- Redigerad
alfie Fast varifrån? Schweiz är ju typ fullt, Ryssland lär inte va nåt alternativ, envägskontrakt i NHL känns långsökt. Då återstår Finland, Tjeckien och Tyskland typ och där ser jag inte varför inte vi skulle kunna konkurrera?
Ja, det är troligare att den typen av spelare skulle kunna hamna här i år än vad det brukar vara med tanke på omständigheterna. Samtidigt bygger det ju på rätt många antaganden. Knappast omöjligt att något NHL-lag erbjuder honom ett kontrakt eller för den delen att han drar till KHL. Ryssland bör inte vara ett alternativ i vår värld, samtidigt ser man nordamerikaner som kritar på nya kontrakt för monsterlöner där borta. Känner du Hudon personligen eller hur vet du annars att han tackar nej till en tre gånger så hög lön där borta pga kriget?
Min poäng är egentligen att det behöver ju iallafall vara den kalibern på spelare för att jag ska känna att man föredrar det framför Lilja exempelvis. Att plocka in en medelmåtta från AHL på 1-2 år och hoppas att han kanske gör det bättre än Lilja lockar inte mig iaf.