Ja, varför inte. Hade det inte funkat med följande top-tre kedjor?

Heineken - Ljungh - Rattie

Lilja - Strandberg - Russell

Little - Ehn - Törna

Lilja - Ljungh - Rattie

Little - Strandberg - Russell

Gallo - Ehn - Törna

Hänna högre upp vid skador eller om han producerar något.

Vore spännande iaf. Lär laboreras mer när Little saknas inledningsvis.

Kjeppkinesen FAN… Man blev ju lite taggad… Speciellt när man såg dig gilla kommentaren rörande Strömwall. Då började man tänka lite extra haha! Men då är jag med!

HNez

Sorry. Men jag mår som bäst när jag ljuger som mest.

Fan. Lilja är en bra hockeyspelare och skulle passa som handen i handsken. Men jag har en personlig beef med honom sedan en utekväll för några år sedan. Det är möjligt att jag får svälja stoltheten och välkomna honom tillbaka trots allt. Fram till dess att kråkan sitter på pappret så vidhåller jag att han är ett svin.

Kjeppkinesen Men jag har en personlig beef

Det här kan man gissa sig till tror jag! Du berömde crosscheckingen och Lilja tog det för ett hån i stället för hyllning?

Jag tror vi har några pluspoäng hos Lilja efter, vad jag minns det som, bra stöttning och proffsig hantering i rättsprocessen.

storfiskarn34

Ja ja Lilja är ingen dålig hockeyspelare men hoppas på ett mer spännande namn (Bond) 😉 men skulle väl inte gråta blod om det nu skulle bli Lilja.

Om @Kjeppkinesen har en beef med Lilja måste det vara en hyvens kille. Bra spelare med bra personlighet helt enkelt. Saknas bara att han kan vara C/LW så lär Pajen öppna lädret ordentligt…

Tumstocken Jo, vill Rögle satsa på han så lär det ju vara hans förstahandsval. Har du hört från källor att så även är fallet eller?

PuckOut Du kan ändå sätta upp en kravbild, sen lär naturligtvis alla vara medvetna om att att det inte finns några garantier 😊

HOCKEY Du berömde crosscheckingen och Lilja tog det för ett hån i stället för hyllning?

Det började så, ja. Sen erbjöd jag honom att få pissa i kors med mig. Men då brast minst tre proppar i proppskåpet och åskan började mullra. Anar att han hyser lite homofobi, och vi vet ju alla att homofober egentligen står i garderoben med hammare och yxa.

Enligt Rögles fansforum så väljer Lilja mellan Rögle och LHC. Men de verkar inte alls särskilt taggade på Lilja där inne. Allt fokus verkar ligga på att få tillbaka Zaar.

Hade föreställt mig en smartare spelare än Lilja som sista spets. Men beroende på vad alternativen är hade det väl känts helt ok om han va sista man in..

Finns väl ingenting som säger att han kommer att hamna i Rögle mer än hans bakgrund?

Det handlar väl mer om i vilken utsträckning de behöver få in den spelartypen. Kan tänka mig att LHC ändå är beredda att lova en stor roll här med skönt pröjs. Medan Abbott redan sitter på typ 16 kontrakterade forwards. Letar de efter en rivig forward eller är det annat som ska in i lagbygget? Om de ens behöver värva så mycket mer dvs.

En helt annan konkurrens i det laget också. Vill Lilja lira i en tredjekedja där eller typ förstakedjan här? Vi får väl se helt enkelt.

Jag har noll koll på hur Lilja utvecklats sedan sin tid hos oss, minns han som en spelare som nästan var tvungen att komma rättvänd och i fart för att skapa något. Någon med koll?

X-(:)-X-y sett 2-3 khl matcher när han spelat, och fick samma känsla som du säger bra fart på rören och skapade farliga lägen. Men väldigt mkt allt eller inget, lever på sin fart. inte en spelare jag kan se i powerplay exempel och de tycker jag en poängspelare ska göra. Men jag är ingen expert 😂

Delar uppfattningen att Lilja gå under kategorin ”spets med fart” där han ändå borde kunna bidra med 20 mål o 40 poäng i rätt miljö. Oklart vad vi söker och behöver eller om det är spelskicklighet snarare än speed o power på sista gubben?

Vi har ändå tillfört spelsinne/playmaker egenskaper i Strandberg och hultsröm samt behållit Ljungh och i viss mån Junland. Därtill nyfiken på vad hävelid kan tillföra i speluppbyggnad .

I pp borde lilja kunna bidra lite som Little i form av snabba enkla pass, trafik runt mål o hugga på returer. I övrigt har vi ju behållit allt vi ville i pp och tillfört Strandberg, Rattie, Hulta o då denna sista pjäs, Lilja eller någon annan…

Lilja pungade trots allt in 20 baljor i KHL förrförra säsongen och 16 förra året, så mål kan han göra. Men visst kittlar Maltöl Strömwall lite mer? Ja, jag tycker nog det.

Jag blir lite orolig när Lilja kommer på tal. Är inte den som brukar kritisera spelare, men det jag har sett av Lilja är samma skrot och korn som Jonsson-Fjällby och Joakim Nygård. Dvs snabbskrinnande - och nära inget mer. Dålig skridskoteknik med stark framåtvikt som gynnar åkning rakt fram, men begränsar vändningar och start/ stopp (jmfr var McDavids huvud är i full speed med var Lilja/ J-F/ Nygård har sina. De senare har huvudet nära i midjehöjd).

Den typen av spelare kan se spektakulär ut i spelvändningar när de får ösa rakt fram. That’s it. Nästan smärtsamt att se dem när ytorna krymper.

Ber till gudarna att vi plockar in en spelare med ett bredare register än så.

Hoppas på Malte fortf!!! Försökte fiska lite när jag prata med en en som var på Hultas bröllop(inte för han ”vet” men kanske var snacket går) men njaaaa jag vet mindre nu tyvärr….just nu