Anledningen till insamlingen är ju att sätta press på pajen och gereonsson och skicka signaler till dem. Nu får det vara slut på handlingsförlamade nollor vid makten. Antingen värvas det eller så ska båda bort.

Niklas_H

Gereosson får gärna vara handlingsförlamad i Tälje, men Jakobsson får gärna vara handlingskraftig i HC

@Metallica Vem är det på LHC:s sida som sköter kontakten med dig? Bara nyfiken!

exile82 Du har säkert rätt men jag vill tro att det finns massvis med spelare under kontrakt som är tillgängliga. Särskilt eftersom vi just nu är i akut behov av en korttidslösning. Finns många klubbar i världen med bra spelare som har det värre ställt ekonomiskt än oss och som kanske inte har ett späckat schema över jul och är villiga att bli av med en tung lön i en månad eller två.

Efterlyser helt enkelt lite kreativitet, inte bara ringa sina vanliga go to-agenter och kolla läget.

alfie Fair enough. Jag är nog mest pessimistisk av tradition när det gäller våra sportchefer och “kreativa lösningar”. Men visst har Pajen nämnt att spelare under kontrakt kan vara intressant.

“Seeing is believing” är ett bra motto dock

Swedinho

Kanske en rubrik till texten, typ ”Kära Supporter!” eller liknande..

För dem som har möjlighet att retweeta. Förra inlägget spreds ett par gånger iaf.

Har någon delat i Öppet supporterforum på Facebook? Mängder med människor som inte sitter där och inte på bullen.

• [raderad]

clubenS nej tror ingen har gjort det, jag har inte facebook så kan inte

clubenS Har inte heller Facebook men det låter väl som en kanonidé. All information kring insamlingen finns i den här tråden ifall det skulle uppstå någon fundering från något håll.

Swedinho Denna bild är ett klockrent exempel på vad man kan lägga ut.

Vad som sker framöver påverkar såklart slagkraften också. Vinner LHC varenda match och Pajen får loss Hudon samtidigt som det utlovas stora namn så kanske behovet av en insamling minskar..

Eller så blir det kräftgång framöver och frånvarolistan fortsätter öka. Då är det väl ganska lägligt att fortsätta efterfråga värvningar och (om man har möjlighet) att kanske bidra med någon hundralapp.

Vi kan väl låtsas att vi samlar in pengar till framtida böter för spelare så blir det lagom coolt även för ståplats-supporters…

• [raderad]

Mäktig insamling som bidrog till att vi fick in Ikonen. Jag tror han kommer bli en bra “kropp” för j20 truppen. Förhoppningsvis kan han bidra med lite rutin och bastuvitsar i omklädningsrummet.

[raderad] bastuvitsar i omklädningsrummet.

En Jussi Rynnäs alltså, han var tydligen sjukt rolig som person, i kassen mer orolig dock…