MrNebbiolo Absolut, jag har inte koll på Johnssons siffror så kan inte säga hur han presterat.

Men nu pratar du en spelare.

Det jag ifrågasätte var att fjärde måste vara den bästa kedjan defensivt och ha dom bästa defensiva spelarna, det känns som en sån där gammal myt som lever kvar.

Jag har inte orkat kolla supernoga men kollar man TOI/- i BP är topp 10

Pääjärvi, Elie, Hållander, Linus Nässén, Witkowski, Max Lindholm, Mastomäki, Hartmann, Oscar Lindberg.

Majoriteten är inte spelare som bara gnuggar fjärde-line

Men lägg ner k*kmätartävlingen om vem som vet mest.

Alla med insyn i föreningen vet att Hulta vinner alla k*kmätartävlingar.

MrNebbiolo

Bland annat gällande att jag har förstahandskälla på flertalet löner och det menar du är felaktiga uppgifter eller rentav påhitt är det så du menar?

Vill gärna ha något konkret bevis isf

Du sa dessutom att Werner var billigare än ”någon finne” kan du utveckla hur Werner är billigare än samtliga finska målvakter på marknaden?

Nu borde dina källor veta att jag menade Antti Raanta.

Det jag menar är att Werner måste vara ett billigare alternativ än en toppmålvakt.

Finns pengar till att värva en sån målvakt?. Det borde du veta mer än oss andra.

Jag ser hellre att vi får en back och center istället, som jag skrev förut som svar.

SargUt

Jag säger att jag inte har någon koll. Men det har inte MrNebbiolo heller.

Sen förlorar jag nog de flesta tävlingar..

Matte

När du säger konkret bevis, kan du precisera vad du menar då?

Ja då formulerade du dig synnerligen oklart eftersom du inte skrev det på något sätt.

Hur kan Werner vara ett billigt alternativ bara för att han kostar mindre än europeiska marknadens förmodligen dyraste målvakt? Du utvecklar inte dina ställningstaganden utan försöker endast svara svävande eller med dåliga motfrågor för att du inte kan facea det du faktiskt skrivit?

Kan väl vara klädsamt att inte bara sitta och trolla utan i så fall tydligt följa upp det man faktiskt skriver?

MrNebbiolo

Precis som du. Svarar som politiker. Hur mer konkret?

Ja, kanske en skärmdump eller något annat bevis som jag inte kan förneka.

Sen trollar du rätt bra och inte svarar på vad jag skriver och skriver att jag formulerar mig oklart. Vad är det du inte förstår?

Jag vet inte vad han tjänar. Men tror att han billigare än en toppmålvakt.

LHC spelarbudget kommer bli mindre till nästa säsong. Så någonstans position måste man minska på.

Matte

Kommer den bli mindre när Stålis senast i veckan sa till Corren att budgeten beräknas ligga kvar på ungefär samma nivå?

Vet du mer än Stålis?

Känns också fullt rimligt att jag ska bränna någon källa för att bevisa mig för ett troll som dig 😂

MrNebbiolo ge upp de går inte vinna mot sekten😂 ja skrev tidigt att de var många problem i laget som hade med alkohol att göra.. vart avstängd av de eftersom jag trollade och inte hade några säkra källor på de, sen när de 4 månader senare vart känt utåt var de okej för alla härinne att sitta skriva ut saker med namn på spelare och va som händer efter matcher.! Men då var de lugnt för @Lukkinen då var de inte samma regler längre. Håll dig till X istället där uppskattar folk din kunskap och information bättre.

Vtown

Sekten?

Vill bara ha bevis på att han inte trollar.

Kul att nu nämnder X. Där går han efter mrmadhawk inlägg.

Vtown ge upp de går inte vinna mot sekten😂 ja skrev tidigt att de var många problem i laget som hade med alkohol att göra..

Så som jag minns det så skrev du att en spelare var snål mot sin fru och att en annan käkade antidepp, och att det främst var det folk reagerade på.

Kan ge dig en viss poäng att det numera är okej att prata om att de super, men det är ju efter att krönikören i Corren skrev det öppet på sin Instagram och således var redan det ryktet ute i offentligheten.

Vad behöver vi göra för att du ska trivas här? Väldigt tråkigt att du känner att det inte ger nåt att diskutera Cluben på forat. Ju fler desto bättre tycker jag!

Jordfräs Gärna en teknisk utbildning med lite höjd och inget flum-tjafs-skit.

För att citera legendaren Hackman, min husgud, min boj i kajen.

Hackmans omvända kvadratlag:

“Professorers intellektuella briljans avtar med kvadraten på avståndet till den egna specialiteten”

Hackmans enkelhetsprincip:

“Krångla inte till saker i onödan”

MrNebbiolo

Lätt att skriva att jag bara trollar när du INTE kan svara mig.

Trodde inte du behövde läsa corren för att veta sånt.

Matte Men snälla människa.. jag tänkte hålla mig borta från den här diskussionen men varför i all fridens namn skulle han lägga ut bevis på saker som han fått reda på genom en källa han inte vill röja? Hans uppgifter har ju stämt bra hittills då Höken många gånger bekräftat precis det Nebban skrivit om löner osv.

Kan vi inte bara glädjas åt att vi har personer som har lite mer insyn än andra?

Sen är det ett diskussionsforum och man får tro och tycka vad man vill inom forumets gränser, men sitt inte och kasta skit när du inte heller (enligt dig själv) inte har några bevis eller belägg för det du skriver.

Alla får uttrycka sig som man vill, men onödig pajkastning tycker jag är.. ja onödig

DragskottsDan

Mycket av det han skriver kommer från honom.

Sen att han börja kalla mig troll för han inte kan svara är ok alltså?

Jag skriver vad jag tycker om målvaktsfrågan och vad jag tycker vi ska värva istället. Men det svara han inte på.

Matte

Det var väl snarare att till och med du borde således veta uppgiften eftersom den stod i Corren 😉

Känner att din kommentar gällande lönebudgeten stängde hela konversationen ganska fint på KO.

😂 Krya på dig!

Håller med er som säger att ska vi värva från Könjöping så borde Joona Luoto stå högst på önskelistan om pengen är rimlig. Rejäl, intensiv och skillad spelare. Ta in honom och matcha:

Luoto - Shore - Rattie
                      Ehn - Ljungh - Kovács
                      Elie - Bakke - Nybeck

Tre rätt vassa lines där. Enda frågetecknet är Shores vara eller icke vara och om han kan lyfta sig som center till Rattie kommande säsong.

MrNebbiolo

Tänker inte förstöra mer eller sänka mig till din nivå.

Men skulle vi verkligen haft Håkansson som huvudtränare om inte Östman uttåg påverkat nästa säsongs budget?

Jag vet inte. Det är vad jag tror. Sen kan du få håna mig för det hur mycket du vill. Om du mår bättre av det.

Men något vettigt svar kommer jag nog aldrig få.