Bowmore du har en poäng men då handlar det ju bara om Pajkobssons stolthet. Bara för att de är importer innebär ju under det en automatisk nyckelroll. Blir vi ett bättre lag med Loui har jag inga problem med att nån av importerna får nöta bänk. Som tur är har ju två av de också utgående kontrakt.

Men det är också en hypotetisk diskussion eftersom det alltid kommer skador.

Hockeytröjan Mår bra tröjis 💓 Testar glaset halvfullt idag, imorn kanske Loui är på min shitlist, vi får se 😎

Men ärligt talat. Ser ni inte framför er hur vi ligger på kvalplats i januari, alla skriker efter förstärkning och så plockar Pajen till slut in typ den halvvuxne (Halbgewachs) från Växjö när han gjort typ 1+4 på 27 matcher? Det är lite i det ljuset jag argumenterar för Loui. Tror inte vi får se nån Rocco eller Rask eller allt annat det suktas efter.

Det kan fungera att plocka in någon spelare i ett senare skede. Om det går extremt dåligt före jul.

Dumt att måla fan på väggen redan, truppen kanske är bättre än vi tror = pengar sparade.

Fördelen med det är.

1. att skadeläget i truppen är mera klarlagd då.

tex ( får inte hända ) Högberg eller Ljung blir skadadade.

2. Kedjorna har satt sig och det uppenbarar sig tydligare vad vi behöver

3. Får vi en extremt dålig start så kan det mönstret brytas pga nytt ansikte i omklädningsrummet. Samt att det psykologiskt kan ge energi om vi börjar vinna lite efter nyförvärvet kommit.

4. Tränare behöver inte sparkas i första skedet om någon spets värvas istället.

Växsjö har genom åren lyckats bra med detta.

Dock snackar jag då inte om någon sparkad spelare i shl. Inte heller någon ifrån norska div fem.

Då snackar vi någon som gör skillnad. Typ Andrew Calof som Växjö tog in för ett antal år sedan ( blev sämre åren efter dock).

alfie

Hah skönt! Jo men jag håller med. En steroidpumpad Håkan Hellström med en evighet i NHL på meritlistan är definitivt mer lockande än de mid-seasonvärvningar som vi brukar landa

Känslan är att vi kom rätt.många steg närmre en värvning av Loui idag….

Tror ni det kmr nyförvärv eller ? 🙂

RoB30 ja efter några förluster till, dom ska bara vänta på miraklet som ska ske först och förlora 5-10 matcher till innan dom inser något

Kanske är ny head coach som vi ska leta? Vilken enskild ny spelare ska vända detta?

Strategen ja, nu har vi gått genom Tangnes, Tommy, Bert och Klasse som HCs på några få år, lägg till Eriksson och Åkerman som interimlösning. Och det ser lika jävligt ut för varje HC som passerar.

Men visst, vi kan skicka Klasse

Schwartzen hahaha precis pajen inser inte att det behövs redan nu … 🙁

Värvar vi en trött och en helt hopplöst dålig Loui Eriksson som övriga SHL-lag inte ens tar i med tång och som med 100% säkerhet kommer få harva i fjärdekedjan efter tre omgångar så tappar jag det sista lilla förtroende jag har för Pajen. För det är en värvning som Jakobsson aldrig skulle göra.

exile82 Jag tycker man ska låta en tränare få god tid på sig att lyckas och än tycker jag Östman ska få mer tid att visa att han kan lyckas.

Det jag är ute efter är att som det ser ut nu kvittar det om vi tar in EN ny spelare. Mentaliteten och spelet måste förändras och det är coachens ansvar.

Spara pengarna så vi får en minimal chans att klara elitlicensen framöver.

Jag vet inte vad för värvning som skulle kunna göra läget bättre. Är också mycket tveksam till att en tränar-rockad skulle hjälpa. Känner mig uppgiven. Och i mitt huvud ekar orden från Wennerholms krönika i somras ”lyckas inte lhc nu, med det laget, då är det något ruttet i föreningen”.

Har allrid tyckt att hans journalistik är bedrövlig. Men här har han rätt. Även om det är en öppen dörr att sparka in. Så skriver han det som lhc Inte förmår se själva.

Loosermentaliteten. Ursäkterna. Den bleka självbilden. Den förtvivlade jakten på att få vara relevanta. Är bara några av produkterna ur rötan.

Jag förstår personligen inte vad som skulle vara ruttet i föreningen?
                  Eller även om något är ruttet, hur det kan påverka respektive representationslag?

Gick väl bra för våra yngre kullar i fjol så uppenbarligen kan man nå framgång med LHC-loggan på bröstet, eller?

Jag tycker som många är inne på att LHC halkat efter, eller må hända behövt kompromissa en del.
                  Man må ha växt och vill göra saker bättre, men det kanske inte blir riktigt samma utväxling som övriga lag.

Mycket snack om processer och byte av spelsystem med flera, men har man utvärderat spelarmaterialet för det?

Må hända nytt blod och nya idéer borde vara på sin plats men faktum är att det är herrarnas A-lag primärt som inte får till det, och det måste väl ändå vara isolerat till dem? Eller spelar de skit för någon på kansliét glömt köpa fredagsfika?

Vi har spelare med meriter av rang i laget men lagbygget / tränarskaran är inte ihopsatt bra alls.
                  Är jävligt trött på Östmans “arga utåt där han förstår fansen” och nästan lägger detta helt på spelararna.
                  …det är väl han som ska få kedjorna och spelat att klaffa med materialet som spelat både VM och OS?

Jag ger Östman tio omgångar, ser det inte bättre ut så ska han och övriga i tränarstaben ryka. Tränaren spelar stor roll och senaste vi hade en bra tränare (Tagnes) så spelade vi en framgångsrik och underhållande hockey. Det är bara att titta på tränarna vi rekryterat efter honom??

Det är mycket som gått snett i föreningen men anställningarna av Emvall och Pajen är för mig oförlåtliga. Jag är ganska övertygad att om vi anställt en prövad och kompetent GM/sportchef istället för Emvall så hade vi sportsligt befunnit oss i ett helt annat läge idag. Efter Emvall gör man om samma misstag och anställer Pajen, helt sjukt egentligen?

Pajen har inte direkt rosat marknaden vad gäller spelarrekryteringar, men han har FRAMFÖRALLT inte träffat rätt på någon tränarrektytering! Tycker det är det stora problemet.