SIFFET jag är inte hundra. Man är absolut inte nöjd med Shore. Men jag tror tyvärr att han blir kvar. Den känslan har jag fått

Mranonymous Träligt, gillar ej vår center sida just nu, Shore/Ljungh/Bakke/Johnsson känns som vi saknar en center som driver på rejält.

SIFFET jag vet dock inte till 100% men svårt att bli av med det dyra kontraktet, i den åldern också.

Är inte alls sugen på Ang. Han är skicklig men är ju en kopia av Shore i övrigt. NEJ USCH. Vi har tillräckligt med trötta nordamerikaner som saknar hjärta och skicklighet har vi ju i Kovács. Hoppas det blir budkrig och att typ Luleå får betala ett rejält överpris för honom om Hv åker

Kjellman fjällby skulle nog vara ett piggt tillskott. Åka skridskor kan han så pj borde hålla ögonen öppna. Jag vet att han är ruskigt less på att bo i winnipeg med sin tjej och barn och tittar över pölen igen. Dock låter det som att han är mer inriktad på Schweiz än shl. Men kan va värt ett försök om inte dif går upp

alfie Snarare folk här inne som slagit huvudet på spiken och PB som jobbat ctrl C + ctrl V

Min första tanke också…. Repeatern PB

Vad tror ni om Engsund då? Gick ju lite rykten om honom innan han blev klar för Hv. Han bor väl i Västervik så Linköping är närmare än Luleee om han vill bo kvar. Han har ju varit klappklass i år så PJ får honom kanske billigt?

Kallzon Inte alls så sugen faktiskt. Även om han skulle gå ner i lön kostar han nog mer än han smakar. Blir tydligare för varje år som går och varje nytt lag han spelar i att det var specifikt hans roll i specifikt Bulan-hockeyn som byggde honom.

Jag är inte ett dugg jävla sugen på Ang. Bra skills, men tröttare än Shore möjligtvis?

Luoto kan jag tänka mig från HV, Alsing verkar OK, men sen är det stopp!

Skulle vi värva en spelare som Ang måste vi göra oss av med något inom samma kategori, Rattie, Kovacs, Shore. Blir för många “soft skills” i toppen. Broc ser jag dessutom som ersatt av Nybeck. Spelartypen Luoto däremot är så välkommen.

I min bok (som är en uppföljare till böckerna skrivna av @MrNebbiolo) så är Kovacs lika bra som Ang. Tycker dom fyller ungefär samma funktion i ett lag. Står för olika kreativa lösningar, utmanar försvaret på egen hand, har en viss stjärnglans och löser avgörande mål etc. Tror inte man vill ha flera sådana i samma trupp.

Låter väl både på Jakobsson själv och folk runtomkring som att det är en annan spelartyp man är på jakt efter. Skridskostark tvåvägsspelare. Om Rousek är för dyr kanske Austin Wagner passar in i årets lagbygge? Men han ryktades väl också vara ganska dyr förra året.

En ny Gordon hade suttit fint! Men det slutar väl med en ny Matteau istället..

Vi ska absolut inte under några som helst omständigheter ha in Ang i laget om vi vill att Cluben ska överleva i högsta ligan några år till. Vi kommer ju för fan implodera på grund av alla feta egon om vi fortsätter värva spelare som Ang.

Vi är inte intresserade av varken Ang eller Luoto. Bara Olle Alsing från HV.

Vi vill helst ha in en lite yngre svensk spelare. ( Ehn typ ) finns ej det hittar man annat men det är prio 1.

Sen vet vi vart vi ligger i hierarkin. Dom bästa Spelare vill till lag som spelar slutspel kontinuerligt & ja det gör ju inte riktigt vi.

Har man inte sagt att man vill föryngra laget och skapa en starkare core av svenska spelare, med andra ord kanske varken Luoto och Ang är intressanta.

Kan köpa den ambitionen, även om jänkare kan brinna för märket på bröstet (lex Little och lex Gordon som bölar som en liten flicka när det var slut. Mer sånt! )

MrNebbiolo Ersätter gärna Johan Johnsson med honom faktiskt, tycker vår fjärdekedja i dagsläget är brutalt värdelös.

Lawner-Johnsson-Hofbauer

Sämsta fjärde i ligan

Första halvan av säsongen var väl fjärdekedjan det enda som fungerade någorlunda. Framförallt Johnsson. Har gärna kvar honom.

jg Det där är vårt enskilt största problem att det är tillåtet att vara lat, det äter upp oss inifrån…

Det har tyvärr alltid varit tillåtet att vara loj sedan Mike la av. Ibland mer, ibland mindre, men sedan dess har det stört mig varje säsong. När Bert tog över var min förhoppning att han skulle kunna ändra på den kulturen, men han blev uppenbarligen inte vår lösning. Vet inte hur vi ska lyckas lösa det. Vi behöver noll tolerans mot att bara glida runt, inte ta hemarbete och att vara totalt viljelös på isen.