ananas Östman och LHC har ändå ett giltigt avtal som båda behöver förhålla sig till. Om LHC inte vill betala mellanskillnaden utan tycker det är bättre att Östman inte hjälper Rögle så måste väl LHC kunna säga nej till ett sådant upplägg?

Vet ej hur det juridiska ser ut exakt, bara allmänt. Hur det ser ut med ”betala mellanskillnad” och på vilka villkor vet ju bara parterna. Sen kan ju ett generellt upplägg alltid förhandlas bort i samsyn.

Nils Om LHC inte vill betala mellanskillnaden så kan de givetvis säga nej, om du vill gå till Rögle så gör det men du får inga pengar av oss utan vi river kontraktet

Det beror ju på hur avtalet ser ut det….

Magkänslan säger att Östman inte lär hoppa på ett ass coach jobb såhär snabbt på. Han har det nog ganska bra och kan nog få bra erbjudanden om han väntar ett tag. Inte så att det kryllar av HC för lag som söker ny HC mitt under säsong.

Är det inte lite konstigt att vi presenterar Musse när han ska gå in i NL-slutspelet nu? Sånt brukar ju annars presenteras när alla inblandade parter har spelat klart. Men jag antar att vi behövde presentera honom nu så blivande nyförvärv vet vem de ska spela under.

Kjeppkinesen Tror som du, vi behöver stå klart med vem som leder skutan. Sen är det bara rätt. Schweiz har aldrig respekterat det där, de presenterar spelare redan på hösten. Rätt med tillbaka-kaka.

Om nu Östman är så fantastiskt kompetent, likt det så mången förståsigpåare runt om i Hockeysverige basunerat ut, borde en toppcoach som Östman kunna landa ett välbetalt HC-jobb och således borde vi kunna bli kvitt oket han låst oss fast med.

Ring Pajen. RING!

Kapten Duck borde en toppcoach som Östman kunna landa ett välbetalt HC-jobb

Nog ska väl en toppcoach kunna hitta ett topplag? 🙂

ananas Vem är förstamålvakt när ni går in i säsongen i höst?

– Ingen aning. Den är omöjlig att svara på.

Ändå lite förvånande att han inte nämner något om att Myrenberg gjort det bra och man vill ge honom chansen till en större roll

Angående Musse som HC är det framförallt ett par saker som jag gillar med tillsättningen.

För mig är Musse klass. Cluben har saknat klass på så många sätt men här får man in en välfriserad herre på 50 bast med 10 års erfarenhet av coachning i SHL och Schweiz. Musse på isen var en lojal herre som var klass rakt igenom. Det är ingenting som försvinner bara för att man tar klivet upp i båset.

Jag gillar också att han har hjärta för Cluben, det kommer man extremt långt på. Inget ont om den gode Ante men med Musse blir det en helt annan fräschör.

Har ingen tvekan runt det hockeymässiga. Musse kan SHL utifrån och in och vet precis vad som krävs för att bli framgångsrik och vad det handlar om.

Det återstår såklart att se men magkänslan sammantaget är bra på den här tillsättningen.

Kapten Duck intressant vad pajen ska ta sig till. Kontraktslös efter säsongen om jag inte minns fel. Något för pj att ringa på? Ring pajen, pj! Ring!

Nybeck - Shore - Rousek

Ehn - Ljungh - Kovacs

Elie - Bakke - Rattie

Hof - Johnsson - Fornåå

Lawner

Tre olika kedjor som kan turas om att bära laget. Frågetecknet är väl Shore men han sitter på ett dyrt kontrakt och LHC tycker att han har fått ”oförtjänt kritik” så räknar just nu med att han blir kvar.

Matte

Känns fullt rimligt att en snubbe som tycker vi ska behålla Werner och kunna bli bättre som förening uttalar sig huruvida andra har koll 😂

MrNebbiolo tänkte exakt samma sak😂. Mattias vaknar halvt bakfull, bitter över att frugan inte släppt till inatt. Har fått sova på soffan. Vaknar och är lite frustrerad och tänker ”nu ska jag gå in på bullen och slänga iväg en smocka mot nebban”. Nä du Mattias, koll, det har han den gode Nebbiolo.

Och jag håller med här, kan vi få Zacke till en billig peng så är det ju självklart klasser bättre än Johnson, som varit totalt bedrövlig bortsätt från första 10 matcherna.

Metallica

Givetvis det mest ekonomiska för föreningen att behålla Shore. Det väl upp till Musse nu tänker jag tillsammans med Ante om han nu blir kvar att värdera läget.

Det svåraste blir väl att sälja in det till oss supporters. Jag tycker också det vore intessant att verkligen ge Nybeck chansen högt upp i laget.

Vad tänker du om fjärdekedja? Upplever att vi hade svårt att stänga många matcher just eftersom vi hade en kanonkedja för det 23/24 medans nu var den kedjan sämst i ligan.