Kjeppkinesen För att det är förbannat kul att skrika könsord till Joel Lundqvist. Om ni inte har provat så uppmanar jag er alla att testa.

Så gammal har jag faktiskt inte blivit än. Men det görs mest här hemma, barnen kan sitta med rätt stora ögon ibland…

Lukkinen Utveckla gärna hur den skulle vara mindre “vinklad”

Kom igen, ett alternativ mellan Kjell-Ååååkee och ok att håna döda/dödssjuka vore väl på sin plats? Rasism mot motståndare går in under Kjell-Åke eller?

Kolle42

Det tycker jag inte. Finns oändligt många steg man kan pressa in i så fall. Det jag var ute efter, och som de flesta verkade fatta, var graderna. Vissa har ju bevisligen försvarat både hånandet av den döda supportern och Näkyväs cancer.

Lukkinen Där ser man, intressant att ok med rasism mot motståndare just nu har hela 86%.

Kolle har en poäng ändå. Det är en jävla skillnad att skrika “Kjell-Ååååkee” till nån som heter Kjell-Åke och att tex göra apljud till Oduya/håna max friberg för hans utseende/bua så fort rödin/lundqvist/whatever rör pucken, ha personliga hånramsor om specifika spelare som jämtin ditt jävla svin etc etc

Oändligt långt steg mellan nuvarande alternativ att skrika Kjell-Åke till Kjell-Åke och håna en död supporter/cancersjukspelare.

Finns sjukt många steg däremellan som jag tycker är mer värt att diskutera för att se vart folks gräns går. Tror det är Kolles poäng.

Niklas_H Finns sjukt många steg däremellan som jag tycker är mer värt att diskutera för att se vart folks gräns går.

Precis, sjukt många steg vilket gör det orimligt. Då dödshån och cancerhån bevisligen har uppmuntrats av vissa här fick det vara med på den tregradiga skalan. Lycka till att göra en poll som täcker in allt. Och iom att det inte går så är varje poll “vinklad” enligt samma logik? Fyra personer har redan stått för att de sympatiserar med dödshån och cancerhån. Skalan verkar således fylla sin funktion.

Edit
          Sedan står det i båda fallen “ex”, dvs en övning för läsarens fantasi att räkna in andra likvärdiga fall i dessa kategorier. För de allra flesta verkar inte det vara ett problem.

Lukkinen Absolut, säger bara att jag förstår kolles poäng. De tre alternativen nu på en skala 0-10 är typ 0, 2 och 10++++++++++.

Har personligen inget emot det, självklart kan inte hundratals alternativ vara med i pollen. Vore dock intressant att diskutera saker däremellan på skalan, som hånande apljud till oduya, hån om spelares utseenden etc i tråden för att se vart folk står inom supporterkulturen.

Niklas_H Vore dock intressant att diskutera saker däremellan på skalan, som hånande apljud till oduya, hån om spelares utseenden etc i tråden för att se vart folk står inom supporterkulturen.

Fine, point taken. Direkt rasism mot enskild spelare tror jag de flesta håller med om att det inte är lämpligt för klacken att framföra och vet inte om jag någonsin hört en organiserad ramsa om en spelares utseende? Kan ha fel på den punkten dock.

Jag tycker ändå den här pollfunktionen är lite festlig faktiskt. En funktion som helt klart borde användas mer!

Lukkinen Direkt rasism mot enskild spelare tror jag de flesta håller med om att det inte är lämpligt för klacken att framföra

Inte enligt omröstningen, då är en grov majoritet för det. På samma sätt som du räknar in mig bland de 4 för hånande av döda.

Kolle42

Hur i hela fridens namn får du "Det är helt ok att häckla motståndarna, ex “Kjelll-Åååke!”" till rasism?

Kolle42 På samma sätt som du räknar in mig bland de 4 för hånande av döda.

Jag konstaterade att fyra personer är för dödshån och cancerhån. Jag har inte en aning om vad du klickade så varför förutsätter du att jag räknade in dig till de fyra?

Lukkinen Hur i hela fridens namn får du “Det är helt ok att häckla motståndarna, ex “Kjelll-Åååke!”” till rasism?

Kjell-Åke är ju ett exempel av motståndare. Rahimi, Oduya och Edvin Hedberg skulle kunna vara några andra.