Har vi redan nått ut till Flashback alltså. 🙂 Då går det åt rätt håll iaf. Kul med ilskna HV-supportrar.

[raderad]

Hur kan du få det till att det är en nackdel när supportrar vill skänka pengar till klubben öronmärkta för nyförvärv? Jag påstår inte att det är dom här pengarna det hänger på men symbolvärdet och engagemanget kan man väl inte klaga på.

[raderad]

Jag håller med om att det känns lite B att Cluben har blivit en swish-hora. Men så länge vi spelar i SHL så säljer jag med glädje mig själv och alla jag känner för en tjuga om det är det som krävs. Vi måste till varje pris undvika att bli som Hästen.

• [raderad]

• Redigerad

Orkar inte ens gå in i en diskussion om detta då det är en icke fråga. Antar att ni som dragit igång denna insamling vanligtvis inte tillhör ståplats publiken när ni besöker arenan, för att man ser sällan Aik/Djurgården osv ha dessa insamlingar av just samma anledning… För att det är så jävla pinsamt!

Oavsett vad så begriper jag inte vad ni håller på med. Vad räknar ni med att få in 50 000 ?. Vad vill ni då att pajkobsson ska trolla fram ? Förra året hade det iallafall ett större syfte. Vi låg riktigt pyrt till för att åka ut. Insamlingen var organiserad och flera större aktörer gick in och hjälpte till i ett mer prikärtläge. Trots att jockiboii med flera putsade in 100 000 kronor så hade en allsvensk pissklubb som Tälje samlat ihop mer pengar på bara några timmar. Nu kommer det bli ett medialt uppnås som slutar i att vi samlar ihop lite kaffepengar till föreningen samtidigt som övriga hockeysverige återigen skattar åt oss.

Antar och hoppas att WL tar avstånd från detta.

[raderad]

Du gör så stor grej av det. Antingen vill du vara med och bidra, eller så kan du strunta i det och sätta dig vid sidan av och missa att vara med och bidra till swishspelaren som tar hem SM-guldet till oss. Ditt val.

• [raderad]

• Redigerad

Älskar att man sitter och kallar det pinsamt att samla in pengar till ett nyförvärv och ja det kanske blir lite pengar men då har iaf vi gjort vårt.

MEN när det kommer upp att man ska swisha pengar till ” Free Kjell kriminell ” som har hoppat över stängslet för han fick böter pga att han gjorde fel och inte kan ta konsekvensen då är det mer rimligt? Får inte ihop logiken.

Och att övriga Hockeysverige skrattar åt oss, På riktigt? Vem bryr sig för fem öre, kunde verkligen inte bry mig mindre

Plus att dom kanske köper riktigt gott kvalitet kaffe för våra pengar till spelarna! Grymt ju

En negativ kommentar på Flashback och hela självbilden sprack. Vad ska Djurgårdens fotbollssupportrar i Hockeyallsvenskan egentligen tycka om oss nu. Ajaj..

Björkman skrev iaf att man “jagar spelare över hela världen just nu”. Hoppas man plockar in en uzbek med hästaslägga framöver.

[raderad] Word! ”Sympati för det avstängda” brukar dom väl kalla det?

[raderad]

Det är väl just att läget är ganska prikärt nu ochså när vi knappt får ihop ett speldugligt lag snart pga alla skador/övrig frånvaro. Ett par-tre förluster på rad så kan vi ligga riktigt pyrt till i år ochså. Bättre att göra något nu innan det är för sent och bättre att göra något litet än ingenting alls. Det är frivilligt att bidra men jag beklagar att du tvingas stå ut med att skämmas för detta engagemang. Skänk en slant till driften av bullen istället vettja!

Det är frivilligt att skänka och stötta Cluben. Jag stöttade givetvis och är tillfreds med det. Bra initiativ och föreningen behöver alla medel som bjuds. Skippar en flarra till nyåret och njuter när alla andra också bidrar. 300-500 tusen borde lätt trilla in.

• [raderad]

Jag skulle inte kalla mig bitter utan mer en “realist”. Det är inte vår uppgift att samla in pengar till spelarrekryteringar, sätta press på Pajen o Co att spendera pengar som vi egentligen inte har. Vi må ha problem nu och vi lär ha samma problem nästa år. Ska vi göra likadant då?

Som jag tidigare skrev, insamlingen kommer att generera så lite pengar att det inte räcker att rekrytera en allsvensk spelare resten utav säsongen. Sedan sitter förmodligen ni som redan swishat in ett par hundra kronor och drömmer om toppspelare från Ahl och hoppas att Pajen ska agera. Jag tycker det blir fel när supportrar ska försöka ge krav på vilka nyförvärv man ska ta in. Det är den sportsliga ledningens ansvar och dom ska rekrytera efter den budgeten som finns.

Har inget emot kampanjen, jag kan väl snarare uppskatta signalvärdet i det. Men även jag är realist och har lite svårt att se vad det skulle kunna leda till i praktiken. Det stora problemet verkar ju vara en extremt tunn spelarmarknad

[raderad] Trots att jockiboii med flera putsade in 100 000 kronor så hade en allsvensk pissklubb som Tälje samlat ihop mer pengar på bara några timmar.

Om jag inte minns fel så räknade Tälje med sponsorpengar i sin insamling, medan vår insamling endast innefattade privatpersoner + Jockiboi. Därav den högre summan för Tälje.

Sedan är frågan såklart om det är lönt i slutändan med tanke på att vi är i ett annat läge nu än vi var då när vi tog in Rautio. En insamling skickar dock ett större signalvärde än att någon skickar ett mejl som förmodligen inte besvaras eller att någon skickar en taskigt skrivet kommentar på LHC:s Facebooksida. Det är inte direkt något som sker årligen i Clubens supporterkretsar (spelarinsamlingar dvs).

Förresten, vem bryr sig om vad HIV-packet tycker? Samma pack som bad folk från Jönköping Södra att använda blink-pyros i introt i senaste matchen mot oss för att sedan dra strax efteråt? Samma pack som för några år sedan lyckades med konsten att ställa in en resa mot oss? Håller inte direkt deras åsikter högt och det gör jag inte för några andra motståndarsupportrar heller för den delen.

Anledningen till insamlingen är ju att sätta press på pajen och gereonsson och skicka signaler till dem. Nu får det vara slut på handlingsförlamade nollor vid makten. Antingen värvas det eller så ska båda bort.

Niklas_H

Gereosson får gärna vara handlingsförlamad i Tälje, men Jakobsson får gärna vara handlingskraftig i HC

@Metallica Vem är det på LHC:s sida som sköter kontakten med dig? Bara nyfiken!

exile82 Du har säkert rätt men jag vill tro att det finns massvis med spelare under kontrakt som är tillgängliga. Särskilt eftersom vi just nu är i akut behov av en korttidslösning. Finns många klubbar i världen med bra spelare som har det värre ställt ekonomiskt än oss och som kanske inte har ett späckat schema över jul och är villiga att bli av med en tung lön i en månad eller två.

Efterlyser helt enkelt lite kreativitet, inte bara ringa sina vanliga go to-agenter och kolla läget.