Kjeppkinesen

Kan hålla med, blir intressant och se var man hittar framtida värvningar ifrån. Tex tar jag hellre en hyfsat ung Heikkinen än en trött Jakob Lilja som det varit snack om..

Däremot kan jag tycka att ifall man ska föryngra och försvenska så passar ju tex Heikkinen, Stjernborg och Hugo Gustafsson mm in. Helt dumt är det inte, jag vill dessutom se en tydligare hierarki nästa säsong.

SnipernPyatt2 en trött Jakob Lilja

Hoppas verkligen att den där värvningen inte blir av. Känns annars som man gör samma misstag ännu en gång. En proppmätt 32-åring som kräver hög lön och börjar bli skadebenägen. Dessutom kommer det bli ett drev kring att vi plockar in en tidigare KHL-spelare.

SnipernPyatt2 jag vill dessutom se en tydligare hierarki nästa säsong

Var inte det grejen i år?

Att vi skulle ha en tydligare hierarki framförallt på forwardssidan med mer spets i kedja ½, en vettig 3 & billig defensiv 4

Metallica Dessutom kommer det bli ett drev kring att vi plockar in en tidigare KHL-spelare.

Det är väl det enda som jag känner tar emot. Att det kommer bli ett jävla liv.

Tror ni Kovax blir kvar?

Någon som har koll på vad/om vi fick nån ersättning för Hävelid och Aronsson?

Kjeppkinesen Tror han blir kvar. Han har gjort det bra men tror fortfarande han har några nivåer till.

Om AIK går upp lär han väl självmant bryta kontraktet och gå dit..

Jocke Förstått det som att vi fick en slant för AA.

Som för övrigt gjort lika många mål (1) på tre matcher som på två säsonger hos oss.

jg Med juniorer då eller ? För en ‘knekt’ är ju en knekt oavsett svensk eller Nordamerikan…….. men visst vore fantastiskt om några fler juniorer kan få chansen….. sen ska dom förstås hålla kvaliteten också.

DragskottsDan Om AIK går upp lär han väl självmant bryta kontraktet och gå dit..

Det sjuka är att det inte alls är omöjligt. AIK är galet bra just nu. Och om de faktiskt går upp kommer de rycka i Kovax och han skulle aldrig tacka nej till AIK. Hemska tanke.

Kan inte tänka mig att Kovács har en klausul i sitt kontrakt att han får gå från ett SHL-lag till ett annat.

Lukkinen Kan inte tänka mig att Kovács har en klausul i sitt kontrakt att han får gå från ett SHL-lag till ett annat.

Det löser Kovax genom att göra sig omöjlig här så vi måste släppa honom.