Nu är ju detta sillytråden och såklart ska här stötas och blötas hur SHL-laget bör formeras. Men kan ändå inte låta bli att upprepa mig…. A-laget är vårt främsta representationslag och föreningens välmående kommer därför alltid att mätas utifrån ”hur det går i SHL”. Men oavsett hur stora stjärnor/skickliga spelare vi signar kommer vi, enligt mig, inte nå dit vi vill…. Bli en över tid stabil förening att räkna med på den övre halvan av SHL säsong efter säsong om inte hela grunden är stabil och solid. Jag tror vi måste börja bygga huset från grunden, definiera vad vi vill vara, vilken värdegrund vi ska ha, hur vi ska ta oss dit, vad man har rätt förvänta sig när man ansluter till LHC från ungdom via junior (NIU/LIU) upp till seniorelit.
Gång på gång snackas det om att ”ta tag i det och förändra”, men det gäller att göra det också och få med sig alla på tåget. Kan man inte acceptera vårt tåget är på väg och hur resan kommer se ut får man välja ett annat tåg.
Mycket har förändrats till det bättre under CJS ledning, många stenar har vänts på och bland annat ekonomin nagelfars.
Vi måste bli en förening dit man vill komma av rätt skäl. Där man utvecklas, har kul, jobbar tillsammans mot högre höjder och med tydliga krav. Från folket på kansliet till spelarna i alla våra lag, ytterst SHL-laget.