Laguppställning 22/23
[raderad]
Metallica du har en poäng där
I och med antagligen Ikonen in, och eventuellt Palmu också som det surras om, så kanske vi kan börja laborera inför FBK eller HV matchen. Om Palmu kommer antar jag man vill försöka få igång honom offensivt:
Palmu - Ljungh - Rattie
Strandberg - Maxwell - Russell
Gallo - Bystedt - Törna
Ikonen - Costmar - Weigelt
Vad har ni andra för tankar?
Vad har vi att röra oss med nu när Bystedt & Wagner sticker till JVM? Vet nån när dom åker
Strandberg Ljungh Rattie
Gallo Maxwell Russell
Ikonen Costmar Törna
Tell weigelt Junis?
Har jag missat någon?
Vet inte om Ekmark kanske närmar sig spel efter uppehållet? Man är ju sisådär på att uppdatera skadeläget kring spelare…
[raderad]
LaumannBingo ser det ut sådär åker vi på torsk hela tiden.. får klump i magen, måste värvas Nu
- Redigerad
Ehn är tillbaka när Bystedt och Wagner lämnar. Han missar första matchen på annandagen men i övrigt ska han ju vara tillgänglig under JVM-perioden. Svårt att försöka sig på någon direkt laguppställning, kommer ändras för varje match framöver känns det som.
Men i övrigt saknas Little, Hännikäinen, Mattå (kass spelare, men hans plats i truppen ska egentligen utgöras av spets). Då räcker det såklart inte med bara en Jasse. Minst 1 bra forward behöver komma in. Helst idag.
- Redigerad
East Det var ju mot Brynäs han gjorde tacklingen. Så 4 matcher från Skellefteå & framåt
Rob Han tränar för fullt enligt Corren. Kanske åker med som extraforward till Karlstad i morgon.
Min uppställning under JVM:
Gallo - Ljungh - Rattie
Ehn - Strandberg - Russell
Ikonen - Maxwell - Törna
Weigelt - Costmar - Ekmark
Med alla tillbaka hade jag ställt upp följande
Palmu-Ljungh-Hännikeinen
Little-Strandberg-Rattie
Ehn-Bystedt-Russell
Gallo-Costmar-Törna
Maxwell, Ekmark, Weigelt
Ska väl mycket till att vi skulle ha alla frisk. Men på pappret ser det där ändå rätt okej ut
Jag vet inte vad det är men jag gillar en kedja med de båda Motalasönerna tillsammans, sen om de ska lira fjärde eller tredje låter jag vara osagt.
- Redigerad
När alla är friska och hela:
Palmu - Ljungh - Russell
Little - Strandberg - Rattie
Ehn - Bystedt - Törnqvist
Hänni - Costmar - Gallo
Maxwell (Ikonen)
Ser inte ens så värst illa ut
Edit
Glömde visst bort Ehn. Åtgärdat nu.
Lukkinen är Ehn petad?
Byta plats på hänikeienen o törna så är de sm guld med denna uppställning
- Redigerad
Palmu - Ljungh - Russell
Ehn - Strandberg - Rattie
Little - Bystedt - Törna
Ska man lyckas med tre producerande kedjor för en gångs skull? Förmodligen inte.. Men på pappret ser man djupet i truppen (om alla kan spela, vilket känns orimligt med vår historik..)
- Redigerad
Palmu - Ljungh - Russell
Little - Strandberg - Rattie
Ehn - Bystedt - Hänni
Törnqvist - Maxwell - Gallo
Costmar(Ikonen)
Så ska vi spela med alla friska, vilket vi alla vet är lika troligt som att Ejdsell kan rabbla tolvans multiplikationstabell.
Jag känner mig inte helt bekväm med att sätta Costmar utanför laget för jag gillar honom och han har framtiden för sig. Men när jag frågar mig själv med handen på hjärtat om Maxwell är en bättre hockeyspelare än Costmar just nu, så måste jag svara ‘ja’ på den frågan.
Tänk vad fint det skulle vara om Hävan lyckas få ordning på den där nedrans ryggen. Vilket sinnessjukt nyförvärv det skulle vara till våren.
Palmu - Ljungh - Rattie
Little - Maxwell - Russell
Ehn - Strandberg - Gallo
Heineken - Bystedt - Törna
Costmar, Ikonen med flera.
Utan inbördes ranking av kedja.
Alternativt tänker jag, utifrån känslan att Ljungh snarare blir som bäst i en kedja han är klart bäst i och där han kan ”lyfta andra mer”:
Palmu - Strandberg - Rattie
Little - Maxwell - Russell
Ehn - Ljungh - Gallo
Heineken - Bystedt - Törna
Costmar, Ikonen Med flera.