Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Vtown Jomen sen ska ju Elliot själv ha sin lön+avgifter. Så låter väl som att det handlar om 400k-500k i slutändan. Inte prioriteringen jag hade gjort om det va min egen plånbok men PJ+Tony tänker nog inte så långsiktigt i det här läget. De gör nog allt de kan för att rädda upp situationen här och nu.
alfie Inte prioriteringen jag hade gjort om det va min egen plånbok men PJ+Tony tänker nog inte så långsiktigt i det här läget. De gör nog allt de kan för att rädda upp situationen här och nu.
Att rädda upp situationen här och nu är att tänka långsiktigt.
alfie Ja skulle kunna tro att PJ teamet tänker både kortsiktigt och långsiktigt.
- Kortsiktigt: Vi behöver någon som tar Littles plats resten av säsongen. Det vore idiotiskt att inte försöka fylla upp laget ifall vi får flera skador.
- Långsiktigt: Gör Elliot succé så kan vi skriva kontrakt med honom för nästkommande säsonger till en moderat lön. Så att ge en Linköpingspojk en chans att visa upp vad han går för är ju en win win situation om det klaffar.
Vi var tydligen sugna på Bryggman. Synd att det inte gick att lösa. Hans storlek och näsa för poäng hade varit mumma!
- Redigerad
Kjeppkinesen På ett sätt, ja. Men tror inte Ekmark kommer ha en sådan impact att det motiverar ett såpass kraftigt överpris. Tror inte han gör varken till eller från när det handlar om att åka ur eller inte. Och då är det en halv mille i sjön som kunde investerats i nästa års trupp där man hade kunnat få “en Ekmark” över hela säsongen för typ samma pris.
Men det är bara min åsikt Ekmark får gärna motbevis mig likt Mad Max gjort hittills!
TheDude Jag förstår inte vad problemet är. Vi får en kille som fyller en roll som går in i budgeten. Den här tiden på året så kostar alla värningar mycket pengar.
Hade hellre sett att man lade säg en miljon på en spelare med större uppsida än en halv miljon på Ekmark. Du behöver inte hålla med om det. Det fanns spelare man kunde köpa loss men nu tog man in Ekmark och valda att inte plocka in någon mer eftersom det totalt sett då blev för dyrt.
- Redigerad
Skillnaden är att dessa spelare ej fanns. Priset för toppspelare i HA var ungefär 1,5 miljoner i total med köp plus lön osv. Horky i Rögle kostade deras lag 1,7 miljoner, vad jag hör gjorde Tony och PJ bedömningen att de nivåer priserna låg på inte var rimliga sett till vilka spelare som faktiskt fanns.
Vi var på både Hayhurst och Bryggman vad jag hör men lagen sa nej till våra bud som sagt.
MrNebbiolo Spelarna fanns med andra ord, det handlar mest om vad som är ett rimligt pris då. Men har man redan lagt en del pengar på en kropp (Ekmark) blir man ju såklart per automatik mer selektiv med vad man eventuellt kan ta in utöver det.
Även utan Broc har vi Shoreline, Ehn-Ljungh-Kovaxx och Dansken för topp 6 i slutspurten. Var en legoknekt, t.ex Hayhurst(som aldrig tidigare spelat i SHL) bättre lämpad än Ekmark för tredje/fjärde? Ser också Ekmark som en nyttig värvning. Som sagt, ett par skador till så hade vi eventuellt stått där med Torvfelt och Emvall jr i kvalet.
Almtunas uppgifter är deras uppgifter och det får stå för Almtuna.
Min uppfattning är att den totala kostnaden för Ekmark resten av säsongen snarare handlar om sisådär 200 KSEK… och det är inte något ”hittepå” från min sida utan från synnerligen trovärdig ort..
Jag hör samma siffror och tycker de uppgifter som cirkulerar i media i övrigt faller på sin egen orimlighet.
- Redigerad
Förstår faktiskt inte varför Almtuna går ut med några “summor” överhuvudtaget. Trodde det var en oskriven regel mellan klubbarna att man inte pratar öppet om pengar på det sättet.
PuckOut alla tre almtunafans var väl upprörda, så de ville lugna massorna