jag ej.

Som jag skrev redan för någon månad sedan:

https://www.eliteprospects.com/player/236358/lukas-rousek

Mranonymous Ja, dom behöver helt klart hitta spelare som passar in med det befintliga lagbygget.

Tycker som sagt att Nybeck ska få chansen högt upp direkt. Han har fint spelsinne och bra skott.

Nybeck - Shore - Rousek/Elie

Vi har många glidare i laget så jag förstår att man är på jakt efter en ny Ehn eller Elie.

Vad tror ni är på PJs önskelista? 

• Forward till första/andra? 

• Målvakt 

• 1-2 spelare till bottom six? 

• Back? 

Ni som kikat på J20, är Granath eller Emwall spelare som är redo att gå som 13/14 forwards?

Ivan Mer nepotism åt folket!

Nej men för att vara seriös, jag tror det är nått år för tidigt för honom med shl. Behöver stå mer i HA först

Tycker faktiskt att Bergsten slår huvudet på spiken i sina tankar om Musse som HC:

"På det sättet är det förstås en chansning och därför borde LHC snarast möjligt presentera Ante Karlsson i ledarstaben. Man ska inte underskatta den erfarenheten och det skulle ge oprövade Håkanson viktig stöttning när det blåser (för det kommer det att göra).

Karlsson hade varit ett säkrare val där du vet vad du får – men knappast ett val med samma potential att lyfta. Rätt eller fel? Det får resultaten utvisa. Men nog känns det som ett rätt fräckt val i en värld där tränarkarusellen snurrar och allt som oftast fastnar på samma namn."

Vill börja med att säga att ni har byggt upp ett grymt forum där jag och säkert många andra läser dagligen.
        Fortsätt med det!

Men nu kliar det i hela kroppen och jag måste få ut en fråga.

Nu när kyrkråttorna håller på att trilla ur, varför pratas det inte mer om Ang här inne?
        Grabben får resterande 9 utespelare att se ut som HA-spelare, okej ålder, spelar både vinge & C.
        Passar bra in som forward i första/andra.

Det negativa jag ser är att det kan bli eventuellt budkrig och att priset sticker.
        Hur går era tankar kring Ang?

Själv ser jag gärna att han lämnar ligan, för jag vill inte se honom i något annat lag i undre delen av tabellen nästa Säsong.

Förstår verkligen inte att vissa vill ha in spelare från HV. Trötta, stukade och med dåligt självförtroende.
          Jaaaaaaaaa, den/de, kommer att göra så Cluben lyfter till topp 6!
          Lägg ner, glöm det.

Dax att gå vidare.

HV går bort, vi dansar ut till vänster.
          HV går bort, vi dansar ut till vänster
          HV går bort, d går bort, d går bort, d går bort

Drabanten Ang är sjukt skicklig, toppspelare i ligan. För mig handlar det mer om att vi redan har Rattie/Shore/Kovacs som tilltänkta “spets” spelare. Tror vi hade mått bättre och blivit ett bättre lag att addera en “Ehn” liknande typ istället.

Sen efter Sannys såg mot Angs kroppspråk i matcherna mot modo så blir jag ännu mindre sugen på honom.

Drabanten Hur går era tankar kring Ang?

Det pratas mycket om Ang i andra trådar. Har skrivits flera inlägg bara idag. Min farhåga är att även om han är en grym spelare så känns det vanskligt med senaste säsongen i åtanke att värva en stjärna från ett uselt lag. Även om han själv gör sina poäng - bidrar han på totalen för laget? Svårt att veta. Rent hockeymässigt lockar han givetvis men till nästa säsong hoppas jag att PJårtensson lägger pusslet bättre och funderar över personligheter, roller och spelarnas driv. Om man anser att det finns en tydlig roll och han visar ett driv, vill någonstans och är motiverad att slita och vara seriös och professionell, så absolut.

Välkommen förresten! 🙂

Glädjande nyheter om att man söker spelare i bra ålder som står för bra jobb och stabilt spel. Kollar man på gjorda resp insläppta mål så är det inga enorma skillnader mot förra året (11 mål mindre gjorda är visserligen inte kattpiss, men jag trodde det skiljde sig mer). Insläppta skiljer sig bara ett mål. Little har inte levererat mål, Rattie har inte gjort det osv. Av den anledningen så måste vi hämta in en del av de förlorade målen hos t.ex. Rattie och därmed inte behöva mängder från andra. Sen är det kanske ett gäng som man inte ska förvänta sig samma produktion från som denna säsongen heller så klart. Problemet med spelartypen är att det kräver mycket mer över tid än att bara åka snabbt och vara duktig offensivt. Det kräver en helt annan typ av karaktär, och kanske också lite tålamod.

Två spelare som är spännande (av kanske olika skäl), om än kanske inte så realistiska:

Oscar Eklind - Stats, Contract, Salary & More

Axel Jonsson-Fjällby - Stats, Contract, Salary & More

Jonsson-Fjällby lär väl spela i Djurgården om de går upp och han inte förlänger där borta men han passar ju in väl på vad PJ hyllade i form av spelare som går ut och bara kör… 🙂