alfie Gillar din optimism. Jag tror fortfarande inte att han kommer att bidra så mycket på isen mer än att stjäla istid av Bystedt eller någon annan av våra egna (för det är ju så det brukar bli).
Men nu killgissar jag vilt

Något är lurt här! När @alfie är den som är positivt på Bullen är det fan dags att börja ana ugglor i mossen! 😉

Haha, amen fan.. Gångerna jag fått höra att jag är optimist i livet kan nog räknas på ena handens fingrar, så tack för den @exile82 😉

Skador kommer och jag tror verkligen att Östman VILL använda Bystedt. Det går att lösa. Och som sagt - Loui är mångsidig, inte givet att han måste spela förstakedja och PP. Skulle han visa gammal god form blir han givetvis svår att peta men om han gör det tror jag inte att nån här tackar nej heller, då är det en superstar på SHL-nivå. Har han tappat edgen har han ändå en funktion att fylla i typ en tredjekedja och som proffsig mentor.

EDIT: ser iaf en ganska tydlig tanke bakom en sån värvning. Det gjorde jag inte med Matteau.

Vi lär behöva fylla på om maxwell är skadad iaf så varför inte prova Loui.

@storfiskarn34 lyser med sin frånvaro, börjar tro på riktigt att han är nån i LHC:s ledning för hans källor är riktigt bra så vi kanske hör honom inom några veckor 😉

Lukkinen När @alfie är den som är positivt på Bullen är det fan dags att börja ana ugglor i mossen! 😉

Då vet man att vi närmar oss en kris, en total härdsmälta…

Om Loui fortfarande har “det”:

Loui-Ljungh-Russell
    Little-Strandberg-Rattie
    Bystedt-Ehn-Törna
    Heineken-Costmar-Gallo/Matteau
    (Maxwell,Ekmark,Weigelt)

Om Loui har tappat sin offensiva edge:

Little-Ljungh-Russell
    Bystedt-Strandberg-Rattie
    Loui-Ehn-Törna
    Heineken-Costmar-Gallo/Matteau
    (Maxwell,Ekmark,Weigelt)

Oavsett - fin bredd och gott om spelare som kan kliva upp och vikariera högre upp NÄR skadorna kommer.

EDIT: känns dessutom mycket mer troligt än Rocco (där finns det dessutom frågetecken för motivation och lär kosta många gånger mer). Är Loui till Cluben bara Sannys spekulationer eller finns det nån substans om att intresse ska finnas?

Lite klipp från hans tid i Arizona. Detta är alltså bara för några månader sedan..

Slår in den på volley i slottet

Mottagning på blå och kyligt avslut

Mellan benen

Kyligt avslut

Svårt att bedöma endast utifrån highlights men med tanke på att han vill fortsätta spela ishockey pga motivation och inte drivs av pengarna (kräver ingen hög lön, lär väl ha x antal mille på sparkontot oavsett) så kanske inte detta är så dumt som sagt.

alfie

Jag kan köpa uppställningen om Loui fortfarande har det i sig men samtidigt känns det väldigt osannolikt att 3 importer, (Heineken, Matteau och Maxwell), ska vara i 4:e kedjan/utanför laget. I ett sådant scenario har man verkligen misslyckas och kastat pengar i sjön.

Bowmore Tror personligen inte att någon av de tre herrarna platsar i en toppkedja här. Oavsett om man värvar något mer.

Säger väl en del om vad man nu sitter på för kontrakt. Men Hännikäinen blir ju inte en mer lyckad värvning bara för att han gör ett dåligt jobb i förstakedjan istället för ett mediokert jobb i en tredjekedja.

Bowmore du har en poäng men då handlar det ju bara om Pajkobssons stolthet. Bara för att de är importer innebär ju under det en automatisk nyckelroll. Blir vi ett bättre lag med Loui har jag inga problem med att nån av importerna får nöta bänk. Som tur är har ju två av de också utgående kontrakt.

Men det är också en hypotetisk diskussion eftersom det alltid kommer skador.

Hockeytröjan Mår bra tröjis 💓 Testar glaset halvfullt idag, imorn kanske Loui är på min shitlist, vi får se 😎

Men ärligt talat. Ser ni inte framför er hur vi ligger på kvalplats i januari, alla skriker efter förstärkning och så plockar Pajen till slut in typ den halvvuxne (Halbgewachs) från Växjö när han gjort typ 1+4 på 27 matcher? Det är lite i det ljuset jag argumenterar för Loui. Tror inte vi får se nån Rocco eller Rask eller allt annat det suktas efter.

Det kan fungera att plocka in någon spelare i ett senare skede. Om det går extremt dåligt före jul.

Dumt att måla fan på väggen redan, truppen kanske är bättre än vi tror = pengar sparade.

Fördelen med det är.

1. att skadeläget i truppen är mera klarlagd då.

tex ( får inte hända ) Högberg eller Ljung blir skadadade.

2. Kedjorna har satt sig och det uppenbarar sig tydligare vad vi behöver

3. Får vi en extremt dålig start så kan det mönstret brytas pga nytt ansikte i omklädningsrummet. Samt att det psykologiskt kan ge energi om vi börjar vinna lite efter nyförvärvet kommit.

4. Tränare behöver inte sparkas i första skedet om någon spets värvas istället.

Växsjö har genom åren lyckats bra med detta.

Dock snackar jag då inte om någon sparkad spelare i shl. Inte heller någon ifrån norska div fem.

Då snackar vi någon som gör skillnad. Typ Andrew Calof som Växjö tog in för ett antal år sedan ( blev sämre åren efter dock).

alfie

Hah skönt! Jo men jag håller med. En steroidpumpad Håkan Hellström med en evighet i NHL på meritlistan är definitivt mer lockande än de mid-seasonvärvningar som vi brukar landa

Känslan är att vi kom rätt.många steg närmre en värvning av Loui idag….

Tror ni det kmr nyförvärv eller ? 🙂

RoB30 ja efter några förluster till, dom ska bara vänta på miraklet som ska ske först och förlora 5-10 matcher till innan dom inser något

Kanske är ny head coach som vi ska leta? Vilken enskild ny spelare ska vända detta?

Strategen ja, nu har vi gått genom Tangnes, Tommy, Bert och Klasse som HCs på några få år, lägg till Eriksson och Åkerman som interimlösning. Och det ser lika jävligt ut för varje HC som passerar.

Men visst, vi kan skicka Klasse